|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۵
کد خبر: ۲۷۹۴۲۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۲
یک رسانه انگلیسی از اختلاف میان کشورهای اروپایی درباره مقصر شمردن ایران بابت حمله به تأسیسات نفت عربستان سعودی خبر داد.
  یک رسانه انگلیسی امروز دوشنبه از اختلاف میان کشورهای اروپایی بر سر عامل حمله به تأسیسات نفتی عربستان سعودی خبر داده‌اند.

خبرگزاری رویترز فرانسه و انگلیس بر سر اینکه چه کسی را بابت حمله به مجتمع‌های نفتی شرکت «آرامکو» در عربستان سعودی متهم کنند، دچار اختلافند. این رسانه ادعا کرده این اختلافات می‌تواند تلاش‌ها برای کاستن از تنش‌ها میان ایران و آمریکا در جلسه مجمع عمومی سازمان ملل متحد را پیچیده کند.

پیش از این «بوریس جانسون»، نخست‌وزیر انگلیس قبل از عزیمت به نیویورک برای شرکت در اجلاس مجمع عمومی بر خلاف سایر کشورهای اروپایی و همسو با آمریکا ایران را به حمله به تأسیسات نفت عربستان سعودی متهم کرد.

جانسون در جمع خبرنگارن گفت: «انگلیس با درجه احتمال بالا، ایران را بابت حمله به آرامکو مسئول می‌داند. ما فکر می‌کنیم بسیار محتمل است که ایران مسئول باشد.»

وی در ادامه گفت: «ما با دوستان آمریکایی و اروپایی خودمان تلاش خواهیم کرد پاسخی طراحی کنیم که از تنش‌ها در منطقه خلیج [فارس] بکاهد.»

به نوشته رویترز، این سخنان جانسون در تعارض مستقیم با مقام‌های فرانسوی دارد که تلاش کرده‌اند از مقصر شمردن مستقیم تهران اجتناب کنند.
منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین