|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۵۵
کد خبر: ۲۹۵۰۹۵
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۰
سخنگوی حزب حاکم ترکیه تأکید کرد: درصورت هرگونه حمله و تعرض علیه کارمندان سفارت آنکارا در طرابلس، خلیفه حفتر را به عنوان دشمن مشروع قلمداد خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، عمر چلیک، سخنگوی حزب عدالت و توسعه ترکیه در نشست کمیته اجرایی حزب خود که به دلیل تدابیر مقابله با ویروس کرونا از طریق مجازی برگزار شد، اظهار داشت: بار دیگر تاکید می‌کنیم اگر هرگونه حمله و تعرض علیه کارمندان ما در سفارت طرابلس انجام بگیرد، نیروهای حفتر را به عنوان دشمن مشروع قلمداد خواهیم کرد.

پیش از این پنج کشور یونان، قبرس، مصر، فرانسه و امارات با انتشار بیانیه‌ای مشترک سیاست‌های آنکارا در شرق مدیترانه و لیبی را مورد انتقاد شدید قرار دادند. در واکنش به این بیانیه، حامی آکسوی، سخنگوی دستگاه دیپلماسی ترکیه پاسخ تندی داد و این پنج کشور را متهم کرد که تلاش می‌کنند تا «ائتلاف شیطان» به وجود آورند.

این سخنگو خاطرنشان کرد، این پنج کشور به دنبال آشوب منطقه‌ای و بی‌ثباتی در شرق مدیترانه و نیز قربانی کردن امید لیبیایی‌ها برای تحقق دموکراسی هستند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه تأکید کرد: ما از این کشورها می‌خواهیم مطابق با عقل سلیم و قوانین بین‌المللی عمل کنند.

وی افزود: صلح و ثبات در منطقه از طریق گفت‌وگوی اصیل و صادقانه قابل تحقق است، نه از طریق ائتلاف شیطان.

پیش از این، وزارت خارجه ترکیه در بیانیه‌ای تأکید کرد: بیانیه مشترک وزرای خارجه امارات، مصر، یونان، فرانسه و قبرس درباره دریای مدیترانه دلیلی بر دوگانگی معیارهای این کشورهاست.

در این بیانیه آمده است: ترکیه محاسبات این کشورها برای بی‌ثبات کردن منطقه و حمایت از کودتاچیان را ناکام گذاشت اما درباره مصر باید بگوییم که دولت حاکم در مصر به جای گفت‌وگو با ترکیه ترجیح داد تا از حقوق و منافع ملت خود در حوزه مدیترانه به سود قدرت‌های خارجی که به آنها اجازه مداخله داده است، چشم پوشی کند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین