|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۲۸۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۴
دولت بحرین به موضع‌گیری اخیر وزارت امور خارجه ایران درباره بی حرمتی‌های اخیر به مراسم‌های مذهبی در بحرین واکنش نشان داد و آن را به زعم خود دخالت در امور داخلی این کشور قلمداد کرد.

به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری بحرین، وزارت خارجه بحرین در بیانیه ای موضع گیری سخنگوی وزارت امور خارجه ایران علیه بحرین را تحریک آمیز قلمداد و به زعم خود آن را به شدت محکوم و آن را اتهام زنی باطل و دخالت در امور داخلی این کشور دانست.

وزارت خارجه بحرین در این بیانیه از آنچه آزادی کامل همه طوایف در بحرین برای انجام شعائر دینی خود خواند سخن گفت و مدعی شد که بحرین از قدیم آزادی کامل برای همه طوایف اعم از مسلمان و غیرمسلمان را به منظور انجام شعائر دینی خود با آسودگی خاطر کامل و بدون هرگونه دخالتی مهیا کرده است و قوانینی را در این زمینه وضع کرده است.

مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه از بی حرمتی های اخیر به مراسم های مذهبی در بحرین ابراز ناخشنودی کرده بود.

افخم با اشاره به محدودیت های ایجاد شده برای احزاب و جمعیت های قانونی در بحرین افزود: اینگونه اقدامات نه تنها به فضای اعتماد سازی بین مردم و دولت کمکی نکرده بلکه شرایط را پیچیده تر خواهد کرد.

نیروهای امنیتی رژیم بحرین با شروع ماه محرم نمادهای عاشورایی و بزرگداشت شهادت امام حسین علیه السلام را در مناطق مختلفی از این کشور تخریب کرده‌اند.

کاربران شبکه‌های اجتماعی تصاویری از نیروهای امنیتی رژیم بحرین منتشر کرده اند که نشان می‌دهد آنها بعد از تخریب نمادهای عاشورایی و ماه محرم الحرام در یکی از مناطق پایتخت، در حال ترک آنجا هستند.

وزارت خارجه بحرین در این بیانیه با دخالت در امور داخلی ایران و طرح ادعاهای واهی آورده است: متوسل شدن ایران به اینگونه سخنان سخیف در چارچوب تلاش این کشور برای فرار از مشکلات داخلی خود و منحرف کردن انظار از بحران هایی است که سیاست داخلی و خارجی این کشور آن را ایجاد کرده است.

این بیانیه همچنین خواستار "احترام به اصل حسن همجواری و احترام به حاکمیت کشورها و دست کشیدن از این اظهارات غیرمسئولانه شده است که به هیچ وجه به نفع توسعه و بهبود روابط بین دو کشور همسایه مسلمان نیست"
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین