|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۲۷۶۰۸۵
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۹
حضور امارات در عملیات "طوفان قاطع" در ائتلاف عربی در پاسخ به دعوت ملک سلمان، پادشاه عربستان صورت گرفته است و ادامه حضور امارات در ائتلاف تحت رهبری ریاض در یمن به این دعوت بستگی دارد.
توزیر مشاور امارات در امور خارجه در سخنانی گفت که ادامه حضور این کشور در ائتلاف عربی به تصمیم ریاض بستگی دارد.

به گزارش سایت شبکه روسیا الیوم، انور قرقاش، وزیر مشاور امارات در امور خارجه در صفحه اختصاصی خود در توییتر درباره ادامه فعالیت کشورش در ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی عربستان نوشت، ریاض درباره ادامه حضور امارات در ائتلاف عربی تصمیم می‌گیرد.

وی افزود، ائتلاف سعودی اماراتی با توجه به چالش‌های محیط اطراف یک ضرورت استراتژیک است و یمن نمونه آشکاری از این چالش‌ها است.

قرقاش در ادامه تصریح کرد: حضور امارات در عملیات "طوفان قاطع" در ائتلاف عربی در پاسخ به دعوت ملک سلمان، پادشاه عربستان صورت گرفته است و ادامه حضور امارات در ائتلاف تحت رهبری ریاض در یمن به این دعوت بستگی دارد.

ائتلاف عربی تحت امر عربستان در ۲۶ مارس ۲۰۱۵ به منظور حمایت از عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهوری دولت مستعفی یمن عملیات نظامی را در یمن آغاز کرد. یمن به دلیل حملات متعدد این ائتلاف از شدیدترین بحران انسانی در جهان رنج می‌برد و بر اساس آمار سازمان ملل ۲۲ میلیون تن از شهروندان یمنی که حدود ۷۵ درصد از ساکنان این کشور را تشکیل می‌دهند، به انواع کمک‌ها و حمایت‌های انسانی نیاز دارند. جنگ یمن صدها کشته و زخمی بر جای گذاشته و این کشور را به سمت قحطی و گرسنگی پیش برده است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین