|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۲۹۹۱۲۳
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۳

وزارت خارجه روسیه از وخیم شدن وضعیت در سرحدات ارمنستان و جمهوری آذربایجان ابراز نگرانی کرد. نیروهای مسلح ارمنستان از ساقط کردن چندین پهپاد جمهوری آذربایجان در نواحی مرزی دو کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رئیس کمسیون دایمی پارلمان ارمنستان در این ارتباط گفت که نیروهای ارمنستان توانستند چند پهپاد جمهوری آذربایجان را ساقط کنند.

وی افزود: «فعلاً ما چندین پهپاد دشمن را ساقط کرده‌ایم و نیروهای مسلح ما به هر نوع  فعالیت ارتجاعی دشمن پاسخ می‌دهند».

همچنین در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است که مسکو نگرانی جدی خود را در وخیم شدن وضعیت در سرحدات ارمنستان و جمهوری آذربایجان ابراز و آمادگی خود را برای مساعدت در ایجاد وضع باثبات در منطقه اعلام کرده است.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: «وزارت خارجه روسیه نسبت به درگیری که در تاریخ ۱۲ ژوئیه در سرحدات این دو کشور صورت گرفت، بسیار نگران است. طبق اطلاعات موجود هنوز هم فعالیت‌های نظامی و تنش‌آمیز در این نواحی در جریان است.

همچنان در بیانیه وزارت خارجه روسیه تاکید شده است که مسکو ادامه درگیری که تهدیدی بر امنیت منطقه است را غیرقابل تحمل می‌داند.

همچنین وزیر خارجه جمهوری آذربایجان در تماس تلفنی با سرگئی لاوروف، همتای روسیه‌ای خود گفت، اقدامات تحریک آمیز ارمنستان علیه کشورش در جهت خدمت به مداخله طرف سوم در این درگیری‌هاست.

از سوی دیگر، دفتر رسانه‌های وزارت دفاع جمهوری آذربایجان از نقض سیستم آتش‌بس از سوی ارمنستان که منجر به تلفات دو جانبه شده، خبر داد.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: یگان‌های نیروهای مسلح ارمنستان در منطقه تاووزوفسکی سرحد آذربایجان – ارمنستان مواضع ما را هدف ضربات توپخانه‌ای قرار دادند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین