|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۲۷۲۹۴۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۸
در همین دوران ما طبق استراتژی خودمان در مناطق مرزی در جنوب، غرب و شمال غرب عملیات‌هایی را انجام دادیم و در حال طراحی عملیات بزرگ «والفجر10» جهت آزادسازی حلبچه بودیم.
 فرمانده قرارگاه پدافند سایبری کشور گفت: بسیاری از جریان­‌های خبری در فضای مجازی که ضد­نظام و ضدانقلاب است ریشه­ در عملیات‌­های روانی منافقین دارد.

 سردار غلامرضا  جلالی رئیس این سازمان، در مراسم بزرگداشت شهدای عملیات مرصاد، با اشاره به اینکه برای تحلیل عملیات مرصاد، باید به ریشه‌­های آن رجوع کنیم، گفت: در نیمه پایانی جنگ راهبرد اصلی کشور این بود که ایران بتواند بر بخشی از خاک عراق مسلط شود تا در مذاکرات سیاسی جهت دریافت خسارات و ... کشور دست برتر را داشته باشد.

وی با بیان اینکه در این مرحله عملیات­‌های بزرگی همچون «والفجر 8» انجام شد که توانستیم تلفات بسیار زیادی بر دشمن تحمیل کنیم و بزرگترین دستاورد تصرف سرزمینی یعنی قطع ارتباط عراق با دریا را به­ دست بیاوریم، ادامه داد: در «عملیات کربلای 4 و 5» نیز توانستیم بسیاری از قابلیت‌­های ارتش صدام را از بین ببریم و همین عامل سبب شد تا صدام و آمریکا احساس خطر کنند که اگر ایران با همین روند پیش رود پیروز قاطع جنگ خواهد بود.

گزیده اظهارات وی را در ادامه بخوانید:

* در همین دوران ما طبق استراتژی خودمان در مناطق مرزی در جنوب، غرب و شمال غرب عملیات‌هایی را انجام دادیم و در حال طراحی عملیات بزرگ «والفجر10» جهت آزادسازی حلبچه بودیم.

* در ایام جنگ، بسیاری از تجهیزات و ادوات نظامی صدام از بین می‌رفت اما به دلیل پشتیبانی‌های همه‌جانبه سریعا توان نظامی آنها ترمیم می‌شد. :جریان استکبار در این عرصه حتی از در اختیار گذاشتن سلاح‌های ممنوعه مثل تسلیحات شیمیایی نیز هراسی نداشت و عراق در سال‌های پایان جنگ نسبت به سال‌های ابتدایی چندین برابر بیشتر نیرو داشت.

* در این ایام پیامی از سوی امام خمینی(ره) برای فرماندهان نظامی نقل شد که در آن بر ایستادگی و پیروزی اسلام و مسلمین تاکید شده بود. : همین عامل باعث شد تا جبهه‌ها دوباره از نیروهای داوطلب پر شود به طوری که در برخی مناطق ما مشکل تامین لباس و تغذیه نیروها را داشتیم.

* در چنین شرایطی که کشور در حدود 10 جبهه درگیر جنگ شدید بود منافقین تصمیم گرفتند که به کشور حمله کنند و آنها خیال می‌کردند ایران در ضعیف‌ترین شرایط خودش قرار دارد و طرح آنها این بود که با تجهیزات نظامی خودشان را به تهران برسانند.

* این حمله در شرایطی روی داد که قرارگاه نجف در جبهه جنوب در حال دفاع بود. همین عامل باعث غافلگیری اولیه شد و منافقین توانستند از سمت قصر شیرین حمله کرده و با توجه به اینکه در سرپل­‌ذهاب و کرند هم مقاومتی انجام نشد، به اسلام‌آباد غرب رسیدند که در این منطقه با رزمندگان اسلام درگیر شدند.

* در این ایام مرحوم هاشمی رفسنجانی به کرمانشاه آمدند و یک حکم دستی به سردار احمدی ­مقدم دادند تا در زمان غیاب شهید شوشتری، مامور مقابله با منافقین شوند. شهید صیادشیرازی نیز در منطقه حضور پیدا کردند و با استفاده از ظرفیت­‌های هوانیروز ارتش، دشمن را در منگنه قرار دادند و از جنوب کشور دو لشکر به منافقین حمله کردند و از سمت منطقه دالاهو نیز یگان‌های پیشمرگ مسلمان و یگان‌های بومی سپاه شروع به مقابله کردند و عملا منافقین محاصره شدند و دستور عقب­‌نشینی صادر کردند، هرچند که تلفات بسیار سنگینی دادند.

* عملیات مرصاد نشان‌دهنده این است که صدام در بهترین شرایط خودش در دوران جنگ نیز نتوانست از سد نیروهای رزمنده ایرانی عبور کند.

* خوشبختانه امروز عراق از لوث وجود منافقین پاک شده است اما اکنون آنها در مقری در آلبانی حضور دارند که نفاق جدید را این بار در فضای مجازی پیگیری می‌کنند.

* بسیاری از کامنت‌هایی که سرشار از نفرت، توهین و استهزا است از سوی همین منافقین، آنهم با اکانت‌های فیک بارگذاری می‌­­شوند.

* بسیاری از جریان­‌های خبری در فضای مجازی که ضد­نظام و ضدانقلاب است ریشه­ در عملیات‌­های روانی منافقین دارد که اساس آن برپایه «دروغ» است.

* ما باید سطح «سواد رسانه‌­ای» مردم را ارتقا دهیم تا کاربران فضای مجازی بتوانند قدرت تشخیص جریان­های فیک و دروغین را داشته باشند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین