|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۳۱۹۲۹۴
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۲:۱۷

بر اساس آخرین اخبار و اطلاعات بدست آمده از وضعیت جاده‌ها و محورهای مواصلاتی، سفرهای بین‌شهری در موج چهارم کرونا و به ویژه پس ممنوعیت‌های جدید تردد کاهش محسوسی داشته است و همه دوربین‌های پلاک‌خوان برای ثبت تخلفات راننده‌ها در این ایام فعال شده‌اند.

به گزارش ایسنا، بر اساس آخرین وضعیت و آمار تردد  وسایل نقلیه مختلف در محورهای مواصلاتی بین استانی تا شنبه هفته جاری تعداد وسایل نقلیه مختلف که از جاده‌های کشور عبور کرده‌اند به حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه رسیده است که کاهش محسوسی را پس از تعطیلات نوروزی نشان می‌دهد.

از سوی دیگر طی روزهای گذشته با سخت‌گیری‌های اعمال شده در پی گسترش ویروس کرونا در کشور در موج چهارم، وضعیت ترددها نشان می‌دهد سفرهای جاده‌ای مردم روز به روز در حال کاهش است و در روزهای آتی ممکن است به حداقل تردد در سال جاری و حتی سال گذشته برسد.

اما در این میان برخی از رانندگان اقدام به جابه‌جایی با وسایل نقلیه خود می‌کنند که بر اساس آخرین اطلاعات بدست آمده خبرنگار ایسنا از مرکز مدیریت راه‌ها، همه دوربین‌های نصب شده این مرکز بنا به دستور ستاد ملی مقابله با کرونا فعال شده و در حال صبت پلاک مسافران متخلف است.

بر این اساس همه خودروها با ورود و خروج از و به استان‌ها و شهرهایی به غیر منطقه بومی خود با جرائم ۵۰۰ هزار تومانی تا یک میلیون تومانی مواجه می‌شوند و حتی ممکن است خودروی مسافران توقف شده یا با وجود این جریمه‌های سنگین به مبدا سفر بازگردانده شود. البته با توجه به قرمز بودن اکثر شهرهای کشور که ممکن است بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت رنگ برخی شهرها سیاه شوند، جریمه فعلی که برای عبور و مرور از و به این شهرها در نظر گرفته شده یک میلیون تومان خواهد بود.

البته اگر رانندگان از آزادراه‌ها یا محورهای مواصلاتی کمربندی استفاده کنند ممکن است مشمول این جرایم نشوند اما با توجه به قرمز بودن رنگ کشور از نظر شیوع ویروس کرونا، هیچ یک از مردم نمی‌توانند به راحتی و بدون جریمه از شهر خود خارج شوند.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین