|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۲
کد خبر: ۳۱۳۲۱۸
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶
رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از تشکیل 3 تیم کارشناسی خبر داد و افزود: تیم‌هایی از نمایندگان مجلس، فلات قاره و مسئولان جزیره خارگ و نیروگاه اتمی با حضور در کمیسیون انرژی مجلس مسائل بودجه‌ای آنها بررسی می‌شود.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه "سقف میزان فروش نفت در بودجه سال آینده بر روی ۱.۵میلیون بشکه نفت بسته شد" گفت: در این راستا اگر از یک میلیون بشکه در روز فراتر رفت سهم ویژه‌ای به صندوق توسعه ملی اختصاص می‌یابد.

فریدون عباسی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به سفر اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به استان بوشهر اظهار داشت: در سفر 2 روزه اعضای این کمیسیون از ظرفیت‌های پایانه نفتی، تاسیسات فنی و صنعتی جزیره خارگ، سکوهای میدان نفتی فروزان بازدید و نظرات و مشکلات کارشناسان این عرصه مورد بررسی قرار گرفت.

وی، بازدید از نیروگاه اتمی بوشهر را از دیگر برنامه اعضای کمیسیون انرژی مجلس دانست و بیان کرد: در این سفر با مدیران، کارشناسان و متخصصان نیروگاه اتمی بوشهر تبادل نظر شد و نظارت میدانی از پروژه‌های نیروگاه اتمی بوشهر صورت گرفت و اعضای کمیسیون انرژی در برنامه بعدی به منطقه پارس جنوبی و عسلویه سفر می‌کنند و مشکلات شهرستان‌ها و پروژه‌های این نقاط از نزدیک بررسی می‌شود.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از تشکیل 3 تیم کارشناسی خبر داد و افزود: تیم‌هایی از نمایندگان مجلس، فلات قاره و مسئولان جزیره خارگ و نیروگاه اتمی با حضور در کمیسیون انرژی مجلس مسائل بودجه‌ای آنها بررسی می‌شود.

عباسی تاکید کرد: تلاش می‌شود در لایحه بودجه 1400 اعتبار لازم برای بخش‌های یاد شده تصویب شود علیرغم اینکه در لایحه‌ای که دولت به مجلس ارائه کرده نیست.

وی، با بیان اینکه اعتبارات لازم در حوزه‌های یاد شده برای حل مشکلات این بخش‌ها در لایحه بودجه 1400 گنجانده می‌شود گفت: تلاش می‌شود بودجه لازم در حوزه‌های نفت، گاز، پتروشیمی و نیروگاه هسته‌ای بوشهر برای سال آینده در رفع مشکلات و تحقق مطالبات آنان تصویب شود.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قرار شد از نظرات و پیشنهادات مسئولان و کارشناسان بخش‌های مورد بازدید استان بوشهر، برای تدوین برنامه هفتم توسعه استفاده تا ملاحظات مربوط به این استان در آن دیده شود و در این راستا از اتاق‌های فکر و کارگروه‌های آنان استفاده می‌شود.

عباسی، با اشاره به لایحه بودجه 1400 و وابستگی این لایحه به درآمدهای نفتی تصریح کرد: در بودجه کشور فعلا وابستگی به درآمدهای نفتی نمی‌توان حذف کرد ولی در لایحه بودجه 1400 درآمدهای نفتی زیاد نیست.

وی با بیان اینکه در این راستا مجلس شورای اسلامی با دولت یک تفاوت نظر دارد گفت: در لایحه بودجه 1400 دولت 2 میلیون و 200 هزار بشکه نفت برای فروش دیده بود و در این راستا مجلس شورای اسلامی تاکید دارد که دولت نمی‌تواند این مقدار نفت را بفروشد تا در حوزه‌های دیپلماسی و دیپلماسی اقتصادی کار شود.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به زمان‌بر بودن این برنامه خاطرنشان کرد: میزان فروش نفت یاد شده برای بودجه سال آینده ممکن است محقق نشود که سقف میزان فروش نفت در بودجه سال آینده بر روی 1.5 میلیون بشکه نفت بسته شد که اگر از یک میلیون بشکه در روز بیشتر فروش رفت سهم صندوق توسعه ملی 38 درصد در نظر گرفته و دیونی که برای سال آینده از سوی دولت سررسید شده آنها هم پرداخت شود.

عباسی، با اشاره به جبران کسری بودجه دولت از محل دیگر درآمدها تصریح کرد: تلاش شده کسری بودجه در لایحه بودجه سال 1400 تا حد زیادی کاهش داده شود و محل درآمدی دیگر برای دولت پیش‌بینی شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین