|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۳:۴۳
کد خبر: ۲۸۳۸۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۹
هاشمی تصریح کرد: در مرحله سوم اجرای طرح تحول نظام هستیم که نظام پرداخت و تعرفه های پزشکان و کارکنان حوزه سلامت است که به تدریج عملیاتی خواهد شد. وی افزود: حق علاج سال ها معطل مانده بود و موجب شد آسیب های زیادی به جامعه پزشکی وارد شود.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از اجرای بسته حمایتی بیماران صعب العلاج در آینده نزدیک خبر داد و گفت، اجرای این برنامه را بزودی اعلام خواهیم کرد.
دکتر «سیدحسن قاضی زاده هاشمی» روز شنبه در نشست افتتاحیه سامانه تلفنی 1690 افزود: اجرای بسته حمایتی از بیماران صعب العلاج یکی از مراحل طرح تحول نظام سلامت است.

وی تصریح کرد: حواسمان به این مساله هست که به بیماران صعب العلاج بدهکاریم و برای آنان برنامه ریزی کرده ایم.

وزیر بهداشت ادامه داد: اجرای برخی بسته های طرح تحول نظام سلامت اشکالاتی دارد که با همکاری بخش نظارتی به تدریج برطرف خواهد شد.
وزیر بهداشت گفت: بسته دوم طرح تحول نظام سلامت مربوط به حوزه بهداشت است که کارهای خوبی در این حوزه انجام شده که هفته آینده اعلام خواهیم کرد.

هاشمی تصریح کرد: در مرحله سوم اجرای طرح تحول نظام هستیم که نظام پرداخت و تعرفه های پزشکان و کارکنان حوزه سلامت است که به تدریج عملیاتی خواهد شد.
وی افزود: حق علاج سال ها معطل مانده بود و موجب شد آسیب های زیادی به جامعه پزشکی وارد شود.

هاشمی تاکید کرد: علت این بد اخلاقی(زیرمیزی) ما نیستیم، بلکه بیشترین عامل آن تصمیم گیران بودند که فضا را به نحوی فراهم کردند که امروز تخلف در جامعه پزشکی وجود دارد.
وزیر بهداشت گفت: امروز بدنبال واقعی شدن پرداخت های به پزشکان هستیم که البته بیش از هشت سال است که روی این مساله کار کردیم.

هاشمی ادامه داد: در اجرای طرح تحول نظام سلامت نقدها را خواهم پذیرفت اما منابع نیز محدود است.

وی افزود: دولت فداکاری کرده و در سخت ترین شرایط بخشی از منابع را برای اجرای مرحله سوم طرح تحول نظام سلامت اختصاص داده است.
وزیر بهداشت با بیان اینکه جامعه پزشکی بیش از هر چیز دیگری به اخلاق مداری نیاز دارد، از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست تا هنگام ورود مقررات دائمی بودجه به صحن علنی مجلس، از حوزه بهداشت و بیمه ها در این رابطه رفع نگرانی کنند.

هاشمی تصریح کرد: مسوولان سلامت نباید با قانون گریزی، از خود سلب مسوولیت کنند و اخلاق و قانونمداری باید در همه بخش های حوزه سلامت جاری شود.
وزیر بهداشت گفت: هرچند تعداد متخلفان جامعه پزشکی بسیار معدود است اما اگر از این تخلف ها پیشگیری نکنیم، بقیه نیز به این کار تشویق می شوند، بنابراین سازمان نظام پزشکی باید نظارت ها را با جدیت دنبال کند تا شاهد نباشیم عده محدودی ترقی جامعه پزشکی را سد کنند.

وی افزود: دستگاه های دیگر را در جلسه آغاز نظارت بر تعرفه های اضافی دعوت نکردیم تا این مشکل در درون خانواده پزشکی حل شود.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین