|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۰
کد خبر: ۲۸۹۳۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸
نظری به اصل استفراغ و احتباس برای داشتن زندگی سالم اشاره و اذعان کرد: به ترشحاتی که به صورت طبیعی از بدن ما خارج می شود همچون ترشحات بینی، گوش، چشم، گوارشی، عطسه، ترشحات مقعدی، دفع ادرار و مدفوع، دفع گازهای سمی از طریق ریه، تعریق، عادت ماهیانه، ترشحات واژن و دفع منی را استفراغ طبیعی می گوییم.
یک متخصص طب‌سنتی در همدان گفت: با رعایت اصول شش‌گانه برای داشتن زندگی سالم می توان به ۱۲۰ سال سن که عمر طبیعی هر انسان است، رسید.

سعید نظری افزود: از منظر طب سنتی، برای داشتن زندگی سالم ضروری است که شش اصل مورد توجه قرار گیرند؛ این شش اصل که در واقع، بنیان بهداشت در طب سنتی را تشکیل می دهند و به سته ضروریه معروف هستند، شامل استفراغ و احتباس، اعراض نفسانی، آب و هوا، ورزش و نرمش، خواب و بیداری، خوردن و آشامیدن است.

وی با بیان اینکه انجام روزانه ورزش سبب انقباض عضلات شده و به گردش خون کمک می کند، اظهار کرد: تحرک، یکی از بهترین نوشداروها برای رفع خستگی و فرسودگی ذهنی است به طوریکه ورزش می‌تواند ترشح هورمون ضددرد و آرام‌بخش اندورفین را افزایش دهد.

رئیس بیمارستان شهید مطهری بیان کرد: روغن مالی و مالش بدن با روغن های طبیعی همچون بادام تلخ، زیتون و ... نیز یک نوع ورزش کردن محسوب می شود که به آن ورزش منفعل می گویند.

وی با اشاره به اینکه روغن مالی برای سالمندان و افرادی که دچار گرفتگی های عضلانی هستند، مفید است، ادامه داد: به والدین توصیه می شود تا نوزادان خود را با روغن های طبیعی ماساژ دهند.

نظری با تأکید بر اینکه برای داشتن بدنی سالم باید از پرخوری بپرهیزیم، اذعان کرد: پرخوری و پرنوشی سبب اختلال در عملکرد دستگاه گوارش می شود.

وی با اشاره به اینکه غذایی که می خوریم باید حلال، طیب و مناسب مزاج هر فرد باشد، گفت: خداوند در آیه ٢٤ سوره عبس می فرماید «فَلْیَنْظُرِ الْإِنْسَانُ إِلَیٰ طَعَامِهِ»، پس انسان باید به خوراکش با تأمل بنگرد بنابراین افراد هر غذایی را نباید بخورند و با توجه به مزاج خود غذا استفاده کنند.

نظری با بیان اینکه هر کس به اندازه نیازش باید بخورد و بیاشامد، ادامه داد: فردی که ورزش می کند، نیاز به آب دارد اما کسی که فعالیت خاصی ندارد، نیازمند آب نیست پس توصیه کردن به همه افراد که روزانه هشت لیوان آب بنوشند، از دیدگاه طب سنتی درست نیست.

وی آب و هوای مناسب را یکی دیگر از اصول شش‌گانه برای زندگی سالم عنوان کرد و یادآور شد: زندگی در مناطق خوش آب و هوا در افزایش کیفیت زندگی بسیار مؤثر است.

این متخصص طب سنتی خوابیدن بعد از طلوع آفتاب را بسیار مضر دانست چرا که باعث سردی بدن می شود، اظهار کرد: مشکل بیشتر جامعه ما از خواب زیاد و خواب در طول روز است، فقط خواب قیلوله قبل از ناهار باشد چراکه خواب بعد از ناهار سم است و باعث سردی، کاهش متابولیسم، چاقی، رخوت و ضعف بدن می شود.

وی با بیان اینکه در طب سنتی به اعراض نفسانی حالات روحی و روانی مانند خشم، نگرانی، غم، خجالت و ترس نیز که جزء اعمال طبیعی بدن هستند، توجه شده است، ادامه داد: بروز هر یک از این حالات موجب تعادل در مزاج اصلی انسان می شود، افزایش و کاهش این حالات مستقیم و غیرمستقیم روی متابولیسم، گردش خون، تنفس، ترشحات دستگاه گوارش و غدد داخلی و عضلات تأثیر دارند.

نظری به اصل استفراغ و احتباس برای داشتن زندگی سالم اشاره و اذعان کرد: به ترشحاتی که به صورت طبیعی از بدن ما خارج می شود همچون ترشحات بینی، گوش، چشم، گوارشی، عطسه، ترشحات مقعدی، دفع ادرار و مدفوع، دفع گازهای سمی از طریق ریه، تعریق، عادت ماهیانه، ترشحات واژن و دفع منی را استفراغ طبیعی می گوییم.

این متخصص طب سنتی با تأکید بر اینکه نباید از بروز طبیعی استفراغ ها جلوگیری کرد، یادآور شد: با رعایت اصول شش‌گانه برای داشتن زندگی سالم می توان به ۱۲۰ سال سن که عمر طبیعی هر انسان است، رسید.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین