|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۲۸۷۸۳۶
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰
حدود 44 کشور در قاره آسیا وجود دارند که می‌توانند به عنوان پشتوانه یکدیگر دراین قاره حضور داشته باشند و همدیگر را در سیاست‌های جهانی حمایت کنند. شاید ایران با تصمیات سیاسی فراقاره‌ای روبه‌رو شود اما انتظار نداریم قاره آسیا مشکلات سیاسی برایمان ایجاد کند.
 معاون حقوقی سابق رئیس جمهور گفت: از تضییع حقوق ورزشکاران و مردم در تصمیم اخیر AFCمی‌توانیم به شورای حقوق بشر و نهادهای حقوق بشری شکایت کرد.

الهام امین زاده در گفت‌و گو با ایسنا،‌ در ارتباط با تصمیم اخیر AFC جهت محرومیت ایران از میزبانی مسابقات فوتبال اظهار کرد: در مقایسه با بسیاری از کشوهای جهان، ایران از امنیت کافی و وافی برخوردار است؛ پس این ادعا که ایران امنیت ندارد درست نیست و فقط یک حرف سیاسی است.

وی ادامه داد: این تصمیم با پشتوانه وانگیزه های سیاسی مطرح شده و خلاف  حقوق جامعه ورزشی و مردم است. از حقوق اولیه بشر در تمام جوامع این است که از فضای عادلانه و برابر جهانی برخوردار باشند و این تصمیم چنین حقی را تضیع می کند.

امین‌زاده گفت: این نهاد ورزشی باید بداند اگر انگیزه‌های سیاسی را دنبال می‌کند تا برخوردی با دولت و نظام ایران داشته باشد، حقوق مردم و ورزشکاران را زیر پا گذاشته است.

وی پیشنهاد داد: ما درمواجه با این تصمیم می‌توانیم به برخی مراجع بین المللی شکایت کنیم. از تضییع حقوق ورزشکاران و مردم می‌توانیم به شورای حقوق بشر و نهادهای حقوق بشری شکایت کرد.

این فعال سیاسی یادآور شد: حدود 44 کشور در قاره آسیا وجود دارند که می‌توانند به عنوان پشتوانه یکدیگر دراین  قاره حضور داشته باشند و همدیگر را در سیاست‌های جهانی حمایت کنند. شاید ایران با تصمیات سیاسی فراقاره‌ای روبه‌رو شود اما انتظار نداریم قاره آسیا مشکلات سیاسی برایمان ایجاد کند.

وی گفت: با توجه به ترو فرمانده نظامی ارشد کشور و اقدامات ایران در دفاع مشروع از خود انتظار مداخله دشمنان را داشتیم؛ اما متاسفانه واکنش این نهاد ورزشی به هیچ عنوان متناسب نیست و دلیلی ندارد برای سیاسی‌کاری‌ها ایران را ناامن جلوه بدهند.

امین‌زاده تصریح کرد: در منطقه پر  تنش و منازعه ایران در صلح و دوستی با کشورهای همسایه خود روابط مسالمت‌آمیز دارد؛ پس می تواند یک کشور مناسب و مهم برای محل برگذاری مسابقات آسیایی باشد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین