|
|
امروز: سه‌شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۳۰۳۴۸۶
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۴

در حالی‌ که دولت اسپانیا و دولت های ایالتی‌ این کشور، به بازگشایی مدارس صفت های امن ، پایدار و اجتماعی می‌ دهد ، معلمان و اولیای دانش آموزان همچنان در سردرگمی و ترس از شیوع کرونا قرار دارند.

پس از پنج ماهی‌ که دانش آموزان در اسپانیا بخاطر شیوع بیماری همه گیر کرونا مجبور به خانه نشینی شدند، به رغم اینکه با رسیدن ماه سپتامبر ، بار دیگر این بیماری شیوع پیدا کرده ، تمایل مشترک دولت های ایالتی‌ این کشور این است که کلاس های درسی‌ به طور حضوری برگزار شوند .

آغاز سال تحصیلی‌ در اسپانیا در همه ایالت ها به طور یکسان نیست و هر ایالتی‌ برای خود تقویمی برای آغاز سال تحصیلی‌ و بازگشایی مدارس دارد .

هر چند که چگونگی‌ آغاز سال تحصیلی‌، در نهایت مشروط به وضعیت این بیماری و شرایط اپیدمیولوژیکی می‌ باشد ، ایالت های مختلف اسپانیا ، یک سری برنامه ها ، پروتکل ها و قوانینی‌ را تحت معیارهای مشترک تعیین شده از سوی وزارت آموزش و پرورش در نظر گرفته اند .

به طور مثال ، ایالت مادرید و ایالت ناوارا در شمال کشور ، چهار سناریو را برای ارزیابی اینکه  آیا تدریس در مدارس ، بر اساس وضعیت همه گیری بیماری ، حضوری باشد یا آنلاین را تعیین کرده اند در حالی‌ که بیشتر ایالت ها ، سه سناریو را در نظر گرفته اند .

ایالت های آندالس (جنوب )، و لا ریوخا ( شمال )، احتمال تقسیم ساعت های تدریس یا تعیین شیفت های صبح و بعد از ظهر (نیمی از کلاس شیفت صبح و نیم دیگر شیفت بعد از ظهر )، را برای تضمین فاصله اجتماعی را در نظر گرفته اند و برخی‌ ایالت ها از انجام آزمایشات و تست کرونا از تمامی پرسنل آموزشی ، اداری و خدماتی دفاع می‌ کنند .

افزون بر آن ، برخی‌ از ایالت ها تصمیم گرفتند که کلاس های درسی‌ ، زوج و فرد باشند به طوری که نیمی از دانش آموزان کلاس روزهای فرد و نیم دیگر روزهای زوج به مدارس بروند  یا اینکه زمان ورود دانش آموزان از قبل تعیین شده باشد به طوری که دانش آموز فقط در زمان تعیین شده می‌ تواند وارد مدرسه شود و بدین صورت از تجمع و ازدحام دانش آموزان برای ورود جلوگیری شود .

فراتر از اختلافاتی که بین هر ایالت اسپانیا وجود دارد ، همه برنامه ها در حول یک سری معیار های مشترک قرار گرفته اند :ایجاد گروه های همزیستی‌ با ثبات مخصوصا در سطح کودکستان و دبستان ، تقسیم مراکز آموزشی به قسمت ها و بخش های مختلف و انطباق فضاها (نصب دیوارهای شیشه ای بین دانش آموزان ، نصب دیوار بین بخش های مختلف برای جلوگیری از تماس بین دانش آموزان یک کلاس با کلاس دیگر مخصوصا در زنگ تفریح )، استخدام معلمان بیشتر برای تقسیم دانش آموزان و تعریف سناریو های مختلف برای تصمیم گیری در مورد اینکه آیا تدریس باید حضوری باشد یا از راه دور یا نیمه حضوری .

با اینکه کلاس های درسی‌ ، در حال حاضر به صورت حضوری انجام خواهد شد ، ایالت های اسپانیا تصمیم گرفتند که تمامی معلمان یک دوره آموزشی برای تدریس به طور آنلاین در صورتی که شیوع بیماری به تعطیلی کلاس ها بیانجامد ، ببینند .

همچنین استفاده از ماسک برای دانش آموزان از شش سال به بالا اجباری می‌ باشد و حرارت بدن در زمان ورود و خروج از دانش آموزان و معلمان سنجیده می‌ شود .

در صورتی یک نفر از دانش آموزان یا معلم  یک کلاس علائم بیماری داشته باشد ، همه گروه تا ۱۴ روز باید قرنطینه شوند و در صورتی‌ که شمار بیماران به سه نفر برسد ، شیوع اعلام خواهد شد که به بسته شدن کلاس یا حتی بسته شدن مدرسه خواهد انجامید .

از زمانی‌ که در روز ۳۱ ژانویه (۱۱ بهمن )، نخستین مورد از کووید در اسپانیا شناسایی شد ، این ویروس تاکنون ۵۲۵ هزار نفر را در کشور مبتلا کرده که از این تعداد نزدیک به ۳۰ هزار نفر جان باخته اند.

اسپانیا در طول سه ماه ( بین ۱۴ مارس تا ۲۱ ژوئن )، در وضعیت اضطراری قرار گرفت ، دوره ای که مردم کشور برأی مهار بیماری مجبور شدند در خانه های خود بمانند .

در بدترین زمان های این بیماری همه گیر در  اسپانیا ، مخصوصا بین اواخر ماه مارس و اوایل ماه آوریل ، روزانه بیش از ۹۰۰ نفر به دلیل کووید ۲۰۱۹ ، جان خود را از دست دادند .

با اعلام آغاز وضعیت عادی پس از پایان وضعیت اضطراری ، بیماری کرونا بار دیگر در اسپانیا شیوع یافته است . هر چند که تفاوت های بزرگی‌ بین ایالت های مختلف کشور وجود دارد ، عفونت های روزانه در اسپانیا هر دفعه به سطوح بالاتری صعود پیدا کرده هرچند که این دفعه ، بیماران جوانتر هستند و مورد جدیت کمتری دارد .
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین