|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۳۰۴۵۰۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد از هموطنان ایرانی خواست که به هیچ وجه به سمت مرزهای ایران و عراق نیایند و گفت: دولت عراق امسال زوار خارجی اعم از ایرانی و سایر کشورها را پذیرا نیست.

به گزارش فارس، ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد امروز (چهارشنبه) در اظهاراتی درباره عدم موافقت دولت عراق با حضور زوار خارجی در عراق برای برگزاری مراسم اربعین عنوان کرد: امسال متاسفانه به دلیل موضوع کرونا و جلوگیری از انتشار این ویروس منحوس، دولت عراق از پذیرش هرگونه زوار خارج از عراق چه جمهوری اسلامی ایران و چه سایر کشورها خودداری کرده و تصمیم گرفته شده که زائر نپذیرند.

وی علت این تصمیم را جلوگیری از انتشار بیماری کرونا عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه به ایام اربعین نزدیک می‌شویم جمهوری اسلامی ایران به این تصمیم احترام گذاشته و همکاری می‌کند و در جهت سلامت و اهمیت سلامت مردم شریف و زوار عزیز ایران هم تصمیم گرفته از اعزام زائر خودداری و با عراق همکاری کند و امسال اربعین و مراسم راهپیمایی و پیاده‌روی زوار امام حسین (ع) توسط خود عراقی‌ها و در داخل این کشور برگزار خواهد شد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد بیان کرد: بنده از همه هموطنان عزیز خواهش می‌کنم با مقامات و مسئولان دو کشور ایران و عراق کمال همکاری را داشته باشند و همانگونه که در صحبت‌های مسئولان مختلف عنوان شد و مقام معظم رهبری بیش از همگان عاشق سیدالشهدا هستند و دلشان می‌خواهد مردم ما در این زیارت‌ها شرکت کنند، فرمودند امسال مراسم اربعین را به هر شکل ممکن در خود جمهوری اسلامی ایران برگزار و به دعا و زیارت در منازل خود و یا به اشکال مختلفی که صلاح می‌دانند، اقدام کنند.

مسجدی از هموطنان ایرانی خواست که به هیچ وجه به سمت مرزهای ایران و عراق نیایند و افزود: این تصمیم قطعا در جهت خیر، صلاح و سلامتی مردم عزیز ماست. همانطور که امسال زوار ما در تاسوعا و عاشورا در عراق نبودند و حجاج ما در مناسک حج نتوانستند شرکت کنند و حتی هنوز در‌های ضریح مطهر امام رضا (ع) در مشهد بسته است و همه اینها در جهت سلامتی مردم اتخاذ شده است.

وی مجددا تأکید کرد که به هیچ وجه هموطنان ایرانی و محبان و عاشقان امام حسین (ع) تصمیمی غیر از احترام به تصمیمی که مقامات و مسئولان کشور اتخاذ کرده‌اند، نگیرند و گفت:‌انشاءالله در سال‌های آینده با برطرف شدن این بیماری با حلاوت و قانونمنداری در مراسم شرکت کنند.

مسجدی خاطرنشان کرد:‌ مطمئن باشید این تصمیم به خیر و صلاح مردم جمهوری اسلامی ایران است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در پایان گفت: بنده به عنوان نماینده ملت و دولت ایران نایب الزیاره همه شما عزیزان خواهم بود و از سید و سالار شهیدان و قمر بنی هاشم و شهدای دشت کربلا عاجزانه استمداد می‌طلبم که شفاعت کننده بنده و هموطنان و همه زواری که علاقه داشتند در این مراسم شرکت کنند، باشند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین