|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۸
کد خبر: ۳۰۶۸۷۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳
بیان اینکه مرد جنگ باشیم به روز جنگ و مرد صلح باشیم به روز صلح، طرح یک بیان علمی پیرامون واقعه تاریخی صلح امام حسن (ع) در شب شهادت ایشان بود که گروه دوم تفسیرها و خوانش های محفلی، خطی، سیاسی و جناحی از آن کردند.


سخنگوی دولت تصریح کرد: شکسته شدن حصر تسلیحاتی کشورمان به نوبه خود نوید بخش عقب نشینی های دیگر از جمله رفع سایر تحریم های ظالمانه در همه عرصه های اقتصادی و مالی و بانکی و سایر اقلام بشری می تواند باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، علی ربیعی در ابتدای نشست خبری هفتگی خود با یادآوری اینکه یکی از دستاوردهای دولت در عرصه بین الملل که براساس حقانیت جمهوری اسلامی ایران و نتیجه مقاومت جامعه ایران بود، برداشته شدن محدودیت های تسلیحاتی ایران بود، آن را یک دستاورد مهم در عرصه بین الملل برشمرد و گفت: به رغم مخالفت ها و فشارهای سیاسی و زیاده خواهی های آمریکا و اسرائیل این محدویت ها برداشته شد .

شکسته شدن حصر تسلیحاتی ایران نوید بخش شکستن سایر حصرها

وی افزود : جامعه جهانی نیز یک سال اخیر استقلال و عدم تبعیت در مقابل زورگویی های آمریکا را از خود نشان داد. این دستاورد نشان داد به رغم تصمیمات نادرست و جنگ آفرینانه ترامپ و مفروض دانستن خروج ایران از برجام، سیاست درست جمهوری اسلامی ایران مبنی بر عدم خروج از برجام علاوه بر خنثی کردن نقشه دولت آمریکا در به انزوا کشاندن ایران و بازگرداندن قطعنامه شورای امنیت علیه ایران آثار مثبت خود را به مرور نشان می دهد که علاوه بر این می توان به موفقیت های دیگر از جمله موفقیت در دادگاه لاهه و زبر بار نرفتن شورای امنیت نیز اشاره کرد.

سخنگوی دولت همچنین خاطرنشان کرد: شکسته شدن حصر تسلیحاتی کشورمان به نوبه خود نوید بخش عقب نشینی های دیگر از جمله رفع سایر تحریم های ظالمانه در همه عرصه های اقتصادی و مالی و بانکی و سایر اقلام بشری می تواند باشد.به بیان روشن تر همان مقاومت و همان ایستادگی بر مواضع اصولی و حقوقی که زمینه ساز رفع تحریم تسلیحاتی شد در منتهای منطقی خود ثمرات دیگری در عرصه های اقتصادی به دنبال خواهد داشت که از هم اکنون واکنش سراسیمه تحریم گران و سوداگران تنش را بر انگیخته است.

وی در ادامه با بیان اینکه هوچیگری تحریم گر در باره رفع تحریم تسلیحاتی ریشه در همین ایران هراسی دیوانه وار دارد، گفت: آنها خیلی خوب می دانند که ایرانیان در قرون اخیر هیچگاه آغاز گر تهاجم نظامی به هیچ کشوری نبوده اند. سلاح ایرانی در این کشور همواره پشتوانه صلح و امنیت سرزمینی و منطقه ای بوده است. صریح تر بگویم ایرانی ها عاشق سلاح نیستند عاشق صلح و ثبات و همزیستی و همکاری های منطقه برای توسعه پایدار هستند.

ربیعی تصریح کرد: سلاح ایرانی فقط یکی از مولفه های ضرور در حوزه های دفاعی بوده است. قدرت دفاعی ایران یک قدرت ترکیبی و چند وجهی است که در ظل قدرت معنایی و تمدنی آن مفهوم اصلی خود را می یابد. ما بر این اساس در همه حوزه های منطقه ای در شمال و جنوب و شرق جغرافیای زیست خود، نقشی سازنده داشتیم.

وی با بیان اینکه طی همین روزها، جهان و منطقه ما شاهد رفتار سازنده و صلح طلبانه ما در مناقشات منطقه ای قفقاز است ، افزود: در یمن نیز ما توسعه طلبی و تجاوز را محکوم کرده ایم و خواهان مذاکره طرفین برای صلح پایدار شده ایم. همه کشورهای منطقه را به پیمانهای صلح دعوت کرده ایم و با تروریسم و خشونت و افراطی گری مبارزه بی امان و واقعی کرده ایم. بنابراین هراس امریکا یک هراس تسلیحاتی نیست هراس از این است که رفع تحریم تسلیحاتی رفع کلیه تحریم های ظالمانه دارویی و بانکی و اقلام بشری را در چشم انداز قابل رویت قرار داده است.

رعایت دستورالعمل های بهداشتی از 42 درصد در دو هفته قبل به 54 درصد رسید

وی در ادامه به بیان آخرین بررسی از شیوع کرونا در کشور پرداخت و گفت:  در شرایط فعلی، روند شیوع کرونا در 12 استان سیر صعودی و 9 استان هم در شرایط هشدار قرار دارند و تهران هم در مرحله صعودی قرار دارد. به رغم همه تاکیدها رعایت دستورالعمل های بهداشتی از 42 درصد در دو هفته قبل به 54 درصد رسیده است و امیدواریم با همکاری همه مردم عزیز این روند افزایش یابد. و رعایت دستورالعمل ها باید به بالای 90 درصد برسد.

سخنگوی دولت اضافه کرد: همچنین تزریق رایگان واکسن آنفولانزا برای مادران باردار و مراکز نگهداری سالمندان و افراد دارای بیماری سرطان در هفته گذشته دنبال شده است. از همه مادران باردار می خواهم برای حفظ سلامت خود و فرزندان در راه، حتما به مراکز بهداشت مناطق خود مراجعه کنند.

وی همچنین خاطرنشان کرد:این روزها فشار بسیار زیادی بر کادر درمان ما وارد می شود. از همه هموطنان می خواهیم ضمن حمایت خود با مراعات پروتکل ها، به اقدامات حمایتی که توسط آحاد مردم و نهادهای اجتماعی و خیریه ای در روزهای اول شکل گرفته بود ادامه دهند.

سخنگوی دولت در ادامه با تشکر و قدردانی از تلاشهای کادر بهداشت و درمان در سراسر کشور درگذشت  دکتر زارع رییس فقید بیمارستان لبافی نژاد را به خانواده ایشان و همه بازماندگان خانواده بهداشت و درمان تسلیت گفت.

ربیعی همچنین با بیان اینکه در هفته گذشته هیات دولت تصمیماتی داشت به مواردی از آن اشاره کرد و گفت : کنترل قیمت ها و افزایش نظارت ها از مهمترین مواردی بود که در جلسات دولت مورد بحث ، بررسی و تصمیم گیری قرار گرفت ،دولت به هدف توسعه سرمایه گذاری در مناطق کمتر توسعه یافته و ایجاد اشتغال، با صدور مجوز سرمایه گذاری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در طرح های رسیدگی جدید و بافندگی در استان خراسان جنوبی موافقت کرد. 

تصمیمات دولت برای کمک به صنعت آرد و نان کشور

وی ادامه داد : همچنین در تصمیم جلسه یکشنبه دولت به منظور جبران افزایش هزینه های آسیابانی و کمک به صنعت آرد و نان کشور به میزان 11% قیمت آرد طی سه سال اخیر را به محاسبه سازمان حمایت و مصرف کننده میزان ریالی را تعیین می کند. و این افزایش از سوی دولت تامین خواهد شد.

صادرات شهریور نسبت به مرداد 24% افزایش یافت

وی باشاره به مناسبت امروز به عنوان  روز جهانی صادرات ، عنوان کرد:  تحریم گران فکر می کردند با تحریم های بی سابقه و بی نظیر، ایران به زانو در خواهد آمد. اما خوشبختانه امروز صنعتگران، کار آفرینان و دیپلماسی اقتصادی فعال ما باعث شده که دولت دوازدهم آرزوی دیرین مبتنی بر درآمد ارزی بدون نفت را تا حدود زیادی محقق سازند . این یک خواست ملی همیشگی دلسوزان ایران بوده است که ارز لازم برای زندگی روزمره و کالاهای اساسی و توسعه کشور ناشی از تولید و کار ایرانی محقق شود نه با ارز حاصل از خانم فروشی از منابع زیرزمینی.

وی افزورد: یکی از هدفهای اصلی تحریم کاهش صادرات و عدم دستیابی ایران به منابع ارزی برای تامین موارد مورد نیاز بوده است. با این تحریمها، دارو، تجهیزات پزشکی و مواد غذایی در کانون تهدید جدی قرار گرفت، اما دولت استراتژی افزایش صادرات غیرنفتی را در دستور کار قرار داد و نتیجه بخش بود.

سخنگوی دولت در ادامه با بیان اینکه از دشواریهای کار دولت در این دوره، علاوه بر تحریم پدیده کرونا و بسته شدن مرزها هم بود، گفت : اما امسال دنیا با شیوع پاندمی کرونا، با بزرگترین رکود اقتصادی 70 سال اخیر پس از جنگ جهانی دوم روبرو شد و تجارت جهانی آسیب شدیدی دید. بعضی کشورهای صادرکننده بزرگ تا 70% کاهش صادرات را در بعضی ماه‌ها تجربه کردند. کشور ما هم در ابتدا با بسته شدن مرزها و اعمال محدودیتهای کشورهای واردکننده با کاهش صادرات روبرو شد که خوشبختانه صادرات شهریور نسبت به مرداد 24% افزایش یافت و با تداوم این رشد، امیدواریم آمار صادرات به سطح مطلوب مورد نیاز برسیم.

وی اضافه کرد: گفتنی است صادرات کالاهای غیرنفتی در دولت های نهم و دهم در سالهای بدون تحریم یا تحریم سست تجربه کردیم ، در جمع 217 میلیارد دلار بود ولی در دولت یازدهم حدود 180 میلیارد دلار و دولت دوازدهم به 150 میلیارد دلار رسید که مجموعا با 330 میلیارد دلار بیشترین میزان صادرات انجام شده است. این آمار بدون احتساب مدت باقیمانده از دولت دوازدهم است که قطعا آمار نهایی را بهبود خواهد بخشید.

با بازگشت کامل ارز صادرکنندگان غیرنفتی، بی ثباتیهای ارزی کاهش می یابد

ربیعی همچنین خاطرنشان کرد:اطمینان داریم با بازگشت کامل ارز صادرکنندگان غیرنفتی، بی ثباتیهای ارزی اخیر کاهش یافته و سیاست فشار حداکثری دولت آمریکا شکست خواهد خورد. این آثار نماد روشنی از اهتمام و تلاش دولت برای فعالیتهای اقتصادی، تجاری و صادرات غیرنفتی است. دولت در ماه اخیر سیاست هایی برای تشویق صادرکنندگان و بازگرداندن ارزهای بدست آمده از قبیل سیاستهای مالیاتی اتخاذ کرده است و حمایت خود را از صادرات کنندگان ارائه خواهد داد. امسال روز ملی صادرات را به همه تلاش گران در عرصه و همه صادرکنندگانی که با تحویل به موقع ارز به بانک مرکزی نگاه ملی دارند تبریک عرض می کنم.

دکترین معاملات تسلیحاتی ما جدای از دکترین دفاعی ما نیست

ربیعی در ادامه این نشست خبری در پاسخ به پرسشی درباره تحریم تسلیحاتی ایران و پایان این موضوع در روزهای اخیر اظهار کرد: ما از ابتدا اعتقاد داشتیم که تحریم تسلیحاتی ایران غیرقابل قبول بوده، این تحریم مبتنی بر ایران هراسی دروغین بود و توسط ترامپ، نتانیاهو دنبال شده است و از اساس فاقد وجاهیت بوده است.

ربیعی افزود: نتیجه این تحریم ها در طول زمان، چیزی جز تقویت خوداتکایی در تولیدات دفاعی کشور نبود. نه این تحریم ها، توانایی دفاعی ایران را محدود کرده است و نه امروز با برداشته شدن این محدودیت ها در مسیری که در پیش گرفته بودیم، تغییر تازه ای خواهد افتاد.

سخنگوی دولت تاکید کرد: ما از تبدیل شدن این منطقه به انبار تسلیحات نگرانیم و آمریکا را به خاطر فروش افسار گسیخته تسلیحات به منطقه مسئول و پاسخگو می دانیم.

ربیعی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران قصد ندارد که به مسابقه تسلیحاتی در این منطقه که در خدمت منافع مالی شرکتهای تولید کننده تسلیحات است، بپیوندد، گفت: در حال حاضر در این زمینه برنامه ای خاص نداریم البته هر زمان که بر اساس نیازهای مشروع و معقول دفاعی لازم بدانیم و به همان ترتیبی که بر اساس عرف رایج بین المللی و حق ذاتی هر کشور در دفاع از خود فهمیده می شود، اقدام خواهیم کرد.

وی یادآور شد: ایران تاکنون هیچ جنگی را به راه نیانداخته و معتقدیم امنیت با اراده مردم و خودکفایی محقق می شود.

سخنگوی دولت با بیان اینکه در سال هایی که تحت تحریم تسلیحاتی بودیم چاره ای جز تحقیق و توسعه بر روی صنایع دفاعی بومی نداشتیم، اظهار کرد: پس از گذشت این سالها، امروز ما مزیتهای بالایی در تولید محصولات خاص دفاعی داریم و حاضریم که در صورت تقاضا از سوی خریداران، به باشرایط خاص خود اقدام کنیم.

وی ادامه داد: البته جمهوری اسلامی ایران، خطوط قرمز و ملاحظاتی برای معاملات تسلیحاتی خواهد داشت. دکترین معاملات تسلیحاتی ما جدای از دکترین دفاعی ما نیست.

تزریق بخشی از صندوق توسعه ملی برای حمایت از بورس

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره تزریق بخشی از صندوق توسعه ملی برای حمایت از بورس، اظهار کرد: اکنون این کار در فرآیند اجرا است. با توجه به پیچیدگی ها و ابهاماتی همچون نرخ و مدت سپرده گذاری و نحوه بازگشت منابع به صندوق توسعه ملی، به منظور رفع این ابهامات و نیز برخی ابهامات دستگاههای نظارتی موضوع، در هیات امنای صندوق در مورخ دوم مهر مطرح و ابهامات آن برطرف شد.

ربیعی یادآور شد: بنابر اظهارات رییس صندوق توسعه ملی، و نیز رییس سازمان بورس قرارداد از طرف صندوق امضا و برای امضا متقابل ارسال شده است.

وی با بیان اینکه یکی از نگرانی ها این بود که اختصاص ارز موجب افزایش پایه پولی می شود، گفت: با تدبیر انجام شده، از منابع ریالی صندوق پرداخت ها انجام می شود و در مرحله اول هزار میلیارد تومان تامین و پس از امضای قرارداد توسط صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه واریز خواهد شد و این پرداخت ها در چند مرحله بطور مداوم ادامه خواهد داشت.

آخرین ها درباره پرونده  هواپیمای ساقط شده  اوکراینی 

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره آغاز دور تازه‌ای از مذاکرات ایران و اوکراین درباره سقوط هواپیمای مسافربری، گفت: با تفکیک ابعاد کیفری پرونده هواپیمای اوکراینی از ابعاد حقوقی و جبران خسارت خانواده های جانباختگان هواپیمای اوکراینی، در مورد جنبه کیفری دادسرای نظامی در حال رسیدگی است و با اتمام تحقیقات کیفرخواست صادر و به دادگاه نظامی ارجاع خواهد شد.

ربیعی تاکید کرد: در مورد جبران خسارت خانواده های جانباختگان نیز، معاونت حقوقی رییس جمهور موضوع پرداخت را بررسی کرده است و پرداخت خسارت براساس عرف و رویه های منصفانه بین المللی، با هدف حمایت از زیان دیدگان براساس رفتار مساوی و بدون تبعیض قطع نظر از تابعیت را مقرر کرده است.

وی با بیان اینکه با همکاری دیگر کشورها و در مذاکرات با اوکراین نتایج نهایی شده و اعلام می شود، گفت: هیات اوکراینی از دیروز در ایران حضور دارند و مذاکرات پیرامون جنبه های مختلف از جمله غرامت در دست پیگیری است.

توضیح سخنان روحانی درباره صلح امام حسن(ع)

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره واکنش‌های برخی به سخنان روحانی درباره صلح امام حسن(ع) اظهار کرد: دو گروه عامدانه به سوء برداشت ها دامن می زنند. یک گروه اتاق فکر های تحریم و جنگ افروزان کنار کاخ سفید هستند که از هر فرصت، سخن و کلامی برای حمله به دولت جمهوری اسلامی ایران و نیل به اهداف ضد ایرانی و ضد انسانی خود استفاده می کنند. اهداف آنها القاء بی ثمر بودن مقاومت ملت و دولت به هم ریختگی امور و تضعیف دولت ایران است و این نتیجه گیری که ایران مسیری جز تن دادن به خواست های قلدرمابانه ترامپ ندارد.

وی افزود « گروه دوم طیفی از مخالفان و معارضان دولت هستند من از واژه مخالف و منتقد استفاده نکردم ما هم به مخالف و هم به منتقد احترام می گذاریم اینها گویی در یک جنگ خصمانه علیه دولت قرار گرفته اند وگرنه منتقد و مخالف همیشه مورد احترام ما بوده است که از هر سخن و نظر رییس جمهور برای تخریب غیراخلاقی و غیراسلامی و حمله به دولت و ایشان به منظور اهداف کوتاه مدت سیاسی و کسب قدرت و پشیمان کردن مردم از صندوق انتخابات، خود سوءاستفاده می کنند. آیا هدف پشیمان کردن مردم از صندوق انتخابات است؟

ربیعی تصریح کرد: بیان اینکه مرد جنگ باشیم به روز جنگ و مرد صلح باشیم به روز صلح، طرح یک بیان علمی پیرامون واقعه تاریخی صلح امام حسن (ع) در شب شهادت ایشان بود که گروه دوم تفسیرها و خوانش های محفلی، خطی، سیاسی و جناحی از آن کردند. در شرایطی که بیش از هر زمان دیگر تحت فشار بین المللی هستیم ، هدف از این همه دولت زدایی چیست؟

سخنگوی دولت تاکید کرد: از طرفی هیچ تغییری در مواضع دولت ایجاد نشده و شرایط تعیین شده جمهوری اسلامی ایران برای بازگشت آمریکا به مسیر دیپلماسی کاملا روشن است.

وی یادآور شد: رییس جمهور یک موضع اصولی گرفته اند که هیچگاه تغییر نکرده است و همانطور که بارها گفته شده بدون بازگشت آمریکا به برجام و رفع همه تحریم ها و جبران خسارت هایی که به ملت ایران تحمیل کرده اند شانسی برای موقعیت دیپلماسی با آمریکا وجود ندارد.

اظهاراتی که در خصوص میزان واقعی آمار کرونا اعلام شد جدید نیست

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره آمار واقعی شیوع کرونا در کشور، گفت: اظهاراتی که در خصوص میزان واقعی آمار کرونا اعلام شد جدید نیست و مکررا توسط مقامات وزارت بهداشت و مسئولین ستاد ملی کرونا اعلام شده است که حساسیت تست ها ۵۰ تا ۷۰ درصد است و این به دلیل نوع خودت تست در کشورهاست و براساس پروتکل های بهداشتی و دستورالعمل های سازمان بهداشت جهانی فقط مواردی که تست PCR آنها ثبت بوده، فوت کرونایی محاسبه می شوند و تمامی کشورهای جهان هم براساس همین رویه و با توجه به حساسیت تست ها در مراحل مختلف ضرایب مشابه احتمالی برای آمار فوت کرونا گفته می شود.

وی با اشاره به آمار استفاده از ماسک در جامعه گفت: در خصوص استفاده از ماسک باید عرض کنم استفاده از ماسک نسبت به هفته گذشته افزایش داشته ولی هنوز ناکافی است. باید استفاده از ماسک بین مردم به حدود ۹۵ درصد برسد. درباره جرایم هم گفته ایم که قصد مچ گیری از شهروندان را نداریم و این جرائم تنها برای بازدارندگی است.

شرط تهران برای بررسی پیشنهادات واشنگتن

ربیعی در پاسخ به پرسشی درباره نتیجه انتخابات آمریکا تصریح کرد: ما علاقه ای برای مداخله در سیاست داخلی آمریکا نداریم اما مواضع نامزدهای انتخاباتی را درباره ایران با دقت دنبال می کنیم. ما اهمیتی نمی دهیم که کدام حزب و نامزد کترل کنگره و دولت آمریکا را بدست خواهد گرفت. هر دو حزب می توانند سیاست های مخربی را علیه صلح و امنیت جهانی دنبال کند و همینطور می توانند سیاست هایی را در پیش بگیرند که به سود منافع دو ملت باشد.

وی گفت: تا وقتی سیاست های آمریکا درباره ایران به همین اندازه خصمانه و کینه توزانه باشد، تغییری در واکنش های ما صورت نخواهد گرفت اما اگر پیروز انتخابات آمریکا اقدامات خضمانه علیه ملت ایران را متوقف و به حقوق جمهوری اسلامی ایران و مردم ایران احترام بگذارد پیشنهادات آمریکا در چارچوب های بیان شده توسط مقامات ایران و در چارچوب برجام قابل بررسی خواهد بود.

ربیعی یادآور شد: حال اینکه چگونه دولت آمریکا می خواهد در یک ماه به مذاکره می رسد. بهتر است از خودشون بپرسید و مواضع ما مشخص است.

پی گیری توهین به رییس جمهور در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان 

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره اظهارات اخیر نمایندگان مجلس درباره رییس جمهوری اظهار کرد: بنای دولت بر تعامل با مجلس شورای اسلامی است و معاونت امور مجلس و معاونت حقوقی از منظر قانون اساسی موضوع توهین به رییس جمهور را از طریق هیات نظارت بر رفتار نمایندگان پیگیری می کند و معتقدیم است مدعی العموم باید به این موضوع از منظر عمومی جرم ورود کند.

وی افزود: اولا طبق نظر رهبری و حتی بیانات اخیر ایشان که به صراحت و روشنی بیان نمودند، توهین جایز نیست و خلاف شرع است، به نظرم اینگونه افراد به رغم ادعایشان، آموزه های رهبری را اساسا درونی نکرده اند و یا شاید اعتقادی ندارند.

ربیعی تاکید کرد: ثانیا این توهین ها و تهدیدها موضوعی نیست که شاکی خصوصی یا دولتی بخواهد، اهانت به رییس جمهور در حیطه جرائم عمومی قرار دارد و انتظار این است که مثل بسیاری از زمینه های دیگر، مدعی العموم اقدام لازم انجام دهند.

وی گفت: همچنین هیات نظارت بر نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای اینگونه موارد بوجود آمده است، گزارش همه توهین ها از سوی معاون امور مجلس رییس جمهور به ریاست محترم مجلس شورای اسلامی ارائه شده است.

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره ثبت سامانه حقوق مقامات، اظهار کرد: طبق ماده ۲۹ برنامه ششم توسعه دولت باید نسبت به راه اندازی سامانه ثبت حقوق و مزایای مقامات، روسا، مدیران کلیه دستگاههای اجرایی شامل قوای سه گانه، بنیادها و نهادهای انقلاب اسلامی، مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان و سایر دستگاهها اقدام می کرد.

وی گفت: برخلاف آنچه در این سوال آماده است سامانه در همان سال اول و در موعد مقرر قانونی طراحی را انجام و در ابتدای سال ۹۷ این سامانه مستقر شده است عمدتا اطلاعات قوه مجریه در آن وارد شده است ولی دیگر قوا و نهادها همکاری کمتری داشته اند.

ربیعی تاکید کرد: دولت پیگیری های متعددی را به صورت مکاتبه رسمی با قوای دیگر و نهادهای عمومی و روسای سازمانهای مستقل و سازمان صداوسیما مکاتبه کرده و پیگیر بارگذاری کامل اطلاعات در این سامانه است

 وی یادآور شد: اکنون اطلاعات بارگذاری شده که عمدتا مربوط به دستگاههای قوه مجریه است و قابل دسترسی برای نهادهای مسئول و نظارتی هست. البته دسترسی عموم منوط به بارگذاری کامل همه ارکان و قوا و سپس تهیه آیین نامه خواهد بود. البته دولت هیچ مشکلی برای دسترسی عموم به این سامانه ندارد که نیاز به آیین نامه دارد.

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره سخنان اخیر وزیر نیرو گفت: با آقای اردکانیان صحبت کردم، آنچه ایشان گفته اند مرتبط با رفتارهای غیراخلاقی و سودجویانه برخی از شرکت های خصوصی فعال در حوزه های مختلف از جمله صنعت برق است که منافع شخصی را بر منافع فردی ترجیح می دهند. اساسا ضمیر صحبت های ایشان مسائل جناحی، گروهی و سیاسی نبوده است.

جریان های سیاسی از زمانه ای که به سرعت در حال تغییر به نفع منافع ملی ایران است عقب نیفتند

 وی در پاسخ به پرسشی درباره مخالفت‌های عده‌ای با برجام تأکید کرد: ما از دولت های انگشت شماری که از همان روز اول با برجام مخالف بودند، انتظاری غیر از این نداریم اما تعجب ما از کسانی است که شاهد شکست های آمریکا، رژیم صهیونیستی و متحدان منطقه اش در به زانو انداختن مردم ما هستند و شاهدند که چگونه برجام به رغم همه تلاش های رژیم ترامپ موفق به لغو رفع تحریم تسلیحاتی ایران نشد ولی همچنان سعی در نادیده گرفتن این دستاوردها دارند.

ربیعی تصریح کرد: برجام یک میراث ملی است و امروز که می بینیم به رغم فشارهای بی سابقه هنوز می تواند ثمراتش را نشان دهد، باید یک افتخار ملی هم شمرده شود. آمریکا به بهای تلف کردن همه قدرت و اعتبارش موقتاً توانسته ملت ما را از فرصت های اقتصاد جهان و آثار اقتصادی برجام محروم کند اما همان برجام که موفق شده تحریم تسلیحاتی ایران که زمانی بیشترین حساسیت جهانی را برمی انگیخت، در هم بشکد، بزودی سایر تحریم ها را نیز در هم خواهد شکست.

وی گفت: ما همه جریان های سیاسی را دعوت می کنیم که از زمانه ای که به سرعت در حال تغییر به نفع منافع ملی ایران است عقب نیفتند و بخاطر منافع جناحی و محفلی، منافع ملی را قربانی نکنند.

ربیعی یادآور شد: شرایط کشور اولویت های مهمتری دارد که تمایل نداریم وارد این حاشیه ها شویم ولی مخالفان دولت یادشان باشد دولت زدایی ثمره ای جز به خطر انداختن امنیت ملی ما ندارد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین