|
|
امروز: چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۲۷۴۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸
دیپلمات‌ها با شدت گرفتن نزاع بین ایران و دشمنانش در رسیدن به توافق آتش‌بس دچار مشکل شدند. انصارالله طی هفته‌های اخیر حملات موشکی و پهپادی را علیه ریاض انجام داد.
 روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا نوشت که بعد از شکست ائتلاف سعودی در جنگ یمن تلاش‌های جدی از سوی عربستان برای انجام مذاکرات مستقیم با انصارالله یمن آغاز شده و عربستان به دنبال رسیدن به توافق سیاسی با انصارالله برای خروج از بحران یمن است.

 روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا در گزارشی نوشت: تلاش‌های هدفمند دیپلماتیک برای رسیدن به آتش‌بس بین ریاض و انصارالله بی‌نتیجه مانده است و همین مساله ضربه‌ای به تلاش‌های سازمان ملل برای پایان جنگ و ممانعت از تبدیل آن به یک جنگ منطقه‌ای است.

این روزنامه نوشت: دیپلمات‌ها با شدت گرفتن نزاع بین ایران و دشمنانش در رسیدن به توافق آتش‌بس دچار مشکل شدند. انصارالله طی هفته‌های اخیر حملات موشکی و پهپادی را علیه ریاض انجام داد.

وال استریت ژورنال ادامه داد: حملات انصارالله به ویژه حمله موشکی اخیر به عدن بر تلاش‌ها برای رسیدن به آتش‌بس در یمن تأثیر گذاشت.

به نوشته این روزنامه، تلاش‌های دیپلماتیک برای پایان بدترین بحران انسانی در جهان ماه میلادی گذشته شاهد پیشرفت بود چراکه امارات از عقب‌نشینی نیروهایش از یمن و تلاش برای صلح خبر داد. عربستان نیز می‌گوید که به دنبال راهکار سیاسی برای پایان جنگی است که موجب اختلافات میان دو حزب دموکراتیک و جمهوری‌خواه در واشنگتن شده است. از طرفی وجهه عربستان به خاطر قربانیان جنگ یمن مخدوش شده است.

این روزنامه به نقل از منابع آگاه می‌آورد: ریاض در حال بررسی پیشنهاداتی برای انجام مذاکرات مستقیم با انصارالله است اما واضح نیست که این طرح جدید نتیجه بدهد.

این روزنامه به نقل از یک مسؤول عربستانی نوشت: عربستان نمی‌خواهد بیشتر از این در این جنگ بماند اما در سایه تنش‌ها با ایران عربستان نمی‌خواهد طرف ضعیف یا متضرر جلوه کند.

به گفته منابع، انصارالله طرحی غیرعلنی را ارائه کرده که براساس آن به توقف حملات با پهپادها و موشک‌ها متعهد شده است و این گام به نظر برخی دیپلمات‌ها نشان دهنده تمایل برخی رهبران انصارالله برای جدا نشان دادن خود از ایران است.

وال استریت ژورنال نوشت: عربستان در قصد و نیت انصارالله و پایبندی‌شان به اجرای آتش‌بس شک دارد.

ما میلادی گذشته مارتین گریفیث، فرستاده سازمان ملل به یمن طی جلسه شورای امنیت اعلام کرد که در دیدارهایش با طرف‌های یمنی به این نتیجه رسیده که آن‌ها به حل بحران تمایل دارند با این حال نسبت به وقوع جنگ گسترده در منطقه هشدار داد.

در واقع جنگ یمن بدترین بحران انسانی در جهان را رقم زده و میلیون‌ها یمنی با قحطی دست و پنجه نرم می‌کنند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین