|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۹
کد خبر: ۲۷۶۲۱۷
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰
پس از آنکه خبرگزاری رسمی کره‌شمالی گزارش داد که رهبر این کشور ناظر بر آزمایش یک موشک‌انداز «بسیار بزرگ» بوده است، دونالد ترامپ تاکید کرد از این شلیک‌ها "خوشحال" نیست.

 به نقل از خبرگزاری فرانسه، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا که برای شرکت در نشست گروه هفت به فرانسه رفته است، تحرکات موشکی اخیر کره‌شمالی را کم‌اهمیت دانست. او با اشاره به توافقی میان دو رهبر که شلیک‌ موشک‌های بالستیک دوربرد را منع می‌کند، گفت: از این موضوع خوشحال نیستم اما خب او این توافق را نقض نکرده است.

رئیس‌جمهوری آمریکا افزود: من درباره موشک‌های بالستیک دوربرد صحبت کردم و اینکه او نباید چنین کاری کند و او هم چنین کاری نکرده است. او موشک‌های کوتاه برد شلیک کرد که موشک‌های بسیار استانداردتری هستند و خیلی‌ها از این موشک‌ها آزمایش می‌کنند و فقط او نیست. ما در جهان موشکی هستیم، چه خوشتان بیاید چه نه.

با این حال شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن نظر دیگری دارد. او می‌گوید آزمایش‌های موشکی اخیر کره‌شمالی نقض آشکار قوانین سازمان ملل متحد است و عمیقا "مایه تاسف" است.

ترامپ سرمایه سیاسی هنگفتی روی دیپلماسی شخصی با کیم جونگ اون،‌ رهبر کره‌شمالی گذشته است که تاکنون تلاش برای متقاعد کردن او برای کنار گذاشتن زرادخانه تسلیحات هسته‌ای ناکام مانده است. آزمایش‌های موشکی اخیر می‌تواند از سرگیری مذاکرات کره‌شمالی و آمریکا را دشوارتر کند.

پس از پرتاب‌های آزمایشی موفقیت‌آمیز روز شنبه، کیم جونگ اون گفت ۲۴ اوت "یک روز خوب فراموش‌نشدنی" است. ترامپ پیشتر هم آزمایش‌های پیونگ‌یانگ را کم اهمیت دانسته و تاکید داشته است که روابط شخصی او با کیم جونگ اون همچنان ایده‌آل مانده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین