|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۸
کد خبر: ۲۹۶۴۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶

وندی سامونز-جکسون، محقق علمی ارتش ایالات متحده اعلام کرد که دستیابی به واکسن کرونا تا پایان سال و یا آغاز سال ۲۰۲۱ کاملاً قابل تصور و شدنی است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک وندی سامونز-جکسون، مدیر پروژه‌های تحقیقاتی بر روی بیماری‌های عفونی در مرکز فرماندهی تحقیقات و توسعه پزشکی ارتش آمریکا در یک نشست خبری گفت: «بر اساس اطلاعات و نتایج بدست آمده در پروژه‌ی تحقیقاتی "Warp Speed" به یقین ما به هدف (دستیابی به واکسن) دست پیدا خواهیم کرد و به نظر من این منطقی است که انتظار داشته باشیم به واکسن کرونا تا پایان سال دسترسی پیدا کنیم.»

در حال حاضر بیش از ۱۰۰ پروژه‌ی تحقیقاتی به منظور دستیابی به واکسن کرونا در سراسر جهان در حال انجام است و از ۱۱ مه، ۸ نمونه از واکسن‌های مورد تأیید در آزمایشگاه‌های بالینی بر روی افراد مورد تست قرار گرفته‌اند.

یک مقام ارشد در نهاد بهداشت ایالات متحده گفت که انجام آزمایش ها در مقیاس‌های وسیع می‌تواند ما را در دستیابی به واکسن این ویروس در آینده‌ای نه چندان دور کمک کند. برخی دیگر از کارشناسان می‌گویند که احتمال دستیابی به واکسن تا تابستان یا پاییز سال ۲۰۲۱ وجود خواهد داشت.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین