|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۴:۳۳
کد خبر: ۲۸۴۷۶۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۰
رییس سازمان بهزیستی با اشاره به قانون حمایت از افراد دارای معلولیت مصوب مجلس شد، تصریح کرد: روز چهارشنبه تخصیص اولین بودجه این قانون به سازمان بهزیستی ابلاغ شد و در کمترین زمان این مبلغ در بهزیستی کل کشور توزیع شد.
  رییس سازمان بهزیستی گفت: برنامه هایی برای مشاوره ژنتیک، آزمایش ژنتیک و... برای یک میلیون و 500 هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی که فرزند دارای معلولیت دارند، به صورت رایگان انجام می شود.

وحید قبادی دانا در مراسم گرامیداشت روز جهانی افراد دارای معلولیت با بیان اینکه یک میلیون و 500 هزار فرد دارای معلولیت و خانواده هایشان تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند، گفت: از این میان ۳۹ درصد جسمی حرکتی، ۲۴ درصد معلول ذهنی، ۵ درصد صوت و گفتار، ۱۱ درصد نابینا و کم بینا، ۱۳ درصد کم شنوا و ناشنوا و ۸ درصد دارای بیماری روانی مزمن هستند.

وی افزود: افراد دارای معلولیت باید دیده و جایگاهشان به رسمیت شناخته شود.

قبادی دانا ادامه داد: خیلی از خانواده‌ها مشکلات فرزندانشان ژنتیکی نبوده و نگران تولد فرزند دیگر خود هستند، از این رو برای حل این مشکل برنامه هایی رایگان جهت مشاوره ژنتیک، آزمایش ژنتیک و... برای یک میلیون و 500 هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی که فرزند دارای معلولیت دارند، به صورت رایگان انجام می شود.

وی اضافه کرد: اینکار از مهر ماه شروع شده و تا ۴ سال آینده انجام می شود و اطلاعات آن در بانک ژنتیک معلولان ایران ثبت خواهد شد.

رییس سازمان بهزیستی با اشاره به قانون حمایت از افراد دارای معلولیت مصوب مجلس شد، تصریح کرد: روز چهارشنبه تخصیص اولین بودجه این قانون به سازمان بهزیستی ابلاغ شد و در کمترین زمان این مبلغ در بهزیستی کل کشور توزیع شد.

قبادی دانا افزود: بر این اساس برای ماده ۷ قانون حمایت از افراد دارای معلولیت، حق پرستاری از افراد دارای ضایعه نخاعی ۲۰۰ هزار تومان بود که به ۵۵۴ هزار تومان افزایش یافت و وارد کارت ۲۷ هزار معلول ضایعه نخاعی در سراسر کشور شد.

وی تاکید کرد: همچنین طبق ماده ۲۷ این قانون، افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید که شغل ندارند و حداقل حقوق برای آنها پرداخت می شد، کار را شروع کرده ایم. آنها که در ۵ سال اخیر هیچ تراکنش مالی نداشته، ۱۹۱ هزار خانوار هستند که ۳۶۰ هزار تا ۴۰۰ هزار تومان مستمری مهرماه، آبان و آذرماه روی کارت شارژ این عزیزان کارسازی گردید.

رییس سازمان بهزیستی اضافه کرد: در مراکز شبانه روزی بهزیستی ۴۷ هزار نفر نگهداری می شوند و سازمان برنامه و بودجه برای ۳۹ هزار نفر یارانه و قرار است برای بقیه هم این رایانه تخصیص پیدا کند و از امروز مراحل آن انجام شده است.

وی با اشاره به یارانه دریافتی افراد دارای معلولیت گفت: این یارانه دی ماه ۹۷ ، ۶۴۰ هزار تومان در ماه بود که برای هر فرد آبان ماه این مبلغ به ۹۲۰ هزار نفر افزایش یافت. این مبلغ برای ۱۴ هزار معلول مجهول الهویه به یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان افزایش می یابد.

قبادی دانا افزود: هدف ما مستمری نیست و بلکه توانمندسازی است‌.

وی درباره حق ۳ درصدی سهمیه آزمون استخدامی معلولین تاکید کرد: این حق به طور کانل متعلق به معلولین است و در صورت عدم شرکت این سهم برای سال آینده در نظر گرفته می شود.

رییس سازمان بهزیستی در پایان صحبت هایش از محمد شریعمتداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی قول سهمیه بنزین برای معلولان گرفت که باعث خوشحالی معلولان حاضر در جمع شد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین