|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۲۷۵۴۱۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۶
زدا با اشاره به اینکه بسیاری بانوان تصور می‌کنند چون به تبعیت از همسرشان دفترچه درمان دارند خودشان هم بیمه اند، درحالی که یک تصور اشتباه است گفت: صحیح است که زنان با این دفترچه از خدمات درمانی استفاده می‌کنند اما نمی‌توانند از حقوق و مستمری بازنشستگی بهره مند شوند.
 قائم مقام سازمان تامین اجتماعی گفت: یکی از خدمات سازمان تامین اجتماعی بیمه زنان خانه است. زنان خانه دار با ۱۸ تا ۵۰ سال سن می‌توانند به شعب سازمان تامین اجتماعی مراجعه و تقاضای بیمه کنند.

محمدحسن زدا در صفحه اینستاگرامی خود؛ مطالبی تحت عنوان "دانستنی‌های تامین اجتماعی" منتشر و به مرور برخی قوانین تامین اجتماعی می‌پردازد.

وی درباره شرایط بیمه زنان خانه دار و در پاسخ به این پرسش که آیا زنان خانه‌داری که بواسطه بیمه همسرشان، از دفترچه درمان تامین اجتماعی استفاده می‌کنند می‌توانند تحت پوشش بیمه زنان خانه دار قرار بگیرند؟ گفت: یکی از خدمات سازمان تامین اجتماعی بیمه زنان خانه دار است. زنان خانه دار با ۱۸ تا ۵۰ سال سن می‌توانند به شعب سازمان تامین اجتماعی مراجعه و تقاضای بیمه کنند.

قائم مقام سازمان تامین اجتماعی افزود: سازمان تامین اجتماعی سه مدل بیمه را برای زنان خانه دار درنظر گرفته است. نوع اول با حق بیمه ۱۲ درصد است و شامل بازنشستگی می‌شود. نوع دوم با حق بیمه  ۱۴ درصدی شامل بازنشستگی و فوت و نوع سوم که گرانترین است با حق بیمه ۱۸ درصدی شامل بازنشستگی، فوت و از کار افتادگی می‌شود.

زدا با اشاره به اینکه بسیاری بانوان تصور می‌کنند چون به تبعیت از همسرشان دفترچه درمان دارند خودشان هم بیمه اند، درحالی که یک تصور اشتباه است گفت: صحیح است که زنان با این دفترچه از خدمات درمانی استفاده می‌کنند اما نمی‌توانند از حقوق  و مستمری بازنشستگی بهره مند شوند.

وی ادامه داد: اگر زنان خانه‌دار با سازمان قرارداد ببندند پس از رسیدن به سن بازنشتگی  می‌توانند حقوق دریافت کنند و کمک حال اقتصاد خانواده باشند.

قائم مقام سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه ما نرخ درمان را روی نرخ حق بیمه زنان خانه‌دار نمی آوریم و آنها کماکان میتوانند از دفترچه درمان به تبعیت همسرشان استفاده کنند گفت:  اما چنانچه مایل به دریافت بیمه درمان هم باشند باید سرانه درمان را جداگانه بپردازند که برای سال ۹۸ حدود ۴۹ هزار سال است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین