|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۳
کد خبر: ۲۷۹۷۰۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۶
رئیس دموکرات کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به انتشار گفتگوی تلفنی رؤسای جمهوری آمریکا و اوکراین تأکید کرد: جُرم ترامپ به حدی بزرگ است که به عزل او منجر شود.
رئیس دموکرات کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به انتشار گفتگوی تلفنی رؤسای جمهوری آمریکا و اوکراین تأکید کرد: جُرم ترامپ به حدی بزرگ است که به عزل او منجر شود.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، آدام شیف رئیس دموکرات کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا امروز چهارشنبه در واکنش به انتشار متن گفتگوی تلفنی دونالد ترامپ رئیس جمهوری کشورش با همتای اوکراینی وی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اِس اعلام کرد: رئیس جمهوری اوکراین از آمریکا درخواست کمک نظامی کند؛ اما دونالد ترامپ موضوع را به تحقیق و تفحص درباره رقیب انتخاباتی اش سوق داده است.

رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا در ادامه تصریح کرد: این جُرم به حدی بزرگ است که به عزل ترامپ منجر شود. این کار ترامپ امنیت ملی ما را تخریب می کند.

آدام شیف: جُرم ترامپ می‌تواند به عزل او منجر شود

وی سپس تصریح کرد: متن گفتگوی تلفنی دونالد ترامپ با رئیس جمهوری اوکراین بسیار بدتر از آن چیزی است که انتظار می رفت.

این درحالیست که وزارت دادگستری آمریکا ساعاتی پیش متن مکالمه تلفنی دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور با همتای اوکراینی خود را منتشر کرد.

وزارت دادگستری آمریکا در این باره اعلام کرد که متن ۵ صفحه ای نوشتاری این گفتگوی تلفنی را از طبقه بندی اطلاعاتی خارج کرده در وبگاه کاخ سفید نیز منتشر کرده است.

به گزارش رویترز، در این متن مشخص است که ترامپ از «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین خواسته است تا به پرونده فرزند «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا «نگاهی» بیاندازد.

این در حالیست که برخی از مقامات آمریکائی پیشتر اعلام کرده بودند که در صورتیکه ترامپ برای انجام تحقیقات درباره فرزند «جو بایدن» بر زلنسکی اعمال قدرت کرده باشد، باید مورد استیضاح قرار بگیرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین