|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۲۸۱۳۷۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۷
در مورد کاربردهای ماهواره‌ها هم توضیحاتی ارائه و عنوان شد که ماهواره‌ها می‌توانند در بحث‌های کشاورزی، حمل و نقل، نظامی، شبکه‌های بانکی، حوادث و موارد مختلف کمک کنند.
 سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس از وعده رئیس سازمان فضایی کشور برای پرتاب سه ماهواره جدید ایرانی تا پایان سال خبر داد.

مهرداد لاهوتی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به نشست صبح امروز فراکسیون مستقلین با رئیس سازمان فضایی کشور گفت: ایشان در این جلسه عنوان کرد که در حال حاضر ۲۰۶۲ ماهواره در فضا وجود دارد که متعلق به کشورهای مختلف است و پیش بینی می‌شود به ۲۰ تا ۳۰ هزار ماهواره افزایش پیدا کند.

وی افزود: در مورد کاربردهای ماهواره‌ها هم توضیحاتی ارائه و عنوان شد که ماهواره‌ها می‌توانند در بحث‌های کشاورزی، حمل و نقل، نظامی، شبکه‌های بانکی، حوادث و موارد مختلف کمک کنند.

لاهوتی یادآور شد: بر اساس گزارش ارائه شده در جلسه فراکسیون مستقلین ماهواره‌های کشورهای بزرگ دنیا از دقت بالاتری برخوردار هستند و تا ۳۰ سانتیمتر را هم تحت مراقبت دارند که نشان از دقت بالای آنها دارد. این رقم در مورد ماهواره‌های ایرانی یک تا پنج متر است و تلاش می‌شود به یک متر برسد.

لاهوتی یادآور شد: رئیس سازمان فضایی در این جلسه همچنین گفت که تا پایان امسال سه ماهواره جدید که هم ماهواره و هم پرتاب کننده هر دو با استفاده از توان داخلی کشور تولید شده‌اند نیز پرتاب می‌شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین