|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۵
کد خبر: ۲۷۱۵۸۱
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۲
دفتر ریاست‌جمهوری روسیه اعلام کرد پوتین و ماکرون تلفنی درباره وضعیت توافق هسته‌ای با ایران گفت‌وگو کرده‌اند.
 دفتر ریاست‌جمهوری روسیه اعلام کرد پوتین و ماکرون تلفنی درباره وضعیت توافق هسته‌ای با ایران گفت‌وگو کرده‌اند.

به گزارش فارس، دفتر ریاست‌جمهوری روسیه روز پنج‌شنبه از گفت‌وگوی تلفنی «ولادیمیر پوتین» و «امانوئل ماکرون» رؤسای جمهور روسیه و فرانسه خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «اینترفکس»، طرفین در این تماس درباره وضعیتی که حول توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ میان ایران و گروه ۱+۵ شکل گرفته، گفت‌وگو کرده‌اند.

طرفین توافق هسته‌ای با ایران را «عاملی مهم برای امنیت خاورمیانه و اطمینان از عدم گسترش تسلیحات اتمی» توصیف و تأکید کرده‌اند که باید تلاش‌ها برای حفظ برجام را بیش از پیش تشدید کرد.

دولت آمریکا اردیبهشت ماه سال گذشته به صورت یکجانبه از توافق هسته‌ای خارج شد و تحریم‌های گسترده‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران وضع کرد. با گذشت یک سال از این وضعیت و پس از آنکه کشورهای اروپایی عضو برجام وعده جبران آثار خروج آمریکا از توافق را عملی نکردند، تهران اعلام کرد با هدف احیای حقوق مردم ایران، گام‌هایی را در جهت کاهش تعهد به برجام برمی‌دارد.

با وجود عدم تحقق اهداف اقتصادی مورد انتظار در برجام و خروج آمریکا از این توافق، کشورهای اروپایی تأکید دارند که ایران همچنان به این توافق پایبند باشد. ماکرون این هفته گفت در تلاش برای حفظ توافق هسته‌ای و کاستن از تنش‌ها، با همتایان ایرانی، آمریکایی و روسی خود گفت‌وگو می‌کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین