|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۲۷۸۶۵۵
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵
سفیر پیشین ایران در اردن با اشاره به اظهارات اخیر پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در ارتباط با ایران و طرح اتهاماتی از سوی این کشور مبنی بر نقش داشتن ایران در حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی در آرامکو خاطرنشان کرد: من بعید می‌دانم که حتی خود پمپئو به حرف‌هایی که در این زمینه می‌زند، اعتقاد داشته باشد.
 یک کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان این‌که بسیار بعید است که سازمان اطلاعاتی آمریکا "CIA" از توان موشکی و نظامی انصارالله یمن آگاه نباشد، گفت: صحبت‌های اخیر پمپئو در مورد نقش ایران در حمله به مجموعه پالایشگاهی شرکت "آرامکو" فرافکنی است و بعید است که حتی خود پمپئو به حرف‌هایی که در این ارتباط می‌زند، اعتقاد داشته باشد.

نصرت‌الله تاجیک در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به افزایش احساسات ضد آمریکایی در عرصه جهانی که منجر به تشدید بی‌اعتمادی به این کشور از سوی دولت‌ها و ملت‌ها شده است ، اظهار کرد: وضعیت کنونی ترامپ در این زمینه را می‌توان به زمان بوش پسر تشبیه کرد که شاهد افزایش احساسات ضد آمریکایی در عرصه جهانی به خصوص بعد از حمله این کشور به افغانستان و عراق بودیم، اکنون نیز مقامات آمریکایی برای فرار از این موضوع به فریب‌کاری بین‌المللی روی آورده‌اند.

سفیر پیشین ایران در اردن با اشاره به اظهارات اخیر پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در ارتباط با ایران و طرح اتهاماتی  از سوی این کشور مبنی بر نقش داشتن ایران در حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی در آرامکو خاطرنشان کرد: من بعید می‌دانم که حتی خود پمپئو به حرف‌هایی که در این زمینه  می‌زند، اعتقاد داشته باشد.

وی در همین چارچوب اظهار کرد: بعید می‌دانم که سازمان اطلاعاتی آمریکا  از میزان توان نظامی انصارالله یمن و دسترسی آنها به تکنیک ساخت موشک‌های پیشرفته اطلاع نداشته باشد. صحبت‌هایی که آمریکایی‌ها در مورد موضوع آرامکو مطرح می‌کنند فرافکنی و به نوعی فرار به جلو محسوب می‌شود، چرا که آمریکایی‌ها در کنار کشورهایی چون فرانسه، انگلیس و تعدادی دیگر از کشورها بزرگترین فروشندگان سلاح به عربستان سعودی هستند ،تسلیحاتی که در جنگ یمن علیه مردم این کشور استفاده می‌شود و  آنها اکنون  برای این‌که توجه افکار عمومی را از این موضوع منحرف کنند، استراتژی فرار به جلو را انتخاب کرده‌اند.

سفیر پیشین ایران در اردن با بیان این‌که این حمله توسط انصارالله یمن صورت گرفته و خود آنها نیز  این موضوع را اعلام کرده‌اند، خاطر نشان کرد: ارتش یمن قبل از جنگ‌های اخیر به توان ساخت موشک دست پیدا کرده بود و اکنون انصارالله با استفاده از دانش فنی پیشینی که ارتش یمن داشت و همچنین استفاده از دانش فنی سایر کشورها توانسته برای دفاع مشروع از خود موشک‌های مورد نیاز خود را بسازد.

تاجیک با تاکید بر این‌که انصارالله یمن از توان لازم برای ساخت موشک‌های مورد استفاده شده در حمله آرامکو برخوردار است و کشیدن پای ایران و عراق به این موضوع بحث انحرافی است، تاکید کرد: اظهارات پمپئو در این ارتباط صادقانه نیست و نوعی فرار به جلو محسوب می‌شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین