|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۲۹۴۳۱۹
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۷

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از عرضه 12 هزار دستگاه انواع خودروهای تجاری و سنگین در سال جاری خبر داد و افزود: این تعداد در سال 1400 نیز به 23 هزار دستگاه افزایش خواهد یافت.

به گزارش ایکوپرس؛ فرشاد مقیمی در نشست مربوط به بهره برداری از پروژه های توسعه ای ایران خودرو دیزل در شهر تبریز با حضور وزیر صمت و مقامات استانی ضمن گرامیداشت روز کارگر، تاکید کرد: تولید و عرضه محصولات اکثر محصولات ایران خودرو دیزل با اعلام نیازمندی ها از سوی بهره برداران آن که در نهادهای حاکمیتی قرار دارند محقق می شود.

وی تصریح کرد: با عقد تفاهم نامه و قرارداد با بهره برداران و پرداخت وجه اولیه قرارداد برای تزریق به شبکه تامین، برنامه تولید خودروهای تجاری و سنگین با نظم و یکنواختی بیشتری صورت خواهد گرفت. ایران خودرو دیزل آمادگی نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی را دارد.

مقیمی تولید موتور 355 دیزل با استانداردهای یورو5 برای دستیابی به محیط زیست سبز را یکی از نیازمندی های مهم صنعت حمل و نقل کشور خواند و گفت: این موتور با همت و توان مهندسی داخلی رونمایی شده و به زودی به تولید انبوه خواهد رسید. خودروهای مجهز به این موتور نیز در ایران خوردو دیزل در حال آماده سازی برای فروش است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو بازار خودروهای تجاری و سنگین را از موضوعات مهم صنعت خودروی کشور دانست و گفت: همت ایران خودرو بر این اصل استوار است تا در شرایط تحریم نیاز بازار را براساس راهبردها و سیاست های وزارت صمت به نتیجه برساند.

وی با اشاره به راه اندازی مجدد خط تولید موتور 457 بعد از 8 سال توقف گفت: تفاوت خط تولید فعلی با سابق در داخلی سازی پوسته این موتور است که این دستاورد مهمی در بخش خودروهای تجاری به شمار می آید. 

مقیمی از عرضه کشنده 2630 ظرف کمتر از دوماه آینده خبر داد و گفت: نمونه اولیه این کشنده با موتور 355 تولید شده که در آینده با موتور 457 توسعه خواهیم داد.

وی با بیان این که همانطور که شعار رونق تولید را در سال گذشته به همت کارکنان مجموعه ایران خودرو محقق کردیم در سال جدید نیز شعار جهش تولید را به عمل خواهیم رساند، سه برابر شدن فعالیت های شرکت ایدم را یکی از مصادیق اصلی جهش در تولید دانست و گفت: این موضوع محصول نگاهی است که در ایران خودرو دیزل شکل گرفته و براساس توان مهندسی و پتانسیل داخلی انجام شده است.

مقیمی تجمیع تولید قطعات مورد نیاز سمند سایت ایران خودرو تبریز را از اهداف ایران خودرو دانست و گفت: در این مسیر چرخشگر تولید گیربکس سمند را برعهده خواهد داشت. نخستین دستاورد این اقدام کاهش هزینه لجستیک و در نتیجه تاثیر آن در قیمت تمام شده محصول خواهد بود.

وی در ادامه به پروژه تولید گیربکس 12 سرعته چرخشگر اشاره کرد و گفت: این محصول نیز در مرحله تست قرار دارد که به زودی به تولید انبوه خواهد رسید.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو جهش در نوآوری و شکوفایی و همچنین داخلی سازی و کاهش وابستگی تولید را طبق راهبردهای وزارت صمت از اهداف سال جاری این خودروساز دانست و گفت: جهش در حوزه کیفیت و ادامه اجرای پروژه های ارتقای کیفیت نیز از اهداف گروه صنعتی ایران خودرو در سال جاری است.

مقیمی واگذاری اموال مازاد و غیرمولد تا دوهزار میلیارد تومان در سال 99 برای استفاده در سرمایه در گردش تولید را از دیگر برنامه های ایران خودرو در سال جاری عنوان کرد و گفت: تکالیف تعیین شده از سوی دولت و وزارت صمت را اجرا خواهیم کرد.

وی از مذاکره با سایر سنگین سازان کشور برای بهره برداری از ظرفیت های موجود در گروه ایران خودرو دیزل خبر داد و گفت: سرمایه گذاری، توانمندی و ظرفیت های منحصربه فردی از تولید مانند گیربکس، محور، قطعات خاور و... در ایران خودرو دیزل وجود دارد که امکان بهره برداری توسط سایر خودروسازان نیز وجود دارد.

مقیمی تاکید کرد: ایران خودرو مجموعه پیشران در صنعت خودروی کشور است که می تواند جهش تولید را به مفهوم واقعی معنا بخشد و با به حرکت درآوردن زنجیره تامین منویات مقام معظم رهبری را محقق سازد.

وی در پایان خواستار حمایت دولتمردان و وزارت صمت در تسهیل شرایط تولید با اختصاص تسهیلات مصوب و همچنین تسهیلات برای خریداران خودروهای کار و تجاری ایران خودرو دیزل شد.

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین