|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۲۷۹۰۹۵
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۲
ترامپ ساعاتی قبل‌تر گفته بود نشان‌دادن خویشتنداری، بیشتر نشانه قدرت است تا اقدام نظامی؛ آسوشیتدپرس نوشته این اظهارات ترامپ پرونده گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال اقدام نظامی علیه ایران به تلافی حمله به تأسیسات نفت سعودی را بست.
 «مارک اسپر»، وزیر دفاع آمریکا و «جوزف دانفورد»، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در یک کنفرانس خبری بامداد شنبه (به وقت تهران) گفتند دولت آمریکا با اعزام نیروی بیشتر به منطه جهت محافظت از عربستان سعودی موافقت کرده‌ است.

مقام‌های وزارت دفاع آمریکا در این کنفرانس خبری گفتند که شمار این نیروها زیاد نیست و مأموریت آنها دفاعی است.

دو مقام آمریکایی همچنین به شرح برنامه‌های دولت آمریکا برای تسریع تحویل تجهیزات نظامی به عربستان سعودی و امارات متحده عربی پرداختند.

رویترز قبلاً گزارش داده بود پنتاگون قصد ارسال سامانه‌های پدافند موشکی، پهپاد و جنگنده‌های بیشتر به عربستان سعودی دارد.

اسپر گفت: «در پاسخ به درخواست عربستان سعودی، رئیس‌جمهور با اعزام نیروهای آمریکا موافقت کرده. مأموریت آنها دفاعی خواهد بود و در وهله اول بر دفاع هوایی و موشکی متمرکز خواهد بود.»

خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشته اظهارات مقام‌های پنتاگون در راستای اظهاراتی است که ساعاتی قبل‌تر «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا مطرح کرد.

ترامپ ساعاتی قبل‌تر گفته بود نشان‌دادن خویشتنداری، بیشتر نشانه قدرت است تا اقدام نظامی؛ آسوشیتدپرس نوشته این اظهارات ترامپ پرونده گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال اقدام نظامی علیه ایران به تلافی حمله به تأسیسات نفت سعودی را بست.

مقام‌های آمریکایی در روزهای گذشته بدون ارائه هیچ شواهد متقن، ایران را به دست داشتن در حمله روز ۲۳ شهریورماه به تأسیسات نفت عربستان سعودی متهم کرده‌اند.

دولت ترامپ جمعه اعلام کرد بانک مرکزی ایران را در واکنش به دخالت ادعایی تهران در آن حمله تحت تحریم قرار داده است.

ترامپ جمعه در جریان دیدار با نخست‌وزیر استرالیا گفت: «من به روش انسان‌های قدرتمند اعتقاد دارم و چیزی که منعکس‌کننده قدرت است نشان دادن قدری خویشتنداری است.»

جوزف دانفورد در کنفرانس خبری بامداد شنبه به خبرنگاران گفت تحویل این تجهیزات اضافی، شانس عربستان سعودی برای دفاع از خود در برابر حملات هوایی را بالا خواهد بود.

او گفت: «هیچ سیستمی به صورت مجزا قادر به دفاع در برابر چنین تهدیدی نخواهد بود، ولی لایه‌ای از قابلیت‌های دفاعی می‌تواند تهدید ناشی از مجموعه‌ای از پهپادها یا سایر حملاتی که ممکن است از سوی ایران انجام شود را کاهش دهد.»
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین