|
|
امروز: يکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۰۳:۳۵
کد خبر: ۲۹۹۴۳۸
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹

رئیس پارلمان کره جنوبی امروز (جمعه) پیشنهاد گفتگو با همتای کره شمالی خود را برای بررسی راه‌هایی به منظور تقویت صلح و همکاری بین دو کشور مطرح کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، پارک بیونگ سونگ، رئیس پارلمان کره جنوبی در حالی این پیشنهاد را مطرح کرد که ماه گذشته میلادی حزب حاکم دموکراتیک را برای تصدی سمت ریاست پارلمان این کشور ترک گفت.

این پیشنهاد در بحبوحه افزایش بن بست بین روابط دو کره و پس از تخریب و انفجار دفتر ارتباطی دو کره در ماه جاری میلادی مطرح شده است.

وی در سخنرانی خود گفت: وضعیت سرنوشت شبه جزیره کره در دستهای دو کشور است. به عنوان نخستین گام برای پایان دادن به تنش‌ها، پیشنهاد می‌کنم که با همتای خود در پارلمان کره شمالی درباره روند صلح در شبه جزیره کره گفتگویی داشته باشم.

وی ادامه داد: من آماده مذاکرات بین دو کره هستم و می‌خواهم روند بن بست کنونی در روابط بین دو کشور پایان یابد. بیایید به صلح در شبه جزیره کره پای بند باشیم و راه‌هایی را برای بهتر شدن روابط بین دو کشور بیابیم.

این مقام مسئول کره جنوبی همچنین ابراز امیدواری کرد که گفتگوهای بین دو کشور باید در زمینه جلوگیری از بیماری‌ها، بهداشت، کشاورزی و جنگل‌ها و مراتع و همچنین خطوط ریلی باشد که دو کشور را به یکدیگر متصل می‌کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین