|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۲۹۰۱۶۳
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۸
شرکت در انتخابات علیرغم محدودیت‌هایی که برای کاندیداهای جریان اصلاحات ایجاد شد، نشانه سیاست ورزی مبتنی بر عقلانیت و احترام به بدنه اجتماعی این جریان اصیل مردمی است.
قائم مقام حزب همبستگی ایران اسلامی گفت: حزب همبستگی با وجود انتقاداتی که نسبت به نحوه بررسی صلاحیت‌های کاندیداها دارد، از همه مردم به خصوص حامیان جریان اصلاحات دعوت می‌کند که برای تقویت جمهوریت نظام، دوم اسفند ماه در پای صندوق‌های رای حاضر شوند.

محمد سالاری در گفت‌وگو با ایسنا، با تایید حضور حزب همبستگی ایران اسلامی در ائتلاف متشکل از برخی احزاب اصلاح طلب برای حضور موثر در انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ارائه لیست جبهه ائتلاف "برای ایران" توسط برخی احزاب اصلاح طلب و با سرلیستی حجت‌الاسلام مجید انصاری، اقدامی مبتنی بر اندیشه اصلاح طلبی است که انتخابات را یکی از مولفه‌های مهم دموکراسی خواهی و نماد جمهوریت نظام می‌شمارد.

وی افزود: شرکت در انتخابات علیرغم محدودیت‌هایی که برای کاندیداهای جریان اصلاحات ایجاد شد، نشانه سیاست ورزی مبتنی بر عقلانیت و احترام به بدنه اجتماعی این جریان اصیل مردمی است.

عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با تاکید بر نیاز روزافزون کشور به وحدت و انسجام داخلی گفت: با توجه به تهدیدهای بین‌المللی و مشکلات داخلی به خصوص گرفتاری‌های معیشتی که به دلیل تحریم‌ها و برخی سوءمدیریت‌ها رخ داده و نارضایتی‌هایی را به وجود آورده است، همه جریانات سیاسی و نهادهای دولتی و حاکمیتی وظیفه دارند با پرهیز از یاس آفرینی و رفتارهای تنش زا، شرایط گذر از بحران کنونی را با کمترین آسیب به اعتماد عمومی فراهم کنند.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به پیش بینی‌ها مبنی بر تشکیل مجلس آینده با حضور حداکثری نمایندگان اصولگرا افزود: شکل گیری این تصور در افکار عمومی و در میان نخبگان سیاسی و با توجه به ترکیب کاندیداهای حوزه‌های سراسر کشور آنهم قبل از برگزاری انتخابات، نکته قابل تاملی است که نمی‌تواند باعث رضایت و خشنودی طرفداران برگزاری انتخاباتی آزاد و رقابتی باشد.

سالاری با اشاره به رفتار انتخاباتی اصلاح طلبان و تاکید بر اینکه احزاب اصلاح طلب حتی احزابی که به دلیل رد صلاحیت اعضای خود قادر به ارائه لیست نبودند و بنا به دلایل کاملا قابل احترام در ائتلاف هم حضور ندارند، به خاطر علاقه واقعی و نه منفعت طلبانه به کشور و نظام مردم را به مشارکت حداکثری در انتخابات دعوت کرده‌اند.

وی اظهار داشت: اگر نگاه به جریان اصلاحات از سیاست‌های حذفی نشات نگیرد، همین اقدام اصلاح ‌طلبان کافی است که باور کنیم این جریان مردمی از بسیاری از مدعیان، برای انقلاب و نظام جمهوری اسلامی دلسوزتر است.

عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان ادامه داد: دفاع از جمهوریت نظام و تقویت نهادهای انتخابی و همچنین اصلاح روند اداره کشور در بسیاری از حوزه‌ها، تنها از طریق صندوق‌های رای و با حضور نمایندگانی با دیدگاه اصلاح طلبی و تحول خواهی در مجلس شورای اسلامی امکان پذیر است که این امر نیز با مشارکت حداکثری مردم در انتخابات میسر خواهد شد که امیدواریم بدنه اجتماعی جریان اصلاحات، علیرغم انتقادات و اعتراضات به حقی که به وضع موجود دارند و بدون توجه به تبلیغاتی که تحریم انتخابات را تبلیغ می‌کند، حضوری موثر در پای صندوق‌های رای داشته باشند.

وی در پایان گفت: حزب همسبتگی ایران اسلامی نیز به عنوان یکی از احزاب جبهه ائتلاف "برای ایران" ضمن حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی، مشارکت حداکثری مردم را بهترین راهکار اصلاح امور اداره کشور دانسته و امیدوار است که علیرغم رد صلاحیت‌های صورت گرفته، شاهد شکل گیری اقلیتی قدرتمند و اصلاح طلب در مجلس آینده باشیم که بتواند نمایندگی اکثریت جامعه را به عهده گرفته و با عملکرد خود از حقوق همه مردم ایران دفاع نماید.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین