|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۵
کد خبر: ۲۹۳۷۵۳
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹
ایجاد فرصت برای بسط و گسترش آموزش‌های مجازی ازجمله نکات مثبت شرایط حاکم شده، است، اما اینکه دانش آموزان عادت به روش سنتی آموزش و حضور در مدرسه داشتند و اینکه از این موضوع محروم هستند از نکات منفی شرایط کرونایی است.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش از پخش ۱۰۲۰ جلسه درسی از شبکه‌های آموزش و چهار سیما خبر داد.

به گزارش ایسنا، علیرضا کمرئی درگفت‌وگو با برنامه زنده در انتهای الوند شبکه دوم سیما با اشاره به شیوع بیماری کرونا، اظهار کرد: شیوع این بیماری باعث شد تا در بیش از ۸۰ درصد آموزش دنیا اخلال ایجاد شود و نظام‌های آموزشی را وادار به واکنش کند.

وی افزود: ایجاد فرصت برای بسط و گسترش آموزش‌های مجازی ازجمله نکات مثبت شرایط حاکم شده، است، اما اینکه دانش آموزان عادت به روش سنتی آموزش و حضور در مدرسه داشتند و اینکه از این موضوع محروم هستند از نکات منفی شرایط کرونایی است.

کمرئی تصریح کرد: با معلوم شدن این موضوع که تعطیلات به درازا می‌کشد آموزش و پرورش برنامه‌ریزی کرد تا سال تحصیلی را به اتمام رساند و آموزش‌ها متوقف نشود.

وی ادامه داد: اولین اقدام آموزش و پرورش در برابر کرونا ارائه آموزش‌ها از طریق تلویزیون بود که با مساعدت صداوسیما این امر از ۱۰ اسفند ماه محقق شد و شبکه‌های تلویزیونی همکاری خوبی با آموزش و پرورش داشتند.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش از پخش ۱۰۲۰ برنامه آموزشی از تلویزیون تاکنون خبر داد و خاطرنشان کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده توسط کارشناسان پخش برنامه‌های آموزشی تلویزیون بازخورد خوبی در بین دانش آموزان داشته است و در ادامه فرایند آموزش مؤثر بوده است.

وی گفت: اقدام دوم آموزش و پرورش در برابر کرونا، آغاز آموزش‌های پراکنده در فضای مجازی بود که به‌صورت خودجوش توسط معلمان آغاز شد لذا برای انسجام‌بخشی به آموزش‌های فضای مجازی اقدام به راه‌اندازی شبکه آموزشی دانش آموزان (شاد) کردیم.

کمرئی شبکه شاد را مختص آموزش و پرورش اعلام و عنوان کرد: این شبکه آموزشی به‌گونه‌ای طراحی‌شده تا ۱۵ میلیون دانش آموز را پوشش دهد از ویژگی‌های این شبکه، متناظر با مدرسه حقیقی ما مدرسه‌ای در فضای مجازی تشکیل دادیم.

وی اضافه کرد: در شبکه آموزشی دانش آموزان همانند مدرسه حقیقی علاوه بر زنگ‌های کلاسی، زنگ تفریح نیز برای دانش آموزان پیش‌بینی‌شده تا دانش آموزان دچار خستگی نشوند و هر زنگ تفریح بین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه است.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش فضای شبکه شاد را فضایی کاملاً ایمن و اختصاصی دانش آموزان برشمرد و اظهار کرد: تاکنون بیش از ۸۵ درصد دانش آموزان به شبکه شاد پیوستند.

وی ادامه داد: دانش‌آموزانی که به هر دلیلی اعم از نداشتن گوشی تلفن همراه، اینترنت، آنتن و حتی تلویزیون، از دریافت آموزش‌های مجازی محروم هستند، از طریق ارسال درس‌نامه، جزوات، کاربرگ و ... توسط راهبران آموزشی و بعضاً دهیاران محلی پوشش داده می‌شوند.

کمرئی با اشاره به موضوع امتحانات تصریح کرد: تمام تمرکز ما بر فرایند آموزش متمرکز است و تلاش داریم تا آموزش‌ها به نحو احسنت برای دانش آموزان ارائه شود.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش افزود: با توجه به اهمیت صدور مدرک دیپلم برای دانش آموزان، امتحانات نهایی پایه دوازدهم قطعاً به‌صورت حضوری برگزار می‌شود، اما ارزشیابی از سایر پایه‌ها ممکن است توسط معلمان و براساس فعالیت دانش آموزان انجام شود البته این در صورتی است که دانش آموزان قادر به حضور در مدرسه نباشند، هرچند هنوز چیزی در این خصوص قطعی نیست.

وی در خصوص کنکور گفت: ۸۵ درصد ظرفیت دانشگاه‌ها بر اساس سوابق تحصیلی دانشجو جذب می‌کنند و تنها ۱۵ درصد از دانشجویان از طریق کنکور وارد دانشگاه‌ها می‌شوند؛ البته آموزش و پرورش تمایل دارد که همین ۱۵ درصد نیز بدون کنکور و از طریق سوابق تحصیلی به مراکز عالی راه یابند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین