|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۲۷۶۱۷۰
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۹
سخنرانی «سید حسن نصرالله»، دبیرکل حزب‌الله لبنان در باره تحولات منطقه و دومین سالروز آزادی جرود عرسال آغاز شد.
 سید حسن نصر الله، دبیر کل حزب‌ الله لبنان یکشنبه (سوم شهریور) در شهرک «العین» از طریق ویدیو کنفرانس در حال سخنرانی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی «تدبیر و امید»؛ این سخنرانی در دومین سالگرد آزادی جرود عرسال انجام می‌شود. حزب‌الله و ارتش لبنان با کمک ارتش سوریه و متحدان آن‌ها ژوئیه (مرداد) سال ۲۰۱۷ عملیاتی را برای آزاد‌سازی مناطق «جرود عرسال» و «قلمون غربی» در لبنان از دست گروه‌های تروریستی آغاز کردند و توانستند مناطق آلوده به تروریسم را بین سوریه و لبنان پاکسازی کنند.

سید حسن نصرالله در ابتدای سخنرانی خود ضمن خوش‌آمدگویی به میهمانان در شهرک العین گفت که سخنرانی خود اولین واکنش به تجاوزهای بامداد رژیم صهیونیستی به لبنان و سوریه است.

سید حسن نصرالله همچنین موفقیت و پیروزی ارتش لبنان و حزب‌الله و ارتش سوریه در برابر تروریست‌ها را به مردم این دو کشور و خانواده‌های شهدا تبریک و تهنیت گفت.

او به سالروز ربوده شدن «امام موسی الصدر» و همراهان او «محمد یعقوب و عباس بدر الدین» اشاره کرد و گفت که آنچه حزب‌الله طی سال‌های گذشته داشته از پیروزی‌ها و موفقیت‌ها، حتی سالگرد پیروزی در جرود عرسال همه به برکت و خدمات امام موسی الصدر بود.

او گفت که آنچه که دو سال پیش در شرق لبنان و منطقه رخ داد تهدیدی بود که در پی تقسیم کشورها بود و همه اهالی روستاها و شهرهای در معرض کشتار و طرد و اسارت بودند.

او با بیان اینکه باید پرسید چه کسانی از تروریست‌ها حمایت مالی، تسلیحاتی و لجستیکی کرد، اعلام کرد که نبرد مقاومت در سال‌های گذشته با هدف ممانعت از تقسیم و تجزیه کشورها صورت گرفت.

سید حس‌نصر الله گفت که تحولات جدید در لبنان و تعرض رژیم صهیونیستی به حریم هوایی لبنان و ارسال پهپاد به درون لبنان «تحول بسیار، بسیار بسیار خطرناک است».

او گفت که آمریکایی در زمان آغاز عملیات برای آزادسازی جرود عرسال و القلمون، نه‌تنها از دولت لبنان خواستند که جلوی مشارکت ارتش این کشور در عملیات مذکور را بگیرد، بلکه از دولت خواسته بود مانع از عملیات حزب‌الله علیه تروریست‌ها شود. او تصمیم دولت لبنان مبنی بر ورود به این عملیات را «شجاعانه» خواند.

او گفت که ارتش سوریه و حزب‌الله لبنان در پیروزی عملیات آزادسازی و پاکسازی شرق لبنان و جرود عرسال نقش مهم و غیرقابل انکاری داشتند و این در حالی بود که ارتش لبنان از تحرکت ممنوع شده بود.

دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت که امروز باید به این پیروزی افتخار کرد اگرچه که زخم حضور ترویسم در لبنان و منطقه همچنان باز بوده و التیام نیافته است.

او به سوریه اشاره کرد و گفت همانگونه که ارتش این کشور طی سال‌های گذشته در نبردهای خود با تروریست‌ها و دشمنان موفق و پیروز بوده، «با گام‌های استوار و ثابت خود به سوی پیروزی نهایی حرکت می‌کند و استان ادلب که در اشغال تروریست‌ها است، به‌زودی به آغوش سوریه باز خواهد گشت و آزاد خواهد شد و شرق فرات نیز این گونه خواهد بود».

سید حسن نصرالله گفت که آمریکایی‌ها بنا به اطراف شخص «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور وقت آمریکا از تروریست‌ها در منطقه حمایت کرده‌اند و هم‌اکنون نیز به دنبال احیاء گروه تروریستی داعش هستند؛ چرا که کمیسیون‌های پارلمانی عراق به دنبال اخراج آمریکایی‌ها از این کشور هستند.

او گفت که در سالروز آزادسازی مناطق لبنان از تروریسم، باید از جمهوری اسلامی ایران و ارتش و ملت سوریه به دلیل فداکاری‌های آن‌ها و ایستادن در کنار لبنان تقدیر و تشکر کرد.

دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت که مسئله امنیت در مناطق بقاع لبنان همچنان هم و غم اول بود و تأمین امنیت این مناطق مسئولیت دولت، ارتش و دستگاه های امنیتی لبنان است. سید حسن نصرالله گفت: «بارها گفته‌ام که کسی نمی‌تواند حزب‌الله را به تقبل این مسئولیت مجبور کند».

او همچنین از دولت لبنان خواست طرح‌های اقتصادی و توسعه‌ای در منطقه بعلبک و هرمل و مناطق آزاد شده را پیش ببرد همانگونه که برخی از طرح‌ها و دستاوردها محقق شده و برخی دیگر نیاز به توجه دارد.

سید حسن نصرالله گفت که حزب‌الله با هرگونه اقدامی در راستای تخریب چهره مناطق البقاع و برخی شخصیت‌ها و خانواده‌ها است.

آنچه دیشب اتفاق افتاد، خیلی خطرناک بود و کسی نمی‌تواند آن را دست کم بگیرد و مسخره کند. این حمله با پهپادهایی صورت گرفت که نمی‌توان آن‌ها را خرید و استفاده کرد. پهپاد اولی هواپیمای شناسایی و غیر مسلح بود و حزب‌الله این پهپادهای متجاوز را ساقط نکرده‌اند. برخی از جوانان می‌گویند با مشاهده این پرنده که در ارتفاع پایین پروزا می‌کرد، به سمت او سنگ پرتاب کردند و آن را ساقط کردند. بررسی این پهپاد نشان می‌دهد که به دلیل نقص فنی و اصابت سنگ سقوط کرده است.

سید حسن نصرالله گفت که پهپاد دومی ولی مسلح و انتحاری بود و برای اجرای عملیات آمده بود. او گفت که خدا را شکر کرد که این حادثه شب اتفاق افتاد و اغلب ساکنان در جنوب بیروت و بقاع بودند و الا کشته و زخمی برجای می‌گذاشت.

دبیر کل حزب‌الله لبنان با بیان این که این حادثه (حمله با پهپاد انتحاری) اولین حمله خصمانه رژیم صهیونیستی از ماه آگوست ۲۰۰۶ بود، اظهار داشت که حزب‌الله با همه امکاناتی که در دست دارد هرگز اجازه نخواهد داد این گونه تعرض‌ها و تجاوزها تکرار شود. او گفت که اینکه دولت می‌خواهد از اسرائیل به سازمان ملل و شورای امنیت شکایت کند خوب است، ولی نمی‌تواند جلوی این تجاوزگری را بگیرد.

سید حسن‌ نصرالله گفت: «ما در مقاومت [لبنان] هرگز به تکرار این روند، هرچقد هم هزینه داشته باشد، اجازه نخواهیم داد. دیگر زمانی که هواپیماهای اسرائیل به لبنان وارد می‌شد و به مناطق و مواضع لبنان حمله می‌کرد و این رژیم در فلسطین  در امنیت بود، دیگر این زمان به سر آمده است».

او گفت که حزب‌الله از این تاریخ به بعد هرگونه هواپیمای بدون سرنشین رژیم صهیونیستی را هدف قرار خواهد داد و سرنگون خواهد کرد. سید حسن نصرالله گفت پهپادهای اسرائیلی برای جمع‌آوری اطلاعات و شناسایی نیست بلکه برای ترور است.

سید حسن نصرالله به حمله هوایی شب‌گذشته به سوریه اشاره کرد و گفت که در این حمله یک منزل متعلق به حز‌ب‌الله در جنوب دمشق قرار داده است و نه مرکز متعلق به ایران.

دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت ما شوخی نمی‌کنیم؛ همانگونه که در سال‌های گذشته نیز شوخی نکردیم و گفتم اگر اسرائیل در سوریه برادرانمان در حزب‌الله لبنان را بکشد، در لبنان و نه در مزارع شبعا (مناطق لبنانی تحت اشغال رژیم صهیونیستی) به آن پایخ نشان خواهیم داد.

او گفت: «به ارتش اسرائیل در مرز می‌گویم که در کنار دیوار حائل، یک پا و نیم (تکیه داده به دیوار) بایست و منظر ما باش؛ یک روز، دو روز یا سه و یا چهار روز [منتظر باش] و به اسرائیلی‌ها می‌گویم که آنچه دیشب اتفاق افتاد، بر آن سکوت نخواهیم کرد. [بنیامین] نتانیاهو [نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی] به دنبال انتخابات است و احزاب اسرائیلی عادتشان این بود که انتخابات [در فلسطین اشغالی] با خون مردم منطقه برگزار شود. ولی این دفعه، انتخابات با خون شما برگزار خواهد شد و او (نتانیاهو) از هر جایی برای شما دردسر ایجاد می‌کند و [می‌آورد]؛ از عراق، سوریه و لبنان».

سید حس‌نصر الله گفت که نتانیاهو از انتخابات پارلمانی که قرار است در شهریور برگزار شود، می‌ترسد و سرنوشت او یا نخست‌وزیری است یا زندان. دبیر کل حزب‌الله گفت که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی صهیونیست‌ها را به لبه پرتگاه می‌کشاند.

او گفت اگر در لبنان کسی نگرانی دارد که مشکلی (در صورت درگیری با صهیونیست‌ها) ایجاد نشود، با آمریکایی‌ها صحبت کند و تا از رژیم صهیونیستی بخواهد که ملزم و متعهد باشد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین