|
|
امروز: پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۵
کد خبر: ۲۹۸۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸
در مقابل بخشی از ادعاهای شرکت گازایران را مبنی بر درخواست اعمال جرائم به طرف مقابل بابت کمیت و کیفیت گاز تحویلی را پذیرفته که از رقم بدهی کسر شده است. لذا نه مبلغ اعلام شده در برخی رسانه‌ها صحیح است و نه ادعای ایشان مبنی بر محکوم شدن ایران به پرداخت خسارت.


کسری نوری، مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت درباره شایعاتی مبنی بر جریمه ایران در پرونده واردات گاز از ترکمنستان: اساساً نه ترکمن‌گاز درخواست خسارتی کرده بود و نه داوری رایی مبنی بر پرداخت خسارت و یا جریمه‌ای از سوی شرکت ملی گاز ایران به ترکمنستان صادر کرده است. بلکه صرفاً داوری مبلغ بدهی شرکت گاز ایران را نهایی کرده و حکم به پرداخت بدهی شرکت ملی گاز ایران به ترکمنستان داده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید؛ مدیر کل روابط عمومی وزارت نفت در ادامه آورده است: در مقابل بخشی از ادعاهای شرکت گازایران را مبنی بر درخواست اعمال جرائم به طرف مقابل بابت کمیت و کیفیت گاز تحویلی را پذیرفته که از رقم بدهی کسر شده است. لذا نه مبلغ اعلام شده در برخی رسانه‌ها صحیح است و نه ادعای ایشان مبنی بر محکوم شدن ایران به پرداخت خسارت.

نوری ادامه داد: مطالبات به اواخر دهه ۸۰ و به طور دقیق تر سال۹۰ بر می‌گرددکه با توجه به فضای حاکم بین المللی و محدودیت‌های تحریم انباشته شد. لازم به توضیح است که ۶۸ درصد مجموع بدهی انباشتی شرکت ملی گاز با سود متعلقه به آن در زمان قطع گاز به اصل و فرع بدهی انباشتی تا قبل از شهریور ماه ۱۳۹۲ مربوط است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین