|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۵:۳۲
کد خبر: ۲۷۵۴۱۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۳
در همین راستا، روزنامه الوطن سوریه نوشت که ارتش این کشور از ناحیه شمال غربی خان شیخون وارد این شهر شده و درگیری‌هایی میان ارتش و عناصر تروریستی در گرفته است.
 یک منبع نظامی سوری از ورود ارتش این کشور به شهر خان شیخون در حومه ادلب خبر داد.

به گزارش ایسنا، یک منبع نظامی سوری به شبکه روسیا الیوم گفت یگان‌هایی از ارتش سوریه ورود خود به شهر خان شیخون در حومه ادلب را آغاز کردند.

در همین راستا، روزنامه الوطن سوریه نوشت که ارتش این کشور از ناحیه شمال غربی خان شیخون وارد این شهر شده و درگیری‌هایی میان ارتش و عناصر تروریستی در گرفته است.

طبق این گزارش در جریان این درگیری‌ها، ارتش چند خودروی بمب‌گذاری شده متعلق به گروه‌های تروریستی در خان شیخون را منهدم کرد. همچنین تعدادی از این عناصر به هلاکت رسیدند و ده‌ها تن دیگر نیز از این شهر فرار کردند.

منابع آگاه روز یکشنبه اعلام کردند که نیروهای نظام سوریه تنها به یک کیلومتری شهر خان شیخون در جنوب ادلب رسیده‌اند و درگیری‌های شدیدی بین گروه‌های تروریستی و نیروهای ارتش در جریان است.

ورود نیروهای ارتش سوریه به خان شیخون پس از ۵ سال فعالیت گروه‌های تروریستی در این شهر انجام می‌شود.

شهر خان شیخون شهری استراتژیک است؛ چراکه حومه شرقی، جنوبی و شمالی ادلب را به هم متصل می‌کند و سیطره بر این شهر نخستین گام برای بازگشایی مسیر حیاتی حلب-دمشق است. از نظر نظامی سیطره ارتش سوریه بر خان شیخون مسیر را در مقابل نیروهایش برای تحقق دستاوردهای بزرگ به سمت التح، کفرسجنه و معرة النعمان هموار می‌کند.

سیطره بر خان شیخون به معنای محاصره کامل صدها کیلومتر از حومه شمالی حماة از جمله مثلث مرگ است که شهرک‌های الرکاة، اللطامنه و کفرزیتا را به هم متصل می‌کند.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین