|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۳۰۷۵۲۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸
وزیر کشور فرانسه در اشاره به اظهارات اخیر «رجب طیب اردوغان» علیه اسلام‌ستیزی «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور ترکیه را به عبور از حد و مرزها متهم کرد.

«ژرارد دارمنین» وزیر کشور فرانسه امروز جمعه گفت همانطور که پاریس مشغول مبارزه با «ایدئولوژی اسلام‌گرایانه» است، احتمال حملات بیشتر در این کشور وجود دارد.

به گزارش «رویترز»، وی افزود: ما با دشمن در خانه و خارج از کشور در جنگ هستیم. ماه گذشته ۱۴ افراط‌گرای خارجی را در چارچوب مبارزه با تروریسم اخراج کردیم.

دارمنین همچنین گفت نیازی به تغییر قانون اساسی برای محافظت از فرانسوی‌ها در مقابل حملات تروریستی وجود ندارد.

وزیر کشور فرانسه در اشاره به اظهارات اخیر «رجب طیب اردوغان» علیه اسلام‌ستیزی «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور ترکیه را به عبور از حد و مرزها متهم کرد.

در پی تشدید سیاست‌های اسلام‌ستیزانه دولت «امانوئل ماکرون»، فرانسه دیروز جوی متشنج را تجربه کرد که همچنان پابرجاست. دیروز پنجشنبه در دو حادثه جداگانه دست‌کم چهار نفر جان خود را از دست دادند و تعدادی زخمی شدند.

در پی آن، «ژان کاستکس» نخست‌وزیر فرانسه روز پنجشنبه گفت، سطح آماده‌باش نیروهای امنیتی در این کشور در پی وقوع دو مورد حلمه با سلاح سرد افزایش یافته است.

اظهارات اسلام‌ستیزانه امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه پس از اقدام معلم تاریخ فرانسوی در انتشار کاریکاتور موهن از پیامبر اکرم (ص) و اصرار ماکرون در ارائه لایحه‌ای ضداسلامی سبب شده تا فرانسه روی خط تنش و ناامنی قرار بگیرد.

تاکنون در بسیاری از کشورهای اسلامی پرچم فرانسه و عکس رئیس‌جمهور آن آتش زده شده یا در برابر سفارت این کشور، تجمعاتی برگزار شده است و مسلمانان خواستار عذرخواهی رسمی مقامات فرانسوی شده‌اند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین