|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۴:۳۸
کد خبر: ۲۷۸۹۵۷
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۰
مدیر عامل اتحادیه صنایع آلمان روز چهارشنبه هشدار داد خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا، ۵۰۰ هزار فرصت شغلی را در آلمان از بین می برد.
 مدیر عامل اتحادیه صنایع آلمان روز چهارشنبه هشدار داد خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا، ۵۰۰ هزار فرصت شغلی را در آلمان از بین می برد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از برلین، یوآخیم لانگ گفت: با خروج انگلیس تقاضای کالاهای آلمانی در انگلیس ممکن است با کاهش مواجه شود.

وی ادامه داد: خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا موجب حذف تعداد زیادی از فرصت های شغلی می شود.

بسیاری از کارشناسان اروپایی بر این باورند که با خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا، چند صد هزار فرصت شغلی از بین برود چنانکه ۵۰۰ هزار فرصت شغلی در آلمان وابسته به روابط اقتصادی آلمان و انگلیس است.

این درحالیست که پارلمان اروپا امروز (چهارشنبه) به اتفاق آراء به تمدید ضرب‌الاجل برگزیت درصورت درخواست انگلیس و تحت شرایطی خاص، رای مثبت داد.

 رای گیری در پارلمان اروپا پس از سخنان «ژان کلود یونکر» رئیس کمیسیون اروپا انجام شد که به نمایندگان گفت سناریوی بدون توافق، واقعی است.

نمایندگان پارلمان اروپا پس از جلسه ای سه ساعته، یک قطعنامه غیرالزام آور را در حمایت از تمدید مجدد ضرب الاجل برگزیت تصویب کردند.

به رغم ادعای «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس مبنی بر خروج این کشور از اتحادیه اروپا در موعد مقرر ۳۱ اکتبر (۹ آبان) یا بدون توافق خروج، انتظار می رود رهبران اتحادیه اروپا در نشست دور روزه خود در بروکسل که ماه آینده برگزار می شود، در مورد احتمال تعویق مجدد برگزیت بحث و تبادل نظر کنند.

تاکنون خروج انگلیس از این اتحادیه ۲۸ عضوی، دو بار به تعویق افتاده است. قانونگذاران اتحادیه اروپا برای تصویب این قطعنامه، شرط گذاشتند و گفتند تنها درصورتی با  تمدید ضرب الاجل برگزیت موافقت می کنند که با هدفی خاص همچون جلوگیری از خروج بدون توافق، برگزاری انتخابات سراسری در انگلیس یا همه پرسی، قابل توجیه باشد.

مانع اصلی پیش روی توافق برگزیت، مساله طرح «پشتیبان» مرز ایرلند است که بریتانیا را ملزم می کند به قوانین گمرکی و تجاری اتحادیه اروپا احترام گذارد تا از مشکلات مرزی بین جمهوری ایرلند و ایرلند شمالی جلوگیری شود.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین