|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۵
کد خبر: ۲۹۹۰۳۸
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲

نماینده سازمان جهانی بهداشت در روسیه اعلام کرد: ویروس جدید کرونا مدت‌ها پیش از شیوع در وضعیت نهفته بسر برده است. این ویروس در بدن حیوانات زندگی کرده و در مقطعی به انسان‌ها منتقل شده‌است.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، ملیتا ووشنوویچ در مصاحبه ای اعلام کرد: سازمان جهانی بهداشت گروه بزرگی از محققان را مستقر کرده است که با پژوهشگران چینی در زمینه آنالیز منشا این ویروس همکاری کنند.

وی با یادآوری این که این ویروس در بدن حیوانات زندگی کرده و در مقطعی به بدن انسان ها منتقل شده است، گفت: مشکل می‌توان گفت که کی و کجا این اتفاق افتاده است. این موضوع در حال بررسی است. ویروس ها را می توان در فاضلاب یافت اما در این زمینه نمی توان به صراحت مطلبی گفت.

تام جفرسون استاد یار ارشد مرکز پزشکی مبتنی بر شواهد در آکسفورد و استاد مهمان دانشگاه نیوکاسل اوایل ماه جاری میلادی گفت: ویروس جدید کرونا در سراسر جهان وجود داشته است و در هر زمان و هر کجایی که شرایط مطلوب وجود داشت، شیوع پیدا کرد.

ویروس شناسان اسپانیایی هم رده هایی از ویروس جدید کرونا را در نمونه ای از فاضلاب بارسلونا که در مارس ۲۰۱۹ یعنی ۹ ماه پیش از شیوع این ویروس تاج دار در چین، جمع آوری شده بود، کشف کردند.

همچنین به گفته موسسه ملی سلامت ایتالیا، در نمونه های فاضلاب میلان و تورین که در روز ۱۸ دسامبر یعنی مدت ها قبل تایید اولین مورد ابتلا به کرونا در ایتالیا جمع آوری شده اند، رده هایی از ویروس جدید کرونا مشاهده شد.

ووشنوویچ نماینده سازمان جهانی بهداشت در روسیه به اظهارات این محققان اشاره کرد و گفت: اکنون پژوهشگران این نهاد بین المللی سرگرم مطالعه این نمونه ها هستند و درصورت حصول هر نتیجه تحول آوری، سازمان جهانی بهداشت آن را فوری اعلام می کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین