|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۰
کد خبر: ۲۷۵۳۳۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۱
رئیس جمهور با بیان اینکه ایران از روابط سیاسی سطح بالای دو کشور استقبال می کند، رفت و آمد مقام های دو کشور را در جهت توسعه روابط مفید و تاثیر گذار دانست.
 رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه روابط کشورمان با بنگلادش به عنوان یک کشور بزرگ اسلامی همواره دوستانه بوده است، ابراز امیدواری کرد که روابط دو کشور در همه زمینه های دوجانبه و بین المللی همچنان نزدیک و صمیمانه ادامه یابد.

حجت الاسلام والمسلمین  حسن روحانی روز یکشنبه هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید بنگلادش در تهران، با بیان اینکه ما خواهان توسعه روابط اقتصادی دو کشورهستیم، خاطرنشان کرد: تهران و داکا  از نظر فرهنگی اشتراکات بسیاری دارند و ما آمادگی داریم روابط خود را در حوزه های مختلف سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی بیش از پیش توسعه دهیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه ایران از روابط سیاسی سطح بالای دو کشور استقبال می کند، رفت و آمد مقام های دو کشور را در جهت توسعه روابط مفید و تاثیر گذار دانست.

 روحانی همچنین از دولت و مردم بنگلادش بخاطر میزبانی از مسلمانان روهینگیایی که به ناحق از کشور خود آواره شده اند، قدردانی کرده و آمادگی ایران را برای ادامه کمک ها به این آوارگان مسلمان اعلام کرد.

"ا.ف.م گوسال اعظم سارکار" سفیر جدید جمهوری خلق بنگلادش در تهران نیزضمن تقدیم استوارنامه خود به رئیس جمهور کشورمان و ابلاغ سلام گرم رئیس جمهور و نخست وزیر کشورش به  روحانی، تاکید کرد: ماموریت من تعمیق روابط دو کشور در ابعاد مختلف است.

سفیر جدید بنگلادش در تهران با بیان اینکه تهران و داکا روابط دوستانه ای در سطح عالی دارند، به اشتراکات فرهنگی دو کشور اشاره کرد و اظهارداشت: همکاری دو کشور بر پایه روابط دیرینه و ریشه های فرهنگی و مواضع نزدیک بین المللی بوده که برای توسعه و تعمیق آن همه تلاش خود را انجام خواهم داد.

وی با بیان اینکه توسعه ارتباطات دو کشور را در اولویت کارهای خود قرار داده است، بر اهمیت نقش بخش خصوصی در توسعه روابط اقتصادی و تجاری تهران و داکا تاکید کرد.

سفیر جدید بنگلادش در تهران به میزبانی این کشور در نشست آتی سران گروه "دی ۸" اشاره و از سوی مقامات ارشد کشورش، از روحانی برای شرکت در این نشست دعوت کرد.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین