|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۲۷۶۱۴۱
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۹
یک پیام از سوی گروه هفت درباره اهداف ما وجود دارد و آنچه اهمیت دارد این حقیقت است که ما روی آن اتفاق نظر داریم، چیزی که مانع از شکاف‌هایی می‌شود که در نهایت به تضعیف همگان منجر خواهد شد.
رئیس جمهور فرانسه گفت که سران گروه هفت بر سر یک اقدام مشترک درخصوص ایران با هدف کاهش تنش‌ها توافق کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید به نقل از خبرگزاری رویترز، امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه امروز (یک‌شنبه) در گفت‌وگو با یک شبکه تلویزیونی فرانسوی تصریح کرد که سران گروه هفت برای یک اقدام مشترک درخصوص ایران با هدف کاهش تنش‌ها و آغاز مذاکرات جدید با تهران توافق کرده‌اند.

مکرون ادامه داد: ما توافق کردیم که می‌خواهیم چه حرفی را به‌طور مشترک با ایران بزنیم. یک پیام از سوی گروه هفت درباره اهداف ما وجود دارد و آنچه اهمیت دارد این حقیقت است که ما روی آن اتفاق نظر داریم، چیزی که مانع از شکاف‌هایی می‌شود که در نهایت به تضعیف همگان منجر خواهد شد.

وی تصریح کرد: همه خواهان جلوگیری از وقوع درگیری هستند. دونالد ترامپ کاملا درباره این مسئله شفاف بوده است.

بنابر این گزارش، یک منبع آگاه در کاخ ریاست جمهوری فرانسه امروز گفت که مکرون از سوی گروه هفت مامور ارسال پیام به ایران شده است اما دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا گفت که درباره این موضوع بحثی نداشته است.

ترامپ البته گفت که مانع گفت‌وگوی رهبران دنیا با ایران نمی‌شود و هر کسی که می‌خواهد با تهران مذاکره کند، می‌تواند این کار را انجام دهد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین