|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۲:۰۷
کد خبر: ۲۸۱۱۳۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱
فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: فرهنگ نشانه اصلی هویت یک جامعه است و در آن اجزای اصلی شخصیت جامعه نهفته است و جامعه نمی‌تواند بدون فرهنگ مستقل استقلال کامل داشته باشد و امروزه می‌بینیم که دشمنان ما در همه این جهات تلاش می‌کنند سیطره ایجاد کنند.
 فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ‌با بیان ‌"تأثیر اراده بیگانگان بر ایران اسلامی را حذف کرده‌ایم" گفت: جامعه در تمام شئون خود باید خودکفا باشد.

به گزارش تسنیم، ‌سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی صبح امروز در ششمین همایش ملی شناورهای تندرو در زیباکنار ‌با بیان اینکه گیلان نگین زیبای انگشتر کشور ایران است، اظهار داشت: ‌گیلان سرزمین عارفان بزرگ و مردان بزرگی است که در تاریخ باشکوه مبارزات ضداستعماری ملت ایران با 8 هزار ستاره پرفروغ خود حماسه‌آفرینی کردند.

وی با اشاره به اینکه گیلانیان روح شهادت‌طلبی را در دوران دفاع مقدس ثابت کردند، افزود:‌‌ همه می‌دانند بالاترین درجه استقلال یک کشور استقلال سیاسی است که به معنی حذف تاثیر اراده بیگانگان و دشمنان بر یک سرزمین است.

سردار سلامی عنوان کرد: ایجاد ظرفیت حاکمیت یک ملت بر سرنوشت خود، آزادی عمل برای تعیین تمام درجات پیشرفت و بزرگ شدن برای یک ملت و بدون پذیرفتن تاثیر از اراده دیگران و استقلال سیاسی زمانی محقق می‌شود که یک جامعه در تمام شئون خود خودکفا باشد.

فرمانده‌کل سپاه پاسداران با بیان اینکه بدون داشتن استقلال اقتصادی، استقلال سیاسی کشور محقق نمی‌شود افزود: به هر میزان استقلال اقتصادی، استقلال علمی، فناوری کشور محقق شود استقلال کشور نیز محقق می‌شود.

وی با اشاره به اینکه قدرت دفاعی بدون استقلال در توسعه دفاعی ممکن نیست، ادامه داد: یک کشور نمی‌تواند قدرت خود را از دیگران عاریت بگیرد اما ادعای استقلال داشته باشد و اگر پایه‌های قدرت ما در اختیار دیگران بود و استوانه‌های مستحکم این بنای باعظمت را دیگران تشکیل می‌دادند، مستقل بودن بی‌معنا بود.

سردار سلامی خاطرنشان کرد: اگر قدرت ما در اختیار افراد دیگری بود صاحبان ارکان ساختمان قدرت هر زمان که اراده می‌کردند می‌توانستند آن را فرو بپاشند و ما برای مستقل بودن نیازمند این هستیم که در علم و فناوری مستقل باشیم.

فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: فرهنگ نشانه اصلی هویت یک جامعه است و در آن اجزای اصلی شخصیت جامعه نهفته است و جامعه نمی‌تواند بدون فرهنگ مستقل استقلال کامل داشته باشد و امروزه می‌بینیم که دشمنان ما در همه این جهات تلاش می‌کنند سیطره ایجاد کنند.

وی نبرد امروز را نبرد اراده‌ها دانست و گفت: اگر آرایه‌های فرهنگی، علمی، اقتصادی، فناوری، نظامی و امنیتی ما توسط دیگران صورت‌بندی شود کشور نمی‌تواند داعیه استقلال داشته باشد و مدام باید در زمین دیگران بازی کند و ارتفاع پیشرفت ما را دیگران تعیین می‌کنند.

سردار سلامی با بیان اینکه در مناقشه هسته‌ای جنگ بر سر این است که بیگانگان برای ما نقشه‌های پیشرفت علمی و فناوری تعیین کنند خاطرنشان کرد: این به معنای سلب صلاحیت یک ملت از تعیین اقتدار خود در پیشرفت‌های جهانی است.

فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه مقام معظم رهبری ‌نماد "حکمت، عقل، منطق، شرف و کرامت امت" هستند، عنوان داشت: ‌مقام معظم رهبری با کلام حق و طیب و عمل صالح، جامعه را به سمتی می‌برد که دشمن نمی‌تواند آن را بپذیرد.

وی تصریح کرد: باید در میدان نبرد اراده‌ها، ابزارهای واقعی استحکام را فراهم کنیم زیرا هیچ جامعه‌ای به خودی خود مستقل، آباد و آزاد نمی‌شود و مفاهیم زیبای آبادانی، آزادی، استقلال، عظمت، کرامت پیشرفت و امنیت کشور در گرو یک جهاد بزرگ است.

سردار سلامی ابراز داشت: کشور ما با شیاطین بزرگ تاریخ بشر روبه‌رو‌ست و باید از فراز اراده این شیاطین عبور کنیم و اراده دشمن را در درون بشکنیم و او را نابود و چشمانش را حیرت‌زده کنیم و زبان او را در گلو بفشاریم و ذهن و اراده او را از مسیر تحولات خود منقطع کنیم.

فرمانده‌کل سپاه علت تمام درگیری‌های دشمنان با انقلاب اسلامی را به‌دلیل آن دانست که ما به مدل سایر کشورها تبدیل نشویم، ابراز داشت: ما نظریه استقلال، حاکمیت دینی و ولایی، آزادی و پیشرفت را به دور از مدار دایره تاثیر دشمنان ساختیم و تبدیل این نظریه به یک مدل منطقه‌ای باعث هراس دشمن است.

وی با اشاره به اینکه دشمن می‌داند هر نظریه‌ای که به مدل تبدیل شود تکثیر می‌شود خاطرنشان کرد: مدل‌های موفق از مرزها عبور می‌کنند و این به معنای بزرگ شدن سطح قاعده تاثیر نظام و گسترش ابعاد جغرافیایی آن و بزرگ شدن قدرت نظام است.

سردار سلامی با بیان اینکه قدرت مانند هویت زنده قابل رشد است تصریح کرد: ما نمی‌توانیم بدون قوی بودن مستقل باشیم و دشمن ما را رها نمی‌کند و ما نیز نباید آن را رها کرده و بایستی او را همه جا تعقیب کنیم.

فرمانده‌کل سپاه افزود: ما بدون شوق و انگیزه زنده نیستیم و جوانان دانشمند کشور بدانند بدون قوی شدن و ساخت همه چیز و تأمین نیاز از داخل نمی‌توانیم مستقل شویم و جوانان باید استقلال را در میدان واقعی تفسیر و معنا کنند و بدانیم بدون مستقل بودن هیچ ملتی عزیز نیست.

وی با بیان اینکه ما فقط بنده خدا هستیم و از اوامر او اطاعت می‌کنیم و تمام طاغوت‌ها را شکست خواهیم داد تصریح کرد: خداوند این توان و انگیزه را در ما ایجاد کرده و آن را به فعلیت می‌رسانیم و هیچ‌کس جز ملت ایران نباید سرنوشت او را تعیین کند.

سردار سلامی قدرت‌های استکباری عالم را مورد خطاب قرار داد و عنوان کرد: قدرت‌های عالم بدانند اگر با سرنوشت ملت ایران بازی کنند با سرنوشت آن‌ها بازی می‌کنیم.

فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در دریا با همه قدرت‌های ساحلی جهان هم‌مرز هستیم و دریا قدرت ما را هزاران مایل توسعه می‌بخشد و دریا سرزمین اصلی نبرد ماست و نیروی دریایی کشور موظف به توسعه قلمرو دریایی خود است.

وی افزود: سیطره خود را بر دوردست حفظ و قدرت انقطاع دشمن را فراهم کنید که این کار را نیز انجام داده‌اید ولی قدرت توقف‌ناپذیر است و دریا باید زیر گام‌ها و نگاه‌های بلند شما تسخیر شود زیرا خداوند زمین و آسمان را مسخر شما کرده تا با کشتی در دریا جریان یابید و حامل قدرت اسلام در دریا باشید.

سردار سلامی شناورها را زیرساخت سیال قدرت دریایی کشور دانست و خاطرنشان کرد: فناوری‌های مربوط به کیفیت‌بخشی به شناورهای رزمی در اختیار ماست و این چشم‌اندازها دقیق و درست هستند و شناور، هویت حقیقی تاکتیک ما بوده که حامل پیام‌های استراتژیک در دریاست.

فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شناورها را در مقیاس عمل، تاکتیکی و در مقیاس تاثیر، استراتژیک خواند و گفت: شناورها باید آسیب‌ناپذیر بوده و قدرت اختفاء از دید چشم‌های مسلح و غیر مسلح، راداری و غیرراداری داشته باشند و مصون باشند.

وی تصریح کرد: مهندسان ما باید خود را با محیط عملیات مانوس کنند و عملیات‌های ما با محیط فنی آشنا باشد و ترکیب دو نگاه ما را در ساخت شناورهای مورد نیاز به نتیجه می‌رساند و آن نگاه همزمان تکنیک و تاکتیک است.

سردار سلامی به ویژگی‌های یک شناور خوب اشاره و خاطرنشان کرد: باید توجه کنیم که شناورها چگونه می‌توانند مخفی شوند و چه تغییراتی در سطح خارجی آنها ایجاد کنیم تا بتوانند مغروق و نیمه‌مغروق شوند و حتی هنگامی که مورد تهاجم هوایی قرار می‌گیرد چقدر می‌تواند سطح راداری خود را کاهش دهد.

فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: دشمن قادر نیست در تمام طول شبانه‌روز هواپیماهای خود را در آسمان به پرواز درآورد و ما کم کم با محدودیت‌های بی‌شمار دشمنان آشنا می‌شویم زیرا وقتی دشمن از هیکل عملیاتی خود خارج می‌شود بسیار فرق می‌کند.

وی با تاکید بر ساخت شناورهایی که بتوانند بدون سرنشین عمل کنند عنوان کرد: ساخت یک شناور تندرو بدون سرنشین بسیار مهم است و البته در برخی زمینه‌ها رشد اتفاق افتاده اما بایستی به مواردی همچون ساخت شناور بدون سرنشین توجه داشته باشیم.

سردار سلامی ترکیب فناوری‌های جدید و ایجاد یک فناوری دیگر را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: از ترکیب فناوری‌ها می‌توان به فناوری‌های جدید دست پیدا کرد و باید بررسی کنیم که چگونه می‌توان با افزایش سرعت، اصطکاک سطح شناور با آب را کاهش داد.

فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه خداوند راه‌های پیشرفت را به ما نشان داده است بیان کرد: پیشرفت‌های خوبی در زمینه سرعت شناور داشتیم و امروزه سرعت شناورهای ما 90 گره دریایی است اما باید بدانیم که توقفی بر این کمیت‌ها وجود ندارد و ما می‌توانیم آن را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه اگر پهپادهای سبک وزن با قایق‌های تندرو ترکیب شوند می‌توانند هر هدفی را تا 10 کیلومتری خود مورد اصابت قرار دهند افزود: باید ظرفیت‌های داخلی را با هم ترکیب کنیم و اگر شبکه دستاوردهای فنی به هم متصل شوند غوغایی در کشور برپا می‌شود.

سردار سلامی نخستین لازمه پیشرفت را احساس داشتن دشمن بزرگ و پیشرفته دانست و تصریح کرد: ما این موهبت را داریم و همان‌گونه که شیطان برای تکامل انسان ضروری است ما نیز تا نتوانیم بر دشمن غلبه کنیم نمی‌توانیم قوی‌تر شویم و وجود دشمن برای ما یک نعمت و موهبت است.

فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تحریم را زیباترین نعمت برای پیشرفت کشور معرفی کرد و عنوان داشت: خداوند را شاکر هستیم که دشمن کشور ما را تحریم کرده ‌تا بتوانیم با آن رشد کنیم و به توانمندی‌های خود اتکا داشته باشیم زیرا دشمن هرگز عامل رشد و موفقیت ما نیست و کاری برای پیشرفت ما نمی‌کند.

وی با بیان اینکه تکیه‌گاه ما خداوند و به اذن خدا توان خودمان است خاطرنشان کرد: تحریم انگیزه رشد است و داشتن احساس خطر، نیاز و دشمن قوی برای پیشرفت ما ضروری است و رهبری بزرگ داریم که راضی است اما قانع نیست و وضعیت را خوب و امیدبخش می‌بیند اما تا حرکت نکنیم از آن راضی نیست.

سردار سلامی با تاکید بر اینکه بزرگترین موهبت الهی برای کشور ما داشتن رهبری بزرگ است ابراز داشت: ما رهبر، دین، مکتب، نیاز، دشمن و استعدادهای بزرگ داریم و نباید در راه خود متوقف شویم و باید پیشرفت کنیم.

فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: اندیشه، تفکر، تحقیق و پژوهش را به کمک قدرتمند شدن کشور بیاوریم زیرا ایران شایسته تبدیل شدن به یک قدرت بزرگ و شکست‌ناپذیر پیشرفته و سرشار از معنویت، اخلاق و کرامت است.

سردار سلامی با بیان اینکه ایران باید برای همه جهان تبدیل به یک الگوی بزرگ و شایسته شود تصریح کرد: ایران باید برای همه جهان الگوی سعادت شود و ما به سمت آن افق پیش می‌رویم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین