|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۲۸۵۰۸۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۳
بر روش های تصمیم گیری در اردوگاه اصولگرایی نقدهای جدی داشته و داریم. نتیجه‌ این روش‌ها عدم موفقیت در دودهه گذشته درعرصه رقابت‌های سیاسی بود و متاسفانه اعتماد مردم به مسائل سیاسی کاهش پیدا کرده و اگر امروز از ناکارآمدی دولت، اعتمادی ریزش کند به سبد رقیب نمی ریزد.
 عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:در جریانات انقلابی مانند پایداری دلسوزان انقلاب کم نیستند و شاید برخی از پایداری ها من را قبول ندارند اما این موارد برای من موضوعیت ندارد.

محمدباقر قالیباف، در همایش کمپین "مجلس نو" اظهار داشت: بر روش های تصمیم گیری در اردوگاه اصولگرایی نقدهای جدی داشته و داریم. نتیجه‌ این روش‌ها عدم موفقیت در دودهه گذشته درعرصه رقابت‌های سیاسی بود و متاسفانه اعتماد مردم به مسائل سیاسی کاهش پیدا کرده و اگر امروز از ناکارآمدی دولت، اعتمادی ریزش کند به سبد رقیب نمی ریزد.


وی با بیان اینکه روش یکجانبه گرایی غلط و راهی از پیش نمی برد افزود: اگر دغدغه ما حل مشکلات مردم و انقلاب است باید حواسمان به ضدانقلاب باشد چراکه به دنبال جدایی مردم از انقلاب هستند؛ بنابراین باید این ائتلاف را در این چارچوب پیش ببریم.

قالیباف ادامه داد: در جبهه انقلاب در خدمت دوستان تلاشگر هستیم ولو سلایق‌مان با یکدیگر متفاوت باشد. در جریانات انقلابی مانند پایداری دلسوزان انقلاب کم نیستند. شاید برخی در حوزه پایداری من را قبول ندارند اما این مسایل برای من موضوعیت ندارد. هر شخصی که چارچوب یک جوان انقلابی مومن مردمی که فرد محوری و قبیله گرایی نداشته باشد حتما استفاده می کنیم.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: اگر افراد به دنبال قبیله گری باشند اصلا این حرکت شان معنا ندارد. در حوزه مدیریت اجرایی نیز در حوزه مدیریت اینگونه عمل کردم. من هیچ زمانی افراد را گرایشی تقسیم نمی کنم.

عضو مجمع تشخص مصلحت نظام با بیان این که ما در نواصولگرایی به دنبال راه اندازی جریان سوم نیستیم، گفت: قصد ما از نواصولگرایی راه اندازی جریان سوم نیست، اما قصدمان این است که حتما این جریان انقلابی باشد و این جریان تبدیل به نگرش و باور شود و همان خواسته هایی که امام(ره) برای اسلام سیاسی و مردم داشتند را اجرایی کنیم.

او تاکید کرد: معتقدم اکنون جریان اصولگرایی در برخی از بخش ها حزبی رفتار می کنند و مبتنی بر جریان انقلاب نیست. ما می خواهیم رفتارها بر جریان انقلاب باشد و این را اصلاح کنیم و در این مورد در مانیفست کامل توضیح دادیم.

قالیباف ادامه داد: اشکال بعدی این است که نباید منتظر کسی باشیم، این اشکال است. برای پیشرفت و اصلاح ساختار مجلس نیز همگی منتظرند و می گویند شما چه کار می کنید اما هیچ کسی جز خودمان کاری برایمان نمی کند.

قالیباف با اشاره به ظرفیت دهه شصتی ها و استفاده نکردن از آن ها، افزود: دهه شصتی ها حتما برای ما فرصت هستند. اما نتوانستیم از ظرفیت آنها استفاده کنیم و وقت کشور را تلف کردیم و به جای اینکه به آنها اعتماد کنیم دست تمنا به سمت دشمن دراز کردیم.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت گفت: به شما قول می دهم حرکتی که در حوزه سیاسی آغاز کردیم هرگز موسمی نباشد. یکی از دلایلی که دیگر مسئولیتی قبول نکردم همین بود که بایستم، وقت بگذاریم تا در خدمت شما باشیم.

وی ادامه داد: ما در چارچوب ساختارها گیر نخواهیم کرد. ساختار ما پیشرفت کار است. بنابراین برای هر کاری ساختار می خواهیم. ساختار نباید نطفه کش باشد. در روش های انقلابی ساختارهایی ایجاد کردیم که می دانیم فایده ای ندارد اما به آن اصرار می ورزیم.


وی با بیان این که با تمام وجود برای ایجاد تغییر ایستاده ایم، تاکید کرد: مطمئن باشید با تمام وجود ایستاده ایم که تغییر اتفاق بیفتد و بابت آن هر هزینه ای که لازم باشد می دهیم کافی است شما پای کار بایستید.

قالیباف ادامه داد: مردم ما از انقلاب ناراحت نیستند. به هیچ وجه فکر نکنید اگر بگویید ما انقلابی هستیم مردم از شما روی برمی گردانند، اصلا این گونه نیست. مردم از افرادی که ادای انقلابی بودن در می آورند ناراحت هستند. مردم از کسانی ناراحت هستند که به اسم انقلابی بودن پا بر هویت افراد می گذارند.

وی با بیان این که اصطلاح قشر خاکستری غلط و جداکردن مردم است، گفت: قشر خاکستری چه اصطلاح غلطی است که می گویند؟ قشر خاکستری به چه معنا است؟ مگر او که قشر خاکستری نامیده می شود شهروند این کشور نیست؟ مگر همشهری و هموطن ما نیست؟ مگر ما در جمهوری اسلامی نیستیم؟ انقلابی باید به تمام شهروندان خدمت کند. باید نوکری آنها را کند حتی اگر دین شان مذهبشان و سلایق سیاسی شان متفاوت باشد.

قالیباف تصریح کرد: شما که دغدغه مردم را دارید با مردم درست صحبت کنید و نگران نباشید اگر اسم انقلاب را می برید از شما فرار می کنند. ما در نواصولگرایی معتقد هستیم مردم اصول ما هستند و نباید این را فراموش کنید.

وی بیان کرد: جوان هستید، به میدان بیایید و باافتخار هم بگویید من انقلابی هستم تا بدانند انقلابی به مردم خدمت می کند. اشتباه تولید ادبیات می کنیم افراد را جدا می کنیم و آن ها را سیاه و سفید می بینیم. تمام این‌ها ولی نعمت ما هستند ولو شخص ما را قبول نداشته باشند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان خطاب به متقاضیان نامزدی در انتخابات مجلس، تاکید کرد: هرگز از کارتان پا پس نکشید حتی اگر نتوانستید موفق شوید. ما می خواهیم شما حتما شناخته شوید. زمان به سرعت می گذرد و نتیجه کار مشخص می شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین