|
|
امروز: يکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۳۱۳۲۴۲
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱
مدیرکل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش افزود: هرچند باید توجه داشت که اجرای دروس کارگاهی، عملی و تخصصی هنرستان ها با توجه به ماهیت کارهای عملی و مهارتی در شبکه شاد میسر نیست و با مشکلاتی همراه است.

مدیرکل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش به تبیین روند آموزش مجازی هنرستانی ها پرداخت و گفت: البته باید توجه داشت که اجرای دروس کارگاهی، عملی و تخصصی هنرستان ها با توجه به ماهیت کارهای عملی و مهارتی در شبکه شاد میسر نیست و با مشکلاتی همراه و لازم است به صورت حضوری برگزار شوند که از ابتدای بهمن ماه این امکان در شهرهای با وضعیت آبی و زرد فراهم شده است.

مصطفی آذرکیش در گفت وگو با ایسنا، به تبیین روند آموزش مجازی هنرستانی ها پرداخت و اظهار کرد: ۱۶۶۳ کانال تخصصی برای ۲۶ رشته شاخه فنی و حرفه ای و ۷۰ رشته شاخه کاردانش در شبکه شاد ایجاد شده است. بیش از ۷۵۰۰ عنوان محتوای آموزشی در این کانال ها بارگذاری شده است.

مدیرکل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش افزود: هرچند باید توجه داشت که اجرای دروس کارگاهی، عملی و تخصصی هنرستان ها با توجه به ماهیت کارهای عملی و مهارتی در شبکه شاد میسر نیست و با مشکلاتی همراه است.

آذرکیش تاکید کرد: لازم است کارگاه های عملی به صورت حضوری برگزار شوند که از ابتدای بهمن ماه این امکان در شهرهای با وضعیت آبی و زرد فراهم شده است.

وی با بیان اینکه علیرغم تاثیر منفی شیوع کرونا بر آموزش های مهارتی، رشد سهم فعلی آموزش مهارتی در دوره متوسطه قابل توجه است و در سال جاری ۳۲ هزار هنرجو بیشتر از سال قبل در هنرستان ها ثبت نام کردند.

مدیرکل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش افزود: هم چنین در چند سال اخیر شاهد افزایش چهار برابری هنرجویان هنرستان های مناطق محروم و روستایی بودیم. شمار دانش آموزان دوره های فنی و کاردانش در این مناطق از ۲۵ هزار به ۹۸ هزار نفر رسیده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین