|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۲:۰۷
کد خبر: ۲۷۱۶۴۱
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰
وزارت خزانه داری آمریکا از اعمال تحریم‌هایی علیه 4 تن از مقامات نظامی عراق خبر داد و مدعی شد که این افراد در ارتباط با ایران هستند.
 وزارت خزانه داری آمریکا از اعمال تحریم‌هایی علیه 4 تن از مقامات نظامی عراق خبر داد و مدعی شد که این افراد در ارتباط با ایران هستند.

به گزارش فارس، وزارت خرانه‌داری آمریکا پنجشنبه (۲۷ تیر) از وضع تحریم‌هایی علیه چهار تن از مسئولان عراقی خبر داد.

«احمد الجبوری» رئیس ائتلاف «المحور» و استاندار سابق صلاح‌الدین، «نوفل العاکوب» استاندار سابق نینوی، «وعد قدّو» فرمانده نیروهای نظامی «الشَبَک» در دشت نینوی و «ریدان الکلدانی» فرمانده نیروهای «بابلیون» در الحشد الشعبی مشمول تحریم‌های جدید آمریکا هستند.

شبک‌ها تیره‌ای مختلط از کردها و ترکمن‌های عراق و شیعه هستند و جمعیت آن‌ها بین ۳۰۰ تا ۷۵۰ هزار نفر است. جنبش بابلیون نیز از جمله گروه‌های مدافع اقلیت مسیحیان عراق است.

«مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا ساعتی پیش از اینکه وزارت خرانه داری آمریکا این تحریم‌ها را اعلام کند، از تحریم دو نفر از رهبران «الحشد الشعبی» خبر داد ولی جزئیاتی در این باره اعلام نکرد.

دولت آمریکا پیشتر جنبش النجباء عراق و «شیخ اکرم الکعبی»، دبیرکل این جنبش را که زیرمجموعه نیروهای الحشد الشعبی است، در لیست تحریم‌های خود قرار داده بود.

تحریم‌های آمریکا در حالی علیه گروه‌های زیر مجموعه سازمان الحشد الشعبی اعمال می‌شود که این سازمان طی بخشنامه‌های دولت‌های عراق بخشی از نیروهای مسلح این کشور به شمار می‌رود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین