|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۷
کد خبر: ۲۷۶۷۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰
معاون جرایم جنایی پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری عامل حریق عمدی یک‌ ساختمان خبر داد که باعث مرگ ۱۵۰ جفت قناری شد.
 معاون جرایم جنایی پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری عامل حریق عمدی یک‌ ساختمان خبر داد که باعث مرگ ۱۵۰ جفت قناری شد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ کارآگاه علی گودرزی در تشریخ خبر گفت: ساعت ۴ صبح چهارم تیرماه امسال در تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ از حریق یک ساختمان سه طبقه که به‌صورت کارگاه کولرسازی، انباری و پرورش پرنده قناری استفاده می‌شد به کلانتری ۱۱۹ مهرآباد جنوبی اطلاع داد شد. پس از تایید خبر اولیه توسط ماموران کلانتری، پرونده با موضوع حریق عمدی برای رسیدگی تخصصی به اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد.

وی افزود: شاکی پس از حضور در پلیس آگاهی به کارآگاهان گفت: ملک را برای پروش قناری و تعمیرات کولر گازی و انباری اجاره کرده بودم و روز حادثه برای اینکه به قناری‌ها سرکشی کنم راهی محل شدم ولی با صحنه بسیار دردناکی روبرو شدم که کل ساختمان جلوی چشمانم در حال سوختن بود و تمامی قناری‌هایم در آتش تلف شدند. کولر گازی‌ها از بین رفتند و ارزش مالی این حریق عمدی نزدیک به ۳ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

معاون جنایی پلیس پایتخت افزود: کارآگاهان پس از شنیدن اظهارات شاکی راهی محل حادثه شدند و در تحقیقات صورت گرفته با بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته محدوده جرم، تصویر فردی زمان حریق به‌دست آمد. کارآگاهان با نشان دادن فرد مظنون به شاکی وی را مورد شناسایی قرار دادند. او اعلام کرد که این فرد فرشاد ۳۵ ساله دوستم است که مدتی است با هم اختلاف شدید داریم. با جمع‌بندی اطلاعات به‌دست آمده و انعکاس موضوع به بازپرس شعبه هفتم دادسرای ناحیه ۱۰ تهران، دستگیری فرشاد در دستور کار کارآگاهان اداره شانزدهم قرار گرفت.

سرهنگ گودرزی بیان داشت: کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی و بهره‌گیری از روش‌های علمی کشف جرم موفق به شناسایی مخفیگاه فرشاد در همان محدوده محل جرم شدند که در تاریخ ۴ شهریور در یک عملیات پلیسی دستگیر و منتقل شد. در تحقیقات صورت گرفته از فرشاد ضمن قبولی عریق عمدی، درباره انگیزه خود اظهار داشت که من با شاکی حدود چند سالی دوست هستیم و از آنجایی‌که همیشه از او (شاکی) پول قرض می‌گرفتم تا چندی پیش مبلغی را که به من داد بود طلب و چندین بار تکرار کرد و چون دست و بالم خالی بود نتوانستم طلبش را بدهم و از وی کینه بدل داشتم تا اینکه تصمیم به انتقام گرفتم و اقدام به آتش‌زدن ساختمان کرده و متواری شدم.

معاون جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: باتوجه به اعتراف صریح متهم به بزه انتسابی، وی با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس شعبه هفتم دادسرای ناحیه ۱۰ تهران روانه زندان شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین