|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۷
کد خبر: ۳۰۰۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۹

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه وزارت بهداشت وظیفه تدوین پروتکل های بهداشتی و نظارت بر اجرای آن ها را برعهده دارد، گفت: در شرایطی که هیچ تصوری از پاییز و زمستان و احتمال همزمانی ویروس کرونا و آنفلوآنزا وجود ندارد، چطور می‌توانیم این ریسک را انجام داده و برگزاری کنکور را عقب بیندازیم. البته تصمیم گیری در مورد این موضوع بر عهده وزارت علوم و ستاد ملی مقابله با کرونا است.

دکتر سیما سادات لاری در گفت و گو با ایسنا، درباره نظر وزارت بهداشت در زمینه برگزاری و یا عدم برگزاری کنکورهای سراسری در شرایط فعلی شیوع کرونا، گفت: اولویت وزارت بهداشت، سلامت آحاد مردم ایران است. وزارت بهداشت وظیفه دارد که شرایط را برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا به شکل توصیه انجام دهد.

وی افزود: در زمینه توصیه‌ها نیز راهی به جز اطلاع رسانی و تدوین پروتکل‌های بهداشتی و تشویق به رعایت و تا حدی اجبار به رعایت آنها، وجود ندارد. به طور مثال اصناف باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا اجازه فعالیت داشته باشند و اگر رعایت نکنند، ابتدا اخطار دریافت کرده و سپس برای مدتی پلمب شده و از ادامه فعالیت منع می‌شوند. حالا این وضعیت در مورد برخی اماکن یا فعالیت‌ها در عمل امکان پذیر نیست. به طور مثال در مورد برگزاری کنکور، باید پروتکل‌های تدوین شده را با حداکثر دقت و وسواس اجرا کنند.

لاری با بیان اینکه برگزاری کنکور بر عهده وزارت علوم و سازمان سنجش آموزش کشور است، اظهار کرد: وزارت بهداشت علاوه بر تدوین پروتکل‌ها و ارائه توصیه‌ها، وظیفه نظارت بر اجرای پروتکل ها را نیز بر عهده دارد و کارشناسان و بازرسان بهداشت محیط این نظارت را انجام می‌دهند. از طرفی همراهی و همکاری داوطلبان هم باید وجود داشته باشد.

سخنگوی وزارت بهداشت تاکید کرد: در شرایطی که هیچ تصوری از پاییز و زمستان و احتمال همزمانی ویروس کرونا و آنفلوآنزا وجود ندارد، چطور می‌توانیم این ریسک را انجام داده و برگزاری کنکور را عقب بیندازیم. البته تصمیم گیری در مورد این موضوع بر عهده وزارت علوم و ستاد ملی مقابله با کرونا است و وزارت بهداشت فقط توصیه‌های بهداشتی و ضوابط برگزاری آزمون از نظر بهداشتی را تدوین، ابلاغ و نظارت می‌کند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین