|
|
امروز: چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۲۹۸۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸

هزینه آسیب به تجهیزات تا سقف ۱۲ میلیون تومان، فوت ناشی از اختلال در شبکه برق ۴۵۰ میلیون تومان، نقص عضو ۳۰۳ میلیون تومان، آتش سوزی ۴۱۷ میلیون تومان و هزینه پزشکی ۳۲۲ میلیون تومان اعلام شده که نهایتا از مهرماه و پس از تعیین بیمه گذار پرداخت خسارات صورت می‌گیرد.

غلامعلی رخشانی مهر - معاون هماهنگی توزیع شرکت مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه یکی از اهداف صنعت برق استفاده از قابلیت‌های فضای مجازی است تا میزان حضور فیزیکی مشترکان در شرکت‌های زیر مجموعه توانیر کاهش یابد که تاکنون ۲۸ اقدام شناسایی شده و برای اکثر شرکت‌ها نیز تا پایان امسال قابل اجراست، اظهار کرد: یکی از این اقدامات بیمه خسارت به مشترکان است به گونه‌ای که همه مشترکان می‌توانند از طریق سامانه bimetavanir.org.ir موضوع دریافت خسارت از صنعت برق را پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه هر ساله در قانون بودجه مبلغی را از مشترکان در قبوض دریافت می‌کنیم که برای مشترکان شهری ۱۰۰ تومان و  برای مشترکان روستایی ۵۰ تومان است، افزود: اگر حادثه ای در بخش خانگی و یا تجاری اتفاق افتد و منجر به نقص عضو و یا فوت شود، افراد می‌توانند با مراجعه به این سایت نسبت به آسیب تجهیزات و یا نقص عضو آتش سوزی و فوتی که به دلیل اختلال در شبکه برق بوده اعلام کنند که پس از بررسی کارشناس و انتخاب بیمه‌گر نسبت به پرداخت هزینه اقدام می‌شود.

معاون هماهنگی توزیع شرکت مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران با بیان اینکه هر ساله بیمه‌گذار تعیین می‌شود اما به دلیل زمان‌بر بودن فرایند تعیین بیمه گذار و به جهت رضایتمندی مشترکان سامانه‌ای راه‌اندازی شده که افراد به طور غیرحضوری می توانند این مساله را پیگیری کنند، گفت: این قول را می‌دهیم که تا مهر ماه این امکان فراهم آید که هم خسارات ارزیابی و هم نسبت به پرداخت آن اقدام شود، مشترکان نیز از امروز می‌توانند نسبت به موارد خسارت‌های خود در این سامانه اقدام کنند و به محض تعیین بیمه گذار امکان پرداخت نیز فراهم می شود.

رخشانی مهر با بیان اینکه افرادی که خساراتی مربوط به قبل از سال ۱۳۹۹ دارند نیز نگران نباشند چراکه از طریق بیمه کوثر که قبلا از طریق مناقصه برنده شده مبالغ خسارت پرداخت خواهد شد، تاکید کرد: مردم می‌توانند با مراجعه به سامانه نسبت به ارسال مستندات اعلام کردند و کارشناسان به بررسی مستندات و حادثه خواهند پرداخت و بدون مراجعه مشترک از طریق سامانه ارتباط دوسویه برقرار می‌شود و بعد از انتخاب بیمه‌گر از طریق مناقصه نسبت به پرداخت هزینه‌ها اقدام خواهد شد تلاش ما این است که از مهر ماه رسیدگی به مساله آغاز شود و نهایتا کمتر از دو هفته پرداخت خسارت صورت بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه مردم ایمنی برق را به طور جدی در دستور کار قرار دهند، گفت: اگر عمر ساختمان‌ها طولانی بوده حتما یک برقکار برای بررسی خطوط شبکه داخلی منزل مراجعه کنند و هر سال یک نظارت بر سیستم برق منازل خود داشته باشند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین