|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۴
کد خبر: ۳۱۳۸۹۰
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹
موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی دومین مجموعه سازنده واکسن کرونا است که واکسن این مجموعه طی چند روز آینده وارد مرحله تست انسانی می شود. این موسسه زیرساخت تولید این واکسن را دارد که باید آن را توسعه دهد.

دبیر کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: سهمیه ایران در کواکس اولین محموله وارداتی واکسن کرونا است که در هفته‌های آینده وارد کشور خواهد شد.

دکتر مصطفی قانعی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: تنها کشوری بودیم که اعلام کردیم همه سبد واکسن متعلق به این مجموعه را نمی خواهیم و انتخاب بسیار خوبی در این زمینه انجام گرفته است.

وی ادامه داد: در کمیته ملی واکسن کرونا تصمیم گرفته شد که از منابعی واکسن تهیه شود که فرمایش مقام معظم رهبری محقق شود و حدود سه هفته قبل از فرمایش ایشان، موضوع خرید واکسن کرونا از فایزر از دستور کار خارج شده بود و این موضوع اصلا مطرح نبود.

قانعی افزود: واکسن مورد نیاز کشور از منابع دیگری که تاکنون عوارض کمتری در مرحله سوم تست انسانی گزارش کرده اند و در عین حال از نظر اقتصادی مقرون به صرفه هستند، تهیه خواهد شد.

وی بر لزوم اولویت بندی تزریق واکسن های وارداتی تاکید کرد و گفت: این واکسن ها در مرحله اول در اختیار گروه های پرخطر از جمله کادر پزشکی و افراد مسن قرار خواهد گرفت.

واکسن ایرانی کرونا مراحل ساخت را با موفقیت طی می‌کند

دبیر کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: واکسن ایرانی کرونا مراحل ساخت را با موفقیت طی می کند و این موضوع نشان می دهد که واکسن ایرانی در موعد خود تولید و به بازار داخل عرضه خواهد شد.

قانعی اظهار داشت: اولین واکسن ایرانی کرونا با نام "کوو ایران برکت" حدود یک ماه است که وارد اولین فاز تست انسانی شده و تاکنون به ۲۱ نفر تزریق شده است؛ زیرساخت تولید آن آماده شده و در حال توسعه است.

وی ادامه داد: موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی دومین مجموعه سازنده واکسن کرونا است که واکسن این مجموعه طی چند روز آینده وارد مرحله تست انسانی می شود. این موسسه زیرساخت تولید این واکسن را دارد که باید آن را توسعه دهد.

قانعی افزود: انستیتو پاستور ایران هم به احتمال زیاد اواخر اسفند ماه امسال با همکاری مشترک کوبا وارد مرحله سوم تست انسانی واکسن کرونا می شود.

وی بیان داشت: به تدریج تا پایان سال جاری ۲ واکسن ساز ایرانی دیگر هم مجوز کارآزمایی بالینی دریافت خواهند گرفت که آنها هم باید زیرساخت های تولید صنعتی واکسن کرونا را فراهم کنند.

دبیر کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه واکسن ایرانی کرونا از پایان خرداد ماه سال آینده وارد طرح واکسیناسیون عمومی خواهد شد، گفت: زیرساخت های تولید این محصول فناورانه در چند مرحله در حال انجام است.

وی ادامه داد: پایان خرداد به واکسن ایرانی برای تزریق دسترسی خواهیم داشت و تا شهریور ماه سال آینده کمبود واکسن وجود نخواهد داشت و به عبارتی با ادامه طرح واکسیناسیون تا پایان آینده به حدی می رسیم که می توانیم زنجیره انتقال را قطع کنیم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین