|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۲۷۸۹۱۵
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۶
معتمدان رئیس‌جمهور آمریکا به یک رسانه آمریکایی گفته‌اند، دونالد ترامپ به دلایل مختلف از قبیل در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰، تمایلی به درگیری نظامی با ایران ندارد.
  معتمدان رئیس‌جمهور آمریکا به یک رسانه آمریکایی گفته‌اند، دونالد ترامپ به دلایل مختلف از قبیل در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰، تمایلی به درگیری نظامی با ایران ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی «تدبیر و امید»؛  یک رسانه آمریکایی با انتشار گزارشی خبری- تحلیلی به نقل از برخی معتمدان رئیس‌جمهور آمریکا و برخی کارشناسان، بر «بی‌میلی شدید» دونالد ترامپ برای هرگونه درگیری نظامی با ایران تاکید کرده است.

به نوشته فارس، طبق گزارش «پولیتیکو»، «معتمدان و نزدیکان دونالد ترامپ می‌گویند که رئیس‌جمهور آمریکا شاید به تندی و سرسختانه صحبت کند اما او به شدت در زمینه کشاندن آمریکا به یک جنگ جدید در خاورمیانه  بی میل است».

چندین نفر از افرادی که به طور مرتب با رئیس‌جمهور آمریکا صحبت می‌کنند، به پولیتیکو گفتند: «ترامپ به دلیل اینکه خواهان پایبند ماندن به وعده‌های کارزار انتخاباتی‌اش برای کاستن از درگیری‌های خارجی است، میلی به انجام یک اقدام نظامی در خاورمیانه ندارد».

طبق گزارش این رسانه آمریکایی، طی ۱۰ روز اخیر افرادی چون «آبه شینزو» نخست‌وزیر ژاپن، «ریچارد گرنل» سفیر آمریکا در آلمان و «رند پال» سناتور جمهوری‌خواه با ترامپ درباره ایران صحبت کردند و اکثر آنها از ترامپ خواستند که «از خود خویشتنداری نشان دهد».

البته برخی دیگر از هم صحبت‌های ترامپ، خواستار آن شده‌اند که آمریکا بخشی از یک «پاسخ چندجانبه به حمله ادعایی ایران به عربستان سعودی بشود».

یک منبع نزدیک به کاخ سفید به پولیتیکو گفت: «هر چند میل طبیعی ترامپ این است که به ایران حمله نکند اما فشار بر آمریکا و ترامپ برای پاسخ دادن (به حمله ادعایی ایران به عربستان سعودی) در حال اعمال شدن است».

یک مقام سابق آمریکایی معتقد است: «او (ترامپ) دوست دارد که درباره یک بازی بزرگ صحبت کند و آن نوع از سیاست‌هایی را به نظر سرسختانه می‌رسند را دوست دارد اما وقتی آن سیاست‌ها وارد صحنه جهان واقعی می‌شود، به اجرای این سیاست‌ها بسیار بی‌میل می‌شود».

پولیتیکو به سراغ برخی دیپلمات‌های خارجی هم رفته و نظر آنها را درباره چرایی «محتاط بودن» ترامپ در قبال ایران جویا شد.

به نظر این دیپلمات‌ها یکی از دلایل مهم این احتیاط، در پیش بودن انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکا است.

یک دیپلمات اروپایی گفت: «او (ترامپ ) کسی است که خواهان نشان دادن قدرت آمریکا است اما انتخابات هم در پیش است و آخرین چیزی که او می‌تواند خواستارش شود، کشاندن آمریکا به یک درگیری بلندمدت است».
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین