|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۱
کد خبر: ۲۸۱۳۹۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۰
پیشتر «محمد شاهین» معاون شورای اجرایی مدیریت خودگردان منطقه شرق فرات سوریه به خبرگزاری «نورث پرس» گفته بود که ارتش سوریه آماده است تا برای ساعاتی دیگر وارد شهر «عین العرب» (کوبانی) شود.
 به گزارش تلویزیون دولتی سوریه، نیروهای ارتش سوریه برای مقابله با تجاوزات ارتش ترکیه به سمت شمال شرقی سوریه حرکت کرده‌اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، ساعتی قبل، یک مسئول ارشد منطقه تحت کنترل کُردها در شمال شرقی سوریه به شبکه روسیاالیوم گفته بود که ارتش سوریه امشب وارد شهر کوبانی (عین‌العرب) خواهد شد.

 «عصمت شیخ حسن» مسئول دفاعی منطقه تحت کنترل کُردها در شمال شرقی سوریه افزود: ورود ارتش سوریه به شهر عین‌العرب در چارچوب توافق با روسیه صورت می‌گیرد.

پیشتر «محمد شاهین» معاون شورای اجرایی مدیریت خودگردان منطقه شرق فرات سوریه به خبرگزاری «نورث پرس» گفته بود که ارتش سوریه آماده است تا برای ساعاتی دیگر وارد شهر «عین العرب» (کوبانی) شود.

توافق بین کُردها و دولت سوریه برای استقرار ارتش در مرز با ترکیه

شبکه خبری «المیادین» هم به نقل از منابع آگاه گزارش داد که ارتش سوریه ظرف دو روز آینده وارد شهرهای عین العرب(ریف شمالی حلب) و منبج(ریف شرقی حلب) خواهند شد

به گزارش خبرگزاری فرانسه، کُردها و دولت سوریه به توافقی دست یافتند که به موجب آن ارتش سوریه در مرز با ترکیه مستقر خواهد شد.

پیش از این منابع نزدیک به یگان‌های کُرد در شهر القامشلی از رسیدن به توافقی بر سر بازگشت هماهنگی کامل بین فرماندهان این یگان‌ها با دولت سوریه در تمام مناطق تحت سیطره نیروهای دموکراتیک سوریه در شمال و شمال شرق سوریه خبر داد.

این منابع به خبرگزاری اسپوتنیک گفتند که بعد از دیدارهایی که بین دو طرف طی روزهای گذشته در دمشق و القامشلی صورت گرفت هیئت روسی فرودگاه القامشی را ترک کرد.

یگان‌های ارتش سوریه ساعتی قبل برای مقابله با حملات ترکیه حرکت خود به‌سمت شمال این کشور را آغاز کردند.

از سوی دیگر شبکه خبری المیادین به نقل از یک منبع کرد گفت که نیروهای سوری وارد منبج شدند.

 پیش از این یک منبع میدانی گفت که یگان‌های ارتش سوریه از چندین نقطه در اطراف شهر منبج حرکت خود را به‌سمت مرکز این شهر آغاز کرده‌اند.

برگرفته از فارس، تسنیم و ایسنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین