|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۳۱۵۲۵۱
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۷
دشمن بر علیه ما هم از فشار حداکثری صحبت می‌کند و هم این را بر ما اعمال می‌کند و می‌گوید که هر چه در توان داشته‌اند علیه ملت ایران انجام داده‌اند، اما جواب نگرفته‌اند. امروز ملت ما سالگرد پیروزی انقلاب خود را جشن می‌گیرد، در حالیکه دشمنان این ملت دیگر در صحنه حضور ندارند.

 نماینده مقام‌ معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه مقاومت فعال هوشمندانه رمز موفقیت ملت ماست، خاطرنشان کرد: امروز دشمنان می‌خواهند به ما القا کنند ترامپ یک استثناء در سیاست‌های آنان بوده است، در حالیکه ملت ما هوشمند است و می‌فهمد که این‌ها همه دروغ است و تمام دولتمردان آمریکا رفتاری مانند ترامپ را با ما داشتند.

سعید جلیلی امروز در سخنرانی سالروز ۲۲ بهمن در بارگاه مطهر رضوی، اظهار کرد: خدا را سپاس می‌گوییم‌ که این توفیق را به ملت ما داد که امروز با قدرت و اقتدار به آنچه که قرن‌هاست ملت‌های مسلمان آرزویش را داشتند برسد. در طی قرن‌ها مومنینی که به حرم‌ مطهر رضوی می‌آمدند، در زیارات خود بیان می‌کردند که می‌خواهند با قرآن و عترت باشند و سال‌ها آرزو می‌کردند خدا به مومنین این فرصت را بدهد که بتوانند از بهترین پیروان دین مبین اسلام و یاران ائمه باشند.

وی با بیان اینکه ملت ما این افتخار را پیدا کرد که این دعای همیشگی مومنان در حقش اجابت شود، ادامه داد: این توفیق و افتخار ملت ما بود. خیابان‌های مشهد مقدس به خوبی از روزهایی که ملت ما شهدای خود را بر سر دست می‌گرفت، گواهی می‌دهد. در همین سال گذشته نیز در همین خیابان ملت ما با شکوهی هر چه تمام‌تر برای تشییع پیکر شهید سلیمانی به میدان آمد. این افتخار ملت ماست که بیش از ۴۰ سال است که در چنین‌ مسیری ایستاده و مقاومت می‌کند.‌

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: در آیات قرآن می‌خوانیم که اگر پیامبران بزرگ الهی ۴۰ روز در کنار امت خود نبودند، پس از این مدت امتشان دچار انحراف می‌شدند، در حالیکه ملت ما این افتخار را دارد که بیش از ۴۰ سال است که با قدرت و صلابت در این مسیر در حال حرکت است.

جلیلی عنوان کرد: وقتی دشمن با تمام توان خود پا در عرصه می‌گذاشت، ملت ما نشان داد که برای یاری دین آماده است و ایستادگی می‌کند. امروز دشمنان ما اعتراف می‌کنند که ملت‌ ما توانسته در تحقق آرمان‌های خود موفق عمل کند. ملت ما فقط مقاومت نکرد، بلکه پیشرفت هم کرد. دشمن امروز با صراحت از تصمیمش برای وارد کردن فشار حداکثری به ملت ایران سخن‌ می‌گوید.

وی با تاکید بر اینکه فشار حداکثری بر قدرت‌های بزرگ وارد می‌شود، بیان کرد: دشمن بر علیه ما هم از فشار حداکثری صحبت می‌کند و هم این را بر ما اعمال می‌کند و می‌گوید که هر چه در توان داشته‌اند علیه ملت ایران انجام داده‌اند، اما جواب نگرفته‌اند. امروز ملت ما سالگرد پیروزی انقلاب خود را جشن می‌گیرد، در حالیکه دشمنان این ملت دیگر در صحنه حضور ندارند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: این نشان‌دهنده قدرت ملت ایران است که وقتی دشمنان جسارتی می‌کنند و عزیزی را از این ملت می‌گیرند، این ملت در برابر این دشمن می‌ایستد و پایگاه نظامی او را مورد هدف موشک‌های خود قرار می‌دهد و با افتخار هم اعلام می‌کند.کاری که در طی ۷۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده و هیچ کشوری نتوانسته انجام دهد. باز هم ملت ایران این کار خود را صرفا فقط یک سیلی به دشمنان می‌داند و اعلام می‌کند تصمیم به دادن پاسخی کوبنده‌تر دارد.

جلیلی با تاکید بر اینکه نتیجه فشارهای دشمن، افزایش توان و قدرت ملت ایران شد، تصریح کرد: امام بزرگوار (ره) سال ۱۳۴۳ با مبارزه با کاپیتولاسیون شروع کرد و امروز دعوای دشمنان با ما بر سر قله‌هاست. ما از حداقل‌ها شروع کردیم و امروز به حداکثرها رسیده‌ایم. این‌ها نشان‌دهنده عظمت و قدرت ملت ایران است. امروزه دشمنان ما اعلام می‌کنند که جمهوری اسلامی امن‌ترین کشور در منطقه‌ای ناامن است. امروز ملت‌های جهان به خوبی گواهی می‌دهند که ملت ایران راه هدایت را پیدا کرده و پیموده است.

وی با اشاره به بی‌اثر بودن فشارهای دشمن بر ملت ما، اظهار کرد: دشمن دیگر با گزینه نظامی به سراغ ملت ما نمی‌آید، چراکه می‌داند این گزینه دیگر برایش کارامد نیست‌. آخرین حربه دشمن علیه ما، فشارهای اقتصادی بود که امروز خودشان اعلام می‌کنند این هم گزینه ناکارامدی بود. ملت ما در برابر دشمنان خود مقاومتی فعال داشت. مقاومتی که نشان داد حتی اگر پهبادی از دشمن بخواهد وارد خاک کشور شود، ایران آن را سرنگون خواهد کرد. ملت ما از چنین قدرتی برخوردار است.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: امروز دشمنان خود اذعان دارند که ملت ما تنها مقاومت نکرد، پیشرفت هم کرد و در بسیاری از عرصه‌ها ایران جزو کشورهای نخست و پیشتاز است. اما دشمن ما فقط با زور وارد نمی‌شود و هر وقت در میدان و در عرصه فشار شکست می‌خورد، به تزویر روی می‌آورد. اما ملت ما با این حیله دشمن هم آشنایی پیدا کرده است. ملت ما فقط مقاومت نکرده است، بلکه هوشمند هم بوده است.

جلیلی با بیان اینکه مقاومت فعال هوشمندانه رمز موفقیت ملت ماست، خاطرنشان کرد: امروز دشمنان می‌خواهند به ما القا کنند ترامپ یک استثناء در سیاست‌های آنان بوده است، در حالیکه ملت ما هوشمند است و می‌فهمد که این‌ها همه دروغ است و تمام دولتمردان آمریکا رفتاری مانند ترامپ را با ما داشتند و وقایع تاریخی ما نیز تاییدکننده همین موضوع است.

وی افزود: در اینجا می‌توان فهمید که چرا امام (ره) آمریکا را شیطان بزرگ‌ می‌نامید.‌ امروز این آمریکا است که می‌خواهد تمام توانایی‌های بشریت را به انحطاط بکشاند. تاریخ آمریکا، تاریخ استخدام پیشرفت در مسیر شرارت است. اما جمهوری اسلامی در سایه تعالیم قرآن و اهل بیت، مسیر پیشرفت در راستای تعالی کشور و انسان‌ها را طی می‌کند و دشمن از این ناراحت است که چنین الگویی به جهان معرفی شده است.

نماینده مقام‌ معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: امروز ملت ما انتظار دارد تمام تلاش‌ها و سیاست‌های ما در این مسیر قرار گیرد و هر حرکتی که در این مسیر قرار گیرد، حرکتی انقلابی است. اگر منابع بانکی کشور برای مقابله با تبعیض و در راستای تولید ملی به کار گرفته شود، یک حرکت انقلابی است، اما در غیر این صورت، حرکتی ضد انقلابی است.

جلیلی عنوان کرد: ملت ما می‌خواهد نشان دهد که پیشرفتی ارزشمند است که به خاطر منافع مردم باشد و هر جا از آن عدول شود، نشان‌دهده انحراف و نگاه آمریکایی است. امروز دشمن می‌خواهد با کاهش حداقلی، امتیاز حداکثری به دست آورد. در همین چند سال اخیر، آمریکا ۸۰۰ تحریمی که از پیش بوده است به انضمام ۷۵۰ تحریم جدید بر ملت ایران تحمیل کرده است و حال می‌گوید ابتدا ایران باید به برجام بازگردد، سپس ما برمی‌گردیم. در حالیکه این آمریکا بود که اول از برجام‌خارج شد.

وی با اشاره به اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر پایبند بودن ایران به تمامی تعهدات خود، گفت: اما با این‌ وجود آمریکا کلا از برجام خارج شده است و ایران هم طبق همین برجام، عمل به برخی از تعهدات خود را متوقف کرده است. اصلا حتی اگر آمریکا به برجام هم برگردد، باز می‌خواهد ۱۵۰۰ تحریم علیه ملت ایران اعمال کند. ملت ما با هوشمندی همیشگی خود متوجه است که تمام این‌ها از تزویر آمریکا ناشی می‌شود.

این عضو مجمع تشخیص، با اشاره به سخنان مقام‌ معظم رهبری مبنی بر اینکه ما به دلیل مقابله با تحریم‌ها اقدام به مذاکره کردیم، ادامه داد: اینکه نمی‌شود ایران دوباره به تعهدات خود عمل کند و آمریکا صرفا به برداشتن یک تعداد محدودی از تحریم‌ها بسنده کند. در اینجا نیز ملت ما باید نشان دهد که فریب آمریکا را نمی‌خورد. ملت ما می‌داند که دنیا فقط آمریکا و چند قدرت معدود اروپایی نیست. شهید سلیمانی هم همواره از ضعف آمریکایی‌ها سخن‌ می‌گفت و ملت ما هم این را در دوران دفاع مقدس دید.

جلیلی با بیان اینکه دشمنان می‌دانند ملت ما چه‌قدر در تمام عرصه‌ها پیشرفت کرده‌ است، عنوان کرد: در همین ایام شیوع کرونا هم ما با اینکه تحت تحریم بودیم، اما امروز کشور ما جزو کشورهای پیشرو در زمینه مدیریت کروناست. دشمن می‌داند فشار اقتصادی آخرین حربه او علیه ملت ایران است و آن را به قول خودش به شکل حداکثری به کار گرفته اما باز هم‌ جواب نگرفته است.

جلیلی با اشاره به پیشرفت‌های کشور، تصریح کرد: ملت ایران‌فقط الگوی مقاومت نیست بلکه می‌تواند الگوی پیشرفت برای جهانیان نیز باشد. این قدرت ملت ایران است. ان‌شاءالله در سایه عنایات امام رضا(ع) ملت ما می‌تواند با قدرت و استفاده از تعالیم اسلام پرچم عزت و اقتدار را بلند کند و هر روز مسیر پیشرفت را بهتر طی خواهد کرد.

وی تاکید کرد: امام(ره) در وصیتنامه خود گواهی داد که ملت ایران از ملت زمان پیامبر و امام علی (ع) بهتر است. ملت هم با افتخار اثبات کرد این‌ گواهی امام واقعی بوده است. ملت ما بیش از ۳۰ سال است که در غیاب امام با تمسک به ولایت در پشت مقام‌ معظم رهبری با قدرت راه انقلاب را دنبال می‌کند. شایسته این ملت رسیدن به قله‌های بالای موفقیت است.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین