|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۲۸۰۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۶:۰۰
وزیر دفاع آمریکا بدون اینکه یافته‌های جدیدی در اختیار داشته باشد، مدعی شد محققان آمریکایی و سعودی به یافته‌های آنها کمک خواهند کرد که ایران مسئول این حملات است.
 وزیر دفاع آمریکا بدون اینکه یافته‌های جدیدی در اختیار داشته باشد، مدعی شد محققان آمریکایی و سعودی به یافته‌های آنها کمک خواهند کرد که ایران مسئول این حملات است.

به گزارش ایرنا مارک اسپر روز شنبه در نشست خبری و در پاسخ به این سوال که آیا اطلاعات جدیدی درباره حملات به تاسیسات نفتی آرامکو دارد، این ادعا را مطرح کرد.

وی افزود:گروهی از متخصصان و کارشناسان آمریکایی با سعودی‌ها در حال همکاری هستند و اطمینان دارم آنچه که آنها در صحنه به دست می‌آوردند کمک زیادی به سعودی‌ها و یافته‌های ما خواهد کرد که ایران مسئولیت آن را به عهده داشته است.

پرسش دیگری که در این نشست مطرح شد از این قرار بود که "مقتدا صدر" خواستار استعفای دولت عراق شده است، آیا وزارت دفاع بابت اینکه اعتراضات در عراق به بحران برسد، نگرانی دارد؟

وزیر دفاع آمریکا گفت من از 20 ساعت گذشته آخرین اطلاعات مربوط به عراق را دریافت نکرده ام اما می خواهم بگویم که ما با دولت عراق روابط خوبی داریم.

اسپر افزود: فرصت این را داشته ام که با همتای عراقی خود صحبت کنم. ما همدیگر را همچون شرکای بزرگ می بینیم. آنها از ما به خوبی میزبانی کرده اند و فکر می کنم ما به خوبی ماموریت خود را در تربیت و یاری این کشور ایفا می کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که از زمان آغاز مذاکرات صلح ، ایالات متحده حملات علیه طالبان را افزایش داده است؟ گفت: ما این کار را انجام دادیم - از زمان وقوع مذاکرات ، حملات خود را به طالبان افزایش دادیم. رئیس جمهوری آمریکا در مورد این موضوع به طور علنی صحبت کرد.

رئیس پنتاگون درباره کیفیت و چگونگی این مبارزه پاسخی ندارد.

اسپر درباره گسترش ماموریت ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن هم گفت نمی خواهم درباره مسایل محرمانه صحبت کنم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین