|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۱۰
کد خبر: ۳۰۰۴۴۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷

رئیس کمیسیون رسیدگی به موارد مداخله خارجی در امور داخلی دومای روسیه اعلام کرد: مسکو به صورت رسمی به نصب نماد همجنس گرایی بر سردر سفارت آمریکا، انگلیس و کانادا اعتراض کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا از مسکو، واسیلی پیسکاریف روز دوشنبه گفت: وزارت امور خارجه روسیه یادداشت اعتراض به سفارتخانه های آمریکا، انگلیس و کانادا بخاطر نصب نماد همجنس گرایان بر ساختمان این ساختمان ها ارسال کرد.

به گفته این نماینده دومای روسیه، در یادداشت های اعتراض گفته شده بود که این سفارتخانه ها با اقدامات خود مفاد کنوانسیون وین در مورد روابط دیپلماتیک و قوانین ملی روسیه را نقض کرده اند.

گفتنی است سفارت آمریکا در اواخر ماه ژوئن در دو نوبت نماد همجنس گرایی بر نمای ساختمان خود نصب کرد و انگلیس و کانادا نیز به نشانه پیروی از آمریکا این نماد را بر فراز سفارت خود در مسکو برافراشتند.

 این اقدام کشورهای غربی همزمان با برگزاری همه پرسی اصلاح قانون اساسی در روسیه صورت گرفت، همه پرسی که در آن ازدواج امری میان زن و مرد لحاظ شده است به عبارت دیگر ازدوجا میان دو هم جنس در روسیه معنا ندارد و صحبت از آن خلاف قانون اساسی است.

این همه پرسی اکثریت آرای شهروندان روسیه را بدست آورد و بیش از ۷۰ درصد روس‌ها از آن استقبال کردند.

ضمن اینکه همجنس گرایی در روسیه امری غیراخلاقی و ضد دینی است و هرگونه تبلغ آن جریمه سنگین در پی خواهد داشت که ۱۶هزار تا ۱۶۰ هزار دلار جریمه در پی خواهد داشت.

واکنش روسیه به معضل همجنسگرایی که در سال های اخیر به سرفصل اصلی فیلمها و سریال های اروپای غربی و امریکا تبدیل شده است، خشم غربی ها را در پی داشته است که تلاش دارند همجنس گرایی را که در ادیان الهی گناه کبیره به حساب می آید را جزئی از حقوق بشر نشان دهند و پذیرش آن را نماد تجدد خود نسبت به شرق بخوانند.

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه چندی پیش در پاسخ به این پرسش که به نظرش چرا آمریکایی ها پرچم همجنسگرایان را بر سر در ساختمان خود برافراشتند، با لبخند پاسخ داد که آنان تلاش داشتند به روسها یادآوری کنند که چه کسانی در این ساختمان ها مشغول کار هستند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین