|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۲۷۴۷۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۷
انتشار تصاویری از ماموران سرویس اطلاعاتی ترکیه در میان اعضای گروهک تکفیری داعش، نشان داد که چرا ترکیه در مبارزه با داعش دارای سیاستی مبهم است.
تصاویری که از حضور مأموران سرویس اطلاعاتی ترکیه در میان گروهک داعش منتشر شده است، از پشت پرده حمایت آنکارا از این گروهک تروریستی پرده برداشت.

پایگاه« the muslim issue worldwide» تصاویری را از تروریست های داعش منتشر کرد که عضو سرویس اطلاعاتی ترکیه بودند و بدین ترتیب مشخص شد که چرا دولت ترکیه نمی خواهد با تروریست های داعش بجنگد و اجازه نمی دهد که پایگاه های نظامی خارجی در مرزهای این کشور ایجاد شود.

به گزارش این پایگاه، پیش از این نیز «علی ادیب اوغلو» نماینده حزب جمهوری خواه خلق ترکیه از استان مرزی «هاتای» تأکید کرده بود آنکارا باعث شده است که گروهک تروریستی داعش بتواند خود را از نظر مالی تأمین کند.

وی در این زمینه گفت: گروه [تروریستی] داعش در استان هاتای نفت سوریه را که به ترکیه قاچاق شده است، به قیمت 800 میلیون دلار می فروشد.

ادیب اوغلو تأکید کرد که پس از تحقیق درباره داعش، به این نتیجه رسیده است که داعش یک گروه تروریستی است و یک تهدید جهانی به شمار می رود؛ زیرا این گروهک بر این باور است که کشتن مردم، بلیط ورود به بهشت است.

وی با بیان اینکه همکاری ترکیه با هزاران نفر از عناصر تروریستی داعش مسئله ای بسیار خطرناک است، تصریح کرد، هیچ کس نمی تواند تضمین کند که این تروریست ها دیگر کشتارهای خود در عراق را تکرار نخواهند کرد و یا اینکه در آینده حملات مشابهی را به ترکیه صورت نخواهند داد.

این نماینده ترک درباره چگونگی انتقال نفت سوریه به ترکیه گفت: گروهک [تروریستی] داعش از روستاهای واقع در مرز ترکیه و شهر هاتای لوله کشی کرده است و لوله های مشابهی نیز در «کیلیس»، «اورفا» و «غازی عنتاب» دیده می شود.

ادیب اوغلو همچنین با اشاره به اینکه تروریست هایی از اروپا، روسیه، چچن و برخی کشورهای آسیاسی از طریق مرز ترکیه وارد سوریه و عراق می شوند، گفت: برخی از اطلاعات از این مسئله حکایت دارد که دستکم 1000 غیر نظامی ترکیه ای به این تروریست ها کمک می کنند که وارد سوریه و عراق شوند و به داعش بپیوندند و سرویس اطلاعات ترکیه نیز در این مسئله دخالت دارد.

در گزارش دیگری نیز آمده است که مقدار مواد سوختی که روزانه از سوریه به ترکیه قاچاق می شود به 1500 تن می رسد که این مقدار برابر است با 35% از مصرف سوخت در ترکیه.
منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین